recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi netværk på skib
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi netværk på skib

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wifi netværk på skib
    Sendt: 13-Januar-2018 kl. 13:17
Jeg skal til at sejle igen og har fået st vide der er Ethernet i alle lukafer, men ingen wifi. Findes der en lille slags router man bare kan klaske et netværkskabel i, også har man wifi på lukafet. Altså ikke noget med at skulle ind og sætte den første router i Brigdet mode eller sådan noget, bare plug and Play.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 13:26
Det er jo blot at købe et dedikeret accesspoint.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 14:32
Har lige googlet lidt, hvad er et dedikeret accespoint, er det det samme som et accespoint man bare tilslutter via Lan kabel, og hvor opsætter man settings for sådan et, for hvis der ikke sidder en router med wifi i den anden ende så må det jo foregå i den dedikerede accespoint eller ?
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 14:34
Ja det er det samme.

Der er jo en router i den anden ende, du ser det jo bare ikke, da du blot har et ethernet drop.

Du kunne sætte det op hjemmefra hos dig, selv, så det blot er at medbringe det på skibet. og ja det konfigureres direkte i accesspoint, der er nogle routere f.eks. dir-855 som er en router, men kan sættes op som kun accesspoint.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 18:27
Start med at undersøge om du har lov til at sætte wifi op på skibet, måske er der en grund til at der ikke allerede er wifi kørende, et eller andet radiostøjregulativ eller noget udstyr der bliver forstyrret, hvad ved jeg?

Dernæst finder du ud af hvor høj hastighed der tilbydes og hvad dit behov er. Accesspoint praler tit af at kunne køre fx. 300 Mbit/s eller 750 Mbit/s på det trådløse samtidigt med at deres indgang til kabel kun er på 100 Mbit/s, det giver ikke meget mening. På den anden side, hvis skibets internetforbindelse kun er fx. 25 Mbit/s er det jo uden betydning om indgangen på dit accesspoint er 100 Mbit/s eller gigabit.

Der er ingen grund til at købe noget der ikke passer eller som måske ligefrem bliver kylet i havet hvis det bliver opdaget.. Smile
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 20:47
Internet på en båd kan maksimalt komme med satellitforbindelse. det er hverken hurtigt eller billigt, så skid fuldkommen hul i performance på AP'erne. bare køb et billigt et. Det vil på ingen måde være den der sætter begrænsningerne.
MEN som strandvasker også siger - er du egentlig sikker på du har lov at sætte noget op selv? Det er jo hverken din båd eller dit internet.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 08:45
Den kablede forbindelse skyldes helt sikkert, at skibet er bygget af metal.

Det er derfor umuligt at få en ordentlig wifi dækning.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 08:50
Jeg ville gå efter det billigste AP f.eks. 


Problematikken med wifi på en båd er vel skærmningen pga. af metal opbygningen, men det giver god mening at checke om der er regler der forhindrer at du selv etablerer dit eget Wifi access point.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 08:52
Jo men det var også bare for at have mulighed for at kunne bruge mobile devises i kahytten, det kom sig faktisk af at jeg ikke kunne få en lightning til netværks adapter så min ipad kunne bruges ombord, eller det ville sige det kunne jeg godt, fra England og til 46£ + 4£ i fragt, og der tænkte jeg så at der rent kr øre messigt var lidt at arbejde med..
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 08:54
Og ja jeg skal selvfølgelig lige have styr på om det er i orden at etablere
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu