recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 8 eller X? Hvad har I valgt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

8 eller X? Hvad har I valgt?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 09:46
Jeg har stået i samme situration. Og var prisen den samme for de to telefoner valgte jeg uden tvivl X.
MEN prisen er ikke den samme. X er møg dyr for at sige det lige ud.

Og når det kommer til stykket så kan X jo ikke noget 8 ikke kan. Den gør det bare på en anden måde. Og hvis man skal tro diverse tests så bliver den ikke hurtigere af den nye betjeningsform.

Men samtidig bør det jo også nævnes at X er den første iPhone der er "anderledes" alle de andre har fulgt samme opskrift. Skærm og en home knap. Og det er præcis det samme på Android. iPhone X er den første success fulde mobil der betjenes anderledes. Og dette er jo så gå godt og ondt.
Ikke alle apps er opdateret og udnytter det nye format. Kamera huset er synligt i landscape view, og guderne må da vide hvorfor. Swype gesturene vendes sammen med skærmen hvilket også har irreteret nogle. Og FaceID er langsommere end TouchID.


Ang gensalgsværdi så tvivler jeg på at X vil holde prisen bedre. Det er et 1. gen produkt. Og de falder hurtigt i pris. Plus den er ekstrem dyr så den har mere værdi den kan tabe.

Men jeg tror også du bliver mest glad for X. Og tag det fra en der tog det "fornuftige" valg og valgte iPhone 8... Du vil tænke en del gange... havde jeg nu bare valgt iPhone X.. :-)
Men har jeg fortrudt mit køb? Nej. Fik den til en god pris og sparet over 3500 kr.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Jeg synes det er så “skægt” når folk stejler over prisen på en telefon, et tv, en computer eller andet som mange bruger i TIMEVIS hver eneste dag... men gladelig giver 5.000-10.000 kr ekstra for flottere fælge når de køber ny bil, eller betaler for designmøbler osv osv. Jeg siger ikke at nogen af tingene er dumme, jeg siger bare at det er sjovt at sætte det i perspektiv 😄

Jeg har selv givet 21.500.- for et 65” OLED tv, og ALLE mine venner syntes jeg er bindegal. Når jeg så spørger hvor mange timer de ser tv om ugen, kontra sidder i deres bil, som de gladeligt betaler en masse ekstra for er lækker, frem bare et A til B-køretøj... så mangler de lidt argumenter 😄

Kunne ikke ha sagt det bedre. Min telefon er mit primære hverdagsværktøj som bliver brugt mange gange om dagen - hvorfor skulle man ikke kunne retfærdiggøre at bruge lidt ekstra på det?
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 15:18
Jeg valgte 8'eren af blandt andet følgende årsager.

Control center placering : jeg bruger kontrolcenter MANGE gange om dagen til at styre apple tv, lys m.m og den nye placering på X, gør det nærmest umuligt at bruge.

Størrelse : Selvom den er mindre end 8, syntes jeg stadig det bliver en 2 håndstelefon i mange tilfælde.
og selvom den er større end de almindelige så føles skærmen slet ikke ligeså stor som plus versionen.

Touchid : Ja, ved godt folk er glade for FaceID, men jeg syntes stadig der er mangler i faceid, som forsinker tingene lidt.

Kan være jeg hopper på en opdatering af den næste år



Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Jeg valgte 8'eren af blandt andet følgende årsager.

Control center placering : jeg bruger kontrolcenter MANGE gange om dagen til at styre apple tv, lys m.m og den nye placering på X, gør det nærmest umuligt at bruge.

Størrelse : Selvom den er mindre end 8, syntes jeg stadig det bliver en 2 håndstelefon i mange tilfælde.
og selvom den er større end de almindelige så føles skærmen slet ikke ligeså stor som plus versionen.

Touchid : Ja, ved godt folk er glade for FaceID, men jeg syntes stadig der er mangler i faceid, som forsinker tingene lidt.

Kan være jeg hopper på en opdatering af den næste år



Enig.
Og det er præcis det jeg mener med at iPhone X har en ny styringsform på både godt og ondt. Fordi det er bestemt ikke alt der er til det bedre.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu