recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Fjernsyn...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Fjernsyn...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oliseh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Fjernsyn...
    Sendt: 04-Januar-2018 kl. 17:21
Jeg skal have udskiftet mit gamle stuealter et Samsung 46 UE46ES8005 fra 2012. Sådan set et fint fjernsyn med trådløs internet, smart hub osv.

Jeg er ikke Spil nørd eller Film nørd, men jeg ser lidt film, sport og serier. Nogle vil måske endda mene jeg ikke behøver udskifte :-)

Jeg var faktisk fast besluttet på et Samsung UE55MU6195 til 4.777 kr i Elgiganten, men den gode sælger fik mig overbevist om et Samsung UE49MU6475 til 5.999 kr i stedet bla fordi det havde 100 Hz i stedet for 50 Hz. Jeg sagde nej til en 55" da det var noget over mit budget. Jeg så UE49MU6475 i butikken, og det så ud som et rigtig fedt fjernsyn med gode farver og gode billeder. Jeg så UE55MU6195 også, men det var desværre ikke slået til lige nu (måske et sælger trick), så kunne ikke sammenligne.

Jeg købte og betalte for UE49MU6475, men de havde desværre ikke flere hjemme, så jeg ville få en SMS når jeg kunne afhente det. Nu er jeg bare blevet i tvivl. Måske er det lige meget med min ringe indsigt i fjernsyn og med det jeg ser så er det ene lige så godt som det andet. Men måske er der nogle der kan komme med nogle input, og jeg er Samsung mand, så lad venligst vær med at komme med andre forslag som Philips, Sony osv. Uanset hvad får jeg et bedre fjernsyn end det jeg har, men er det UE49MU6475 1.200 kr bedre end UE55MU6195??? Og med hensyn til størrelsen er jeg jo vant til et 46"




Redigeret af Oliseh - 04-Januar-2018 kl. 19:07
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 18:46
Den største synlige forbedring vil være,at gå op i 55” . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oliseh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 19:06
Også det jeg umiddelbart tænker når jeg ikke går så meget op i det andet. Her går jeg kun fra 46 til 49. Tror ikke engang det kan ses/føles og så koster det mig 1.200 kr. mere, men han var god til at snakke sælgeren :-) 
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 19:14
Jeg vil også sige 55 tommer
.

Mvh Michael
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oliseh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 19:25
JA jeg var nok for nem at lokke :-) Synes også efter jeg er kommet hjem at 1.200 kr mere var for meget selvom det var en pæn fjernbetjening :-) Jeg må vist hellere bytte det til 55"
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 16:57
Tænker provisionen var højere på 49" end 55".

Stol aldrig på en sælgere i Elmutanten. Er jeg der ude, og jeg kan høre at sælger er ved at prakke Hr. og Fru Jensen et eller andet på, de ikke behøver, så blander jeg mig.
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oliseh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 17:21
Ville ønske du havde været der Kallespears :-)

Nu har jeg sammenlignet de 2 fjernsyn igen og igen og igen, og kan umiddelbart ikke se den store forskel på nær de 50 Hz og 100 Hz, og jeg vil nok mest føle det er et nyt fjernsyn hvis jeg køber 55" modellen, så kan jeg i hvert fald se det på størrelsen :-)

Han prøvede også at lokke med 3 år ekstra forsikring men der sagde jeg nej :-)
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 17:43
Nu ved jeg du er opsat på Samsung.

Men prøv kik på denne, passer os ind i dit budget. Jf. Pricerunner kan du nok presse dem til 5000kr.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KD55XE7096BAE/sony-55-4k-uhd-smart-tv-kd-55xe7096

http://www.trustedreviews.com/reviews/sony-xe70

Redigeret af Kallespears - 05-Januar-2018 kl. 17:46
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu