recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Hue til PH5 mini
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Hue til PH5 mini

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Hue til PH5 mini
    Sendt: 13-Januar-2018 kl. 12:59
Hej alle

Jeg har erstattet så meget som overhovedet muligt i min lejlighed med Philips Hue. Jeg har dog netop købt en PH5 mini, og desværre er Philips' E14 pære ca. 10 mm for lang til at den passer i lampen. Er der nogle der har et forslag til en alternativ pære der virker sammen med alt mit Hue som også passer i en PH5 mini?

På forhånd tak for svar Smile
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 13:57
Osram virker fint med hue. Du må selv check størrelsen
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 14:53
Tak for buddet. Jeg tror dog stadig at den bliver lige en kende for lang, desværre. Hue E14 er 117 mm lang, og Osram Lightify E14 er 110 mm.
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 15:40
http://ledpaerer.dk/philips-hue-kompatibel-lysdaemper-200w.html

ved dog ikke lige hvor du vil gemme den...

alternativt er næsten kun at få indlagt en zwave dimmer og så få sat noget zwave op (det kan du så også bruge til mange andre ting)... men så er tingene meget mere kompliceret end bare lige hue. 
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 19:04
Interessant mulighed - den havde jeg ikke set komme Smile Jeg ville dog foretrække at det var en "almindelig" pære. Jeg har også kigget på IKEA Trådfri, men det ser heller ikke ud til at de passer.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 15:26
Ikea Trådfri virker også med Hue. Synes umiddelbart ikke deres E14 ser lige så stor ud, men har ikke set dem side om side..
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 17:49
IKEA Trådfri har jeg også haft i tankerne. Men for at gøre ondt værre er det også begrænset med pladsen i diameteren på lampen.

Jeg har nu prøvet at kontakte både LEDpaerer samt Louis Poulsen for at høre om de har nogle forslag. Desuden har jeg kontaktet Philips og spurgt om de ikke kommer med nogle mindre E14 pærer Big smile

Her er for resten et billede med IKEA Trådfri samt Hue E14 pærer side om side.


Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 17:58
Jeg har læst et sted, at der er nogen, som skærer det yderste glas af, på hue e14 pæren. Så er den jo noget mindre. Og det er jo der den lyser. Har ikke selv haft brug for det, så ved ikke hvor godt det virker.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 18:11
Det var en interessant mulighed jeg ikke havde overvejet. Har du evt. link til noget der har gjort det, samt evt. hvordan? Jeg kan ikke lige umiddelbart finde nogle billeder eller videoer af den størrelse. Det er kun E27 der er en række videoer af. Men det kan da være at det er den vej jeg skal gå.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Flubber Flubber skrev:

Det var en interessant mulighed jeg ikke havde overvejet. Har du evt. link til noget der har gjort det, samt evt. hvordan? Jeg kan ikke lige umiddelbart finde nogle billeder eller videoer af den størrelse. Det er kun E27 der er en række videoer af. Men det kan da være at det er den vej jeg skal gå.
Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde set igen. Det var lige efter, at de kom på markedet, hvor der var flere, som brokkede sig over størrelsen. Det var i noget fora eller blog et sted. Det er jo logisk nok, da det jo ikke bruges yderglasset.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 21:39
Så tog jeg sgu chancen og skar min nye pære til 400 kr. op. Og resultatet, som kan ses herunder, blev ikke super kønt. Til gengæld ved jeg hvad jeg ville gøre anderledes næste gang.

Men det virker!! Big smile



Igen, tusind tak for forslagene til jer alle sammen. Jeg kan nu også informere, at hvis nogle går med tankerne om at købe en PH5 mini men gerne vil bruge Hue pærer er dette muligt. Man skal bare skære yderskallen af Big smile
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 21:54
Ja, kønt blev det ikke. Det kan vist gøres bedre.LOL Men fedt, at det virker for dig.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu