recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 8 eller X? Hvad har I valgt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

8 eller X? Hvad har I valgt?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 8 eller X? Hvad har I valgt?
    Sendt: 08-Januar-2018 kl. 02:10
Hej!

Jeg sidder her med 9.000 hårdt optjente kroner foran mig, som jeg endelig har fået sparet sammen, da målet var en iPhone X (Jeg har lige nu en iPhone 6s).

Jeg var nede og “lege” med både en iPhone 8 og en X i dag, og de begge var superhurtige sammenlignet med min efterhånden slidte 6s. Men pludselig blev jeg ramt af tvivl. Spørgsmål som disse poppede pludselig op: Har jeg virkelig brug for en X? Kan jeg bruge 2.700 kr. på noget andet? Hvad skal du egentlig med så dyr en telefon? Men samtidig har jeg jo sparet sammen til det formål, at jeg ville have X?

Man hører jo så meget og læser forskellige rygter også, og der er jo ingen tvivl om, at den nye iPhone der kommer i år, også har kant til kant skærm og der vil den “billige” model nok også have. FaceID er udviklet og bedre på de nye osv. så er det mon “klogere” at købe en 8 (som man kender) og så vente med alt det andet?

Ja jeg tænker sgu nok for meget, men det er jo noget af en investering :)

Er der andre her der har stået i samme dilemma som jeg? Så hører jeg gerne hvad I valgte. Og også gerne fra jer andre om hvad I ville gøre.

Tak!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 10:27
Jeg har valgt en iPhone SE....men det er på grund af størrelsen.


Dog vil jeg fortælle en historie.
For efterhånden 8 pr siden, stod jeg for at skulle købe ny bil. Jeg havde prøvet en del forskellige og endte ud i valget mellem en Golf med 122 HK og 160 HK (og DSG). Der var en vis prisforskel, men sådan fordi jeg nu havde pengene, så valgte jeg 160 HK udgaven.
Hvorfor?

Jo, når jeg kørte 80-90 km/t på landevej og skulle overhale, så skiftede 122 HK udgaven ned i 5 gear, hvorimod 160 HK kun skiftede ned i 6.
Fuldstændigt latterligt - du har ret, men hvor er jeg glad for jeg valgte 160 HK udgaven, jeg har nydt det lige siden.

Mit bud: Køb nu den "lækre" udgave.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 10:51
Klaus: Tak for din lille historie. Dejligt at læse, at du traf et godt valg, og endnu mere dejligt, er at du fik mig overbevist om, at selvfølgelig skal jeg da købe den telefon, som jeg har sparet sammen til.

Det bliver en GOD dag! SmileSmileSmile
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 11:11
Jeg gik fra en 6 plus til en iphone X og er godt tilfreds med den. Jeg synes at plus modellen har en rigtig lækker skærmstørrelse men på papiret ligger X meget tæt på men i daglig brug kan man godt mærke en lille nedgang. Dog vil jeg tror at det vil være lækkert fra dig der kommer fra en alm 6s.

Jeg synes det nye face id virker rigtig godt men jeg har heller ikke været vant til at finger ID var godt - det var langsomt på 6 plus. Det med at komme af med passwords har været rart.

X er jo ikke hurtigere end 8 så det er mere om du har lidt behov for en radikal ændring eller om du vil ha noget bedre af det du kender.

Jeg forstår udemærket dit dilemma. De "sjove" ting X kan bliver hurtig dagligdag og der på jeg indrømme at jeg tror at du vil være fuldt ud tilfreds med 8. Men omvendt så er jeg også glad for at jeg valgte premium modellen - jeg ville ikke kunne slippe tanken om jeg nu havde gjort det rigtige valg. Den får du ikke med X :-)


Redigeret af Berdel - 08-Januar-2018 kl. 11:21
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 11:49
Hej Berdel,

Tak for dit svar.

Som du skriver, så er både iPhone 8 og X lige hurtige, hvilket jeg også oplevede i butikken, den halve time jeg stod og blokerede for Apple udstillingen :) derudover er det også helt rigtigt, at de sjove features ved iPhone X hurtigt bliver normalt. Dog bemærkede jeg en væsentlig forskel ved skærmens kvalitet ved X vs. 8 - men nu er jeg ikke den der går så meget op i det, men den var virkelig lækker at se på den skærm på X.

Dog, så tror jeg også, at jeg ved at købe en iPhone 8, altid vil gå med en lille tanke om "hvorfor købte jeg ikke den store model, nu hvor jeg havde pengene"-agtigt, hvorimod jeg med den store model kun kan ærgrer mig over, at jeg købte så dyr en telefon, hvilket jeg nu ikke tror bliver tilfældet :)

Alt andet lige, så hopper jeg sgu ud i den iPhone X - den bør også holde en gensalgsværdi bedre end en iPhone 8 fx. Men nu skulle jeg også gerne have telefon de næste to-tre år i hvert fald.

Det eneste jeg bare IKKE håber, det er at FaceID bliver meget bedre ved de nye iPhones der kommer i år, men omvendt, så kan man altid vente sig selv ihjel, og det ønsker jeg heller ikke!

God dag til dig!





Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 13:31
Jeg stod også og skulle skifte fra en 6´er til en 8 eller X. 

Mit valg faldt på X, fordi jeg gerne ville have en Iphone der lige som prøvede lidt nyt (set fra Apple-brugeres perspektiv Wink) med det kantløse design, og dermed lidt større skærm på mindre areal. 

Jeg ved ikke om jeg var blevet lige så glad for en 8´er, jeg kan bare kun sige, at når jeg får en Iphone i hånden med knap, så føles dette utroligt irriterende og "gammeldags" lige pludseligt, men det er nok bare en vanesag. 

Jeg har aldrig gået en dart op i "prestigen" ved en ny Iphone, for det er noget alt fra kontanthjælpsmodtagere til direktører, og alt imellem render rundt med.... også X´eren, så jeg har udelukkende valgt ud fra hvad jeg selv syntes.... og jeg syntes den er skide lækker Smile
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 17:40
SE

At nogle vil betale så meget for en phone fatter jeg ikke, men jeg er nok også en "Grumby old Bastard"
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 18:01
Gik fra en 7plus til en X. Jeg er glad for, at den fylder mindre, skærmen er bare lækker og knappen savner jeg ikke - KUN når der skal hentes apps og når jeg bruger Apple Pay; begge dele kræver nu et dobbelttryk på knappen på siden af telefonen... for mig virker det som en fuldstændig håbløs og ugennemtænkt hovsa-løsning, som hurtigst muligt bør blive ændret til noget andet!
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 20:16
Gik fra 6s til 8 plus. Og det var faktisk kun på grund af kameraet. Superlækker, lynhurtig og batterieffektiv mobil.
Jeg nægtede at betale 10k for en telefon, rent principielt :-)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

SE

At nogle vil betale så meget for en phone fatter jeg ikke, men jeg er nok også en "Grumby old Bastard"

Heldigvis er der Oneplus og Huawei til os som ikke bruger så mange penge på en telefon.

Different folks, different strokes.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

 Jeg forstår udemærket dit dilemma. De "sjove" ting X kan bliver hurtig dagligdag og der på jeg indrømme at jeg tror at du vil være fuldt ud tilfreds med 8. Men omvendt så er jeg også glad for at jeg valgte premium modellen - jeg ville ikke kunne slippe tanken om jeg nu havde gjort det rigtige valg. Den får du ikke med X :-)

...før du får regningen for at smadre glasset :-)


Redigeret af Ehlz - 09-Januar-2018 kl. 12:44
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 09:43
Jeg synes det er så “skægt” når folk stejler over prisen på en telefon, et tv, en computer eller andet som mange bruger i TIMEVIS hver eneste dag... men gladelig giver 5.000-10.000 kr ekstra for flottere fælge når de køber ny bil, eller betaler for designmøbler osv osv. Jeg siger ikke at nogen af tingene er dumme, jeg siger bare at det er sjovt at sætte det i perspektiv 😄

Jeg har selv givet 21.500.- for et 65” OLED tv, og ALLE mine venner syntes jeg er bindegal. Når jeg så spørger hvor mange timer de ser tv om ugen, kontra sidder i deres bil, som de gladeligt betaler en masse ekstra for er lækker, frem bare et A til B-køretøj... så mangler de lidt argumenter 😄

Redigeret af Martin Sjøstrand - 09-Januar-2018 kl. 09:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu