recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til bedste setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til bedste setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
superfun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til bedste setup
    Sendt: 10-Januar-2018 kl. 11:31
Hej,
Har dette setup :

TV = Samsung 55" SUHD TV UE55KS7005

Lyd = Sony HT-RT5
5.1-kanals trådløs surroundlyd

Mediaplayer = nvidia shield 


Hvordan ville i forbinde det sammen så jeg får den mest optimale ud af mine ting.
Dvs lydformatter det understøtter osv.

På forhånd tak for hjælpen :-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 13:21
Æhhh - hvordan har du det sat op nu? - det kan jo reelt kun sættes sammen på en måde! - alt skal køres gennem soundbar. - der er 3 hdmi ind og så et hdmi ud til dit tv. 

HVis du skal have TV-lyden ud gennem, så smid et optisk kabel fra TV til baren. - der er alligevel ingen TV-kanaler der understøtter atmos eller nogle andre høj kvalitets lydformater i øjeblikket.
Til top
superfun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 14:19
Hej Claus, 
Tak for dit svar.

Måden det er sat op lige nu er .
HDMI fra tv til Soundbar (ARC)
HDMI fra tv til min nvidia Shield.

Skal siges at vi kun bruger nvidia shield. 
Yousee app'en og media player.
Så det er den som står for al afspilning af indhold.

Ville i så køre hdmi fra min Sony til nvidia shield?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 22:30
du skal køre shield i bar, og fra bar til tv (som du gør nu via ARCså du kan sende lyden fra TVkanalerne ned i baren). på den måde får du mulighed for at udnytte lyden fra Shield'en.  Eller rettere jeg har ingen anelse om TV'et understøtter mulighed for at sende de korrekte lydformater tilbage til baren via ARC, men det giver generelt ingen mening at køre i tv først og derefter i baren. Se lidt på det som baren var en receiver. - der kører du altid afspiller gennem receiver og sender video videre til TV. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu