recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi på LG OLED65B7V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi på LG OLED65B7V

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wifi på LG OLED65B7V
    Sendt: 06-Januar-2018 kl. 11:51
Vi har Stofa (kabel) internet. Stofa's router er en Thomson. For at forlænge signal har vi en Asus RT-AC68U som access point lige under TV'et på gulvet. 
Der er "alm" wifi og 5Ghz wifi. 

Begge dele virker fint, men når tv har været slukket eller dagen efter eksempelvis - så kan jeg måle at forbindelsen er temmelig langsom. Måske svarende til 5Mbit i stedet for de 80/50Mbit vi har. 

Går jeg i tv'ets menu og vælger et af de 2 wifi forbindelser og taster koden.. så er forbindelsen tilbage på cirka fuld hastighed. 
Hvad kan årsagen være til det? Hvad skal jeg tjekke eller forsøge at ændre?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 12:46
Jeg har samme internet fra Stofa, og det virker fremragende på mit Pana TV uden ekstra dikkedarer. Der er ca 7 m til Thomson routeren ophængt på væg i teknikrum med lukket dør
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 13:06
Der er fuld signal til Asus AC68U. 
Men der er ikke fuld signal til Thomson routeren pga afstand mv. Så har ikke valgt Thomson til wifi. Det kan jeg da prøve senere i dag om det giver en forskel, men synes det giver bedst mening at vælge den tætteste/bedste signal.
Det er mystisk hvad der kan være årsag til hastigheden går op når asus wifi er tilsluttet påny.


Redigeret af Warren - 06-Januar-2018 kl. 13:06
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 13:18
Kommer der af og til en besked frem på tv med at netforbindelsen er væk?

Det gjorde der på det første B6, jeg fik. Det blev byttet.
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 13:19
Det kan jeg ikke svare på. Er bare glad for at Thomson’en her i huset har tilstrækkelig rækkevidde. Det er sjældent jeg oplever pixellering, som vel er tegn på dårlig wifi forbindelse
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Kommer der af og til en besked frem på tv med at netforbindelsen er væk?

Det gjorde der på det første B6, jeg fik. Det blev byttet.

Nej, det gør der ikke. Der er ikke noget der tyder på forbindelsen forsvinder helt på noget tidspunkt.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan jeg ikke svare på. Er bare glad for at Thomson’en her i huset har tilstrækkelig rækkevidde. Det er sjældent jeg oplever pixellering, som vel er tegn på dårlig wifi forbindelse

Hvis du gider så prøv at starte webbrower på tv'et og gå på www.speedtest.net og lad den teste download og upload hastighed. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 14:14
Ping 51. Download 34,26. Upload 11,12

Jeg har en 50/10 forbindelse. Så 34,26 er det fordi iPhone og iPad stjæler noget af forbindelsen?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 14:18
Nej, det er fordi du kører 2,5 GHz wifi.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 14:23
Prøv at slette begge.

Og tilslut så kun med et ssid.

5Ghz er den hurtigste. Så hvis du har ok signal vil jeg vælge den.

Tjek evt om dine naboers netværk kører på samme kanal. Prøv at google inssider. Det plejer art virke fint.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Prøv at slette begge.

Og tilslut så kun med et ssid.

5Ghz er den hurtigste. Så hvis du har ok signal vil jeg vælge den.

Tjek evt om dine naboers netværk kører på samme kanal. Prøv at google inssider. Det plejer art virke fint.

Jeg synes ikke jeg kan fjerne de wifi netværk fra listen som TV'et finder. Jeg har prøvet at skrive en forkert kode til Thomson netværket og Asus alm. Ved ikke om det kan sørge for den kun vil gå på 5Ghz som jeg nu har valgt.
Ved ikke om jeg blander tingene sammen men mener du jeg skal prøve at slå 2,4Ghz SSID fra i Asus setup?


Redigeret af Warren - 06-Januar-2018 kl. 14:47
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 14:44
Ja det aner jeg da heller ikke hvordan jeg skal gøre. Fulgte opsætningen af wifi i opsætnings menuen i sin tid. Og var glad for at det virkede. Så hvis jeg skal til at rode med det igen, er jeg nødt til at få en vejledning “for dummies”
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu