recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt anlæg / soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt anlæg / soundbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dylmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt anlæg / soundbar
    Sendt: 11-Januar-2018 kl. 21:11
Hej.

Jeg har fået til opgave af de gamle at finde et nyt anlæg til dem. Det skyldes for det første at deres nuværende anlæg er noget mini skrammel et-eller-andet og så er de lidt trætte af at deres tv har så dårlig lyd.
De lytter stadig til en del cd'er så en afspiller til dette skal de også have.
De har en blu-ray afspiller koblet til deres TV.
Det må ikke fylde for meget, så her tænker jeg nogle små/slanke væghængte højtalere eller evt. en soundbar. En sub burde også være ok. Fronthøjtalerne skal hænge på hver side af tv'et.

De har en vinkelstue og den del hvor de har TV egner sig umiddelbart rigtig godt til surround. Det er dog ikke et krav, men absolut en fordel. Der er desuden opsat dåser med blænddæksel og tomrør bag deres stole, så kabeltræk til evt. baghøjttalere kan føres skjult.

De har ikke rigtig nævnt hvor meget de vil ofre, men kender jeg dem ret, må det absolut ikke være for dyrt. Det er i hvert fald under 10000,-
Brugt er umiddelbart ikke en hindring da men her vil kunne få meget mere for pengene.

Som jeg ser det er der flere muligheder.
  1. De kunne købe en ok fornuftig soundbar evt. med sub til. Dog mener jeg ikke det er optimalt da de som sagt også skal bruge det til musik. Desuden er der ingen cd afspiller. De kiggede selv lidt på SONOS soundbar i el-giganten, men det løser ikke rigtig de nævnte udfordringer.

  2. Et "billigt" 2.1 eller 5.1 færdig sæt evt. med indbygget blu-ray. Her er jeg dog helt på bar bund. Jeg har en idé om man ikke får meget ud af de billige sæt til 3-4000 kr. ved el-mutanten og div. Så forslag er velkomne.

  3. 2 små gode højtalere suppleret med en lille sub. Og så en eller anden kompakt forstærker/receiver/anlæg evt. med indbygget cd afspiller. Her får de godt nok ikke surround, men kan vel glæde sig over en fornuftig stereo lyd samt væsentligt forbedret lyd ved TV.

  4. Samme forslag som i punkt 3, men med 5 højttalere. Jeg har haft kigget lidt efter et sæt brugte B&W M1 og så supplere med en sub. Evt. Dali Fazon SAT eller LCR, men der er ikke meget på brugtmarkedet.
    Udfordringen her er dog forstærkeren. Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogle forholdsvis kompakte surround forstærkere eller anlæg med cd som kan tilsluttes sådan et sæt.

Forslag, erfaringer og idéer er meget velkomne.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 22:30
En fornuftig soundbar med HDMI-indgang og ARC, og så afspille deres CDer i Bluray afspilleren. Den billigste og enkleste løsning.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 23:23
Hvis de kan overtales faar de meget lyd i Dali Zenzor 5 AX aktive gulvhojtalere. En digital indgang kobles direkte paa fjernsyn og blueray til TV. En evt. Cd afspiller paa analog indgang. Der er auto funktion paa taend og sluk. Rigtig god lyd.

Ellers er der Dalis soundbar med baade analoge indgange og optiske indgange samt udgang til evt. senere subwoofer. Altsaa de samme forbindelser som ovenfor naevnte gulvhoejtalere.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 06:37
Jeg ville foreslå at du tager dem med en tur i Hifi klubben hvor der er flere forskellige valgmuligheder og får afstemt lidt præferencer omkring udseende etc.
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 07:26
Ja det render jo nok lidt op hvis de skal have surround også, især hvis de ikke har højtalere i forvejen der kan bruges til fronten. Denne her skulle være ret god og simpel og understøtter trådløse baghøjtalerne og ellers har den de fleste af de indgange man kunne tænke sig, pris 5.999kr:

https://www.hifiklubben.dk/streaming/heos-by-denon/heos-by-denon-avr-surround-receiver/


Den fåes også i et samlet sæt med både front og bag højtalere og det hele og sub, men koster dog 16.993kr så nok lidt for meget i forhold til hvad de vil give.

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hfk-recommends/heos-by-denon-avr--heos-1--dali-fazon-mikro--fazon-mikro-vokal--sub-e-9-f--surroundanlag/


Redigeret af Tom-H - 12-Januar-2018 kl. 07:41
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 09:14
glem ikke bose løsninger som nok er over set.
jeg har selv sonos playbar, sub og play1 som bag højtaler og køkken sones er meget tilfreds med. 
men skulle jeg starte forfra i dag ville jeg nok vælge bose.
mit forslag ta til et Panasonic center lytte og se hvad de har af muligheder der. 
Mvh Jan B
Til top
BRA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2010
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BRA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 19:25
Hej Dylmer

Har en fremragende Teufel soundbar med subwoofer til salg.
https://www.teufelaudio.com/soundbars/cinebar-52-thx-p14657.html
Udelukkende til salg da konen synes bedre ( visuelt ) om en B&O løsning.
Tænder og slukker sammen med TV via HDMI ARC.
Bruger TVets fjernbetjening til lydregulering.
6 mdr gammel og pris 3.000 kr.

Har også en Denon AVR 2113 til salg for 800 kr. hvis det er
4K-opskalering, AirPlay og indbygget Spotify.

Benny

Redigeret af BRA - 15-Januar-2018 kl. 19:39
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu