recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sclx 85 "rigtige" hit watt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sclx 85 "rigtige" hit watt

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 12:39
jeg bruger altid materialle i  enten true-HD eller DTS HD-Master.

sidst hvor jeg rigtigt syntes at der manglede noget var i Valarian and the city of thousand planets hvor der i starten bliver skudt med en maskin kanon fra et vagt tårn. Der var lyden fra skudene meget svage/lave i forhold til hvad der eller foregik
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 13:38
Jeg tror desværre at dit time delay er helt skævt.
Altså afstanden mellem din lytte position og højtalerne.

Der er forskel i mellem de 2 Pioneer receiver, men så stor er forskellen nu heller ikke, at der ligefrem skulle mangle noget punch etc.

Pioneer's MCACC m.fl. er nu ikke helt så simple at få tweaket korrekt.

Prøv at afspille nogle f.eks. youtube filer med f.eks. 60 - 70 - 80 - 90hz etc. der findes nogle med 5min. varighed. Start f.eks. med fronterne, afspil nogle frekvenser og justere så in-realtime afstanden i din opsætning i receiveren til du høre hvor lyden virker bedst, det er klart at tiden f.eks. mellem en 50hz og 90hz ikke er ens, så der skal tweakes ud fra dit øre.

Delay på din sub er lige så vigtig.
BTW hvilken sub benytter du?

Hos mig deler jeg ved 90hz. hvilket klart giver den bedste oplevelse og det The Punch, det gælder også selvom jeg har spændt en Rotel RMB 1585 i rumpen af min receiver "test" 


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 13:52
det vil jeg da lige prøve at lege med. Det er nu ikke så meget punch i bassen at jeg mangler, det er mere at nogle lyd sekvenser sommetider ligger lidt svagt. jeg bruger en asp 650 sub og har den til 80 i crossover
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 22:36
Lyder til du har nogle store dips visse steder i frekvens gangen pga fase annullering. Så er det, at der mangler noget "nogen gange", og andre ting kan lyde helt fornuftigt.

Du kan prøve og rode i blinde med en masse indstillinger, eller måle dig frem til det med REW og umik 1.

Løsning kan være mange ting f.eks. anden placering af HT/sub, justering af delay(distance), et andet XO , aldrig kør large inklusiv sub(garanti for fase annullering), disable "phase control", disable "standing wave" filteret(eller korrekt justering vha REW). Kan selvfølgelig også være refleksioner fra rummet der ødelægger oplevelsen.
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 23:00
Hmm kunne godt finde på at købe en mik 1 men er bange for at jeg ikke kan finde ud af at bruge målingerne. Har kun lige læst kort om den efter din post her. Vil prøve at undersøge det nærmere men den skulle altså være mere Præcis en den medfølgende mikrofon
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 11:55
Prøv nu at afspille nogle lyd filer med de forskellige frekvenser, og så justere fine speaker distance under MCACC manual setup og lyt. Start med fronterne isoleret, og så center osv.

Samme skal du gøre med din sub, spil f.eks. en 70Hz fil og justere distancen på subben, prøv også når du har fronterne med.

Giv evt. tilbage melding.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

604S3 ville jeg ikke sætte til small.

De har masser af bass.

Hvis du gerne vil have din SUB med, burde du kunne sætte op at det også bliver sendt til SUB'en.

Jeg har selv et sæt 604S3, og der er masser af bass, både med min gamle Onkyo 818, den nye Marantz 7011 og så hvis jeg kører på det gamle analoge NAD/Rotel setup.

Selvom dine fronthøjttalere, kan spille masser af bas, er det meget ofte, mest fornuftigt, at indstille dem til small, da subben gerne skulle kunne levere bedre bas (kræver selvfølgelig, der er én tilsluttet  :)), og du dermed aflaster din forstærker ganske meget, og den vil derfor kunne levere mere dynamik og kræfter, i det øvrige område...

Det med at begynde at omregne til "rigtige" watt, giver ikke så meget mening, at spekulere i!
Det er mindst lige så vigtigt, at forstærkeren har en ordentlig strømforsyning, dekoder og generel kvalitet, så der er mulighed for, at kunne afgive de rigtige smæk, på de rigtige tidspunkter, og ved de, i forhold til hinanden, korrekte lyd-niveauer.
Det lyder jo ikke til, det er lydniveauet, du ikke er tilfreds med, men mere dynamikken, der virker for tam.

Det kan, i øvrigt, sagtens, som der også bliver spurgt ind til, være dine indstillinger, det er galt med, så prøv at rode lidt med dem, og husk ikke at stole blindt på den automatiske kalibrering...


PerW: Jeg overvejer selv at investere i en 7011.
Er det noget, du kan anbefale?
Prisen, er der i hvert fald ikke noget at udsætte på.


Redigeret af Supergris - 13-Januar-2018 kl. 17:02
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

604S3 ville jeg ikke sætte til small.

De har masser af bass.

Hvis du gerne vil have din SUB med, burde du kunne sætte op at det også bliver sendt til SUB'en.

Jeg har selv et sæt 604S3, og der er masser af bass, både med min gamle Onkyo 818, den nye Marantz 7011 og så hvis jeg kører på det gamle analoge NAD/Rotel setup.
Her lidt om group delay, det ikke helt så simple at bare sige largeSmile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu