recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Hue til PH5 mini
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Hue til PH5 mini

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Hue til PH5 mini
    Sendt: 27-Juli-2019 kl. 09:31
Perfekt. Godt at høre at det virker :)
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2019 kl. 13:56
Tak for svaret :)

Så fik jeg skåret 3 Philips Hue E14 pærer op, så de passer ind i PH5 Mini - lidt besværligt det virker :) 
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af kalk23 kalk23 skrev:

Hej Flubber

Jeg står i helt samme situation som dig, med tre PH 5 mini-lamper, som jeg gerne vil have Phillips Hue monteret i.

Er den bedste løsning af købe Phillips Hue pærer og skære dem til?

Og hvis det er, hvordan gøres dette så bedst (hvordan skærer man i en pærer)?
Jeg har ærlig talt ikke undersøgt markedet siden jeg skar min egen pære til. Men du kunne evt. prøve at kigge nærmere på IKEA Trådfri. De laver også E14 pærer nu. Det kan være at man kan lave samme nummer med dem, og de er trods alt noget billigere end Philips Hue i tilfælde af at noget går galt.

Mht. hvordan kan skærer dem til, så er det forholdsvis lige til. Du begynder bare at skære forsigtigt (helst gerne noget med lidt savtakker såsom en brød- eller steakkniv men en almindelig skarp kniv skulle også kunne gøre det) indtil du får skæret det overflødige lag væk. Du kan næsten se på mit billede hvor lagt oppe man kan skære. Jeg havde ikke noget at gå efter, så jeg prøvede mig bare lidt frem.

Sig gerne til hvis der er andet jeg kan prøve at svare på Smile
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 10:36
Hej Flubber

Jeg står i helt samme situation som dig, med tre PH 5 mini-lamper, som jeg gerne vil have Phillips Hue monteret i.

Er den bedste løsning af købe Phillips Hue pærer og skære dem til?

Og hvis det er, hvordan gøres dette så bedst (hvordan skærer man i en pærer)?


Redigeret af kalk23 - 22-Juli-2019 kl. 10:53
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af hoejfed hoejfed skrev:

GU10/E14  adapter og en hue GU10 LED. = 93 mm. hvis du da altså ikke "kun" kan bruge kerte-pære.

Den mulighed kom jeg faktisk også i tanke om i går. Men diameteren på en GU10 pære er noget større end det "hul" der er i bunden a lampen, og dermed kan man ikke bruge den fulde længde. Jeg har desværre ingen mål på nogle af delene, men det var hvad jeg kunne se da jeg prøvede at putte en GU10 pære ned i lampeskærmen Smile
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 16:12
GU10/E14  adapter og en hue GU10 LED. = 93 mm. hvis du da altså ikke "kun" kan bruge kerte-pære.

Til top
gummianden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gummianden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

Problemet er bare at i en PH 5 skal man ha en pære der giver lys i 360 grader

Det er nu ikke nødvendigt i min erfaring. Har pt. LED i mine PH5 og de kan bestemt ikke lyse 360 grader, men de giver bestemt stadig et rigtig godt lys. For mig at se, så har det altid været vigtigere med et kraftigt lys i de lamper.
Men mor har koglen til at hænge i deres trappeopgang. Den bruger hun en 200w pære i, for at levere nok lys. Hun har 2 tilbage af dem, udover den der sidder i. Problemet er bare, at i disse LED tider, kan hun slet ikke få en pære, der er kraftig nok til den mere.
Der er ikke andet for, at når hun engang løber tør, så man jeg trække nogle LED strips indeni den. Det kan jo heldigvis ikke ses udefra :)

Kan hun ikke købe en 30W LED pære som disse:




Redigeret af gummianden - 16-Januar-2018 kl. 14:51
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 07:09
Jeg har en enkelt PH5, og der er også en Hue pære i. Jeg synes at det er en meget tilpas mængde lys den giver når er på 100%. Jeg tror dog ikke helt at lysmængden er den samme som en gammeldags 100 Watts pære, men det er godt på vej derop. Til gengæld synes jeg næsten at lyset er for kraftigt i en PH 3/2, så der giver det god værdi at dæmpe det lidt.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 02:13
Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

Problemet er bare at i en PH 5 skal man ha en pære der giver lys i 360 grader

Det er nu ikke nødvendigt i min erfaring. Har pt. LED i mine PH5 og de kan bestemt ikke lyse 360 grader, men de giver bestemt stadig et rigtig godt lys. For mig at se, så har det altid været vigtigere med et kraftigt lys i de lamper.
Men mor har koglen til at hænge i deres trappeopgang. Den bruger hun en 200w pære i, for at levere nok lys. Hun har 2 tilbage af dem, udover den der sidder i. Problemet er bare, at i disse LED tider, kan hun slet ikke få en pære, der er kraftig nok til den mere.
Der er ikke andet for, at når hun engang løber tør, så man jeg trække nogle LED strips indeni den. Det kan jo heldigvis ikke ses udefra :)
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 23:30
Problemet er bare at i en PH 5 skal man ha en pære der giver lys i 360 grader
Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 23:23
Nu du har PH, så har du måske også en fuldfed PH5? Og evt. en PH4?
Kan en Hue lyse nok op i en PH5? For med de helt gammeldags pærer, skulle man jo gerne op i en 100 watt, for at få nok lys.
Og med en PH4, er der plads til en Hue deri?


Redigeret af Nagash - 15-Januar-2018 kl. 23:26
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 22:00
Nej, der er "lidt" plads til forbedringer på den æstetiske front LOL Men det er heldigvis en af fordelene ved PH lamperne - de skjuler pærerne. Så det går nok Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu