recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til brugt budget projektor setup - 3,5 m
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til brugt budget projektor setup - 3,5 m

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 16:45
:(

skal siges at min benq w1070 med snart 5 år på bagen ikke overopheder. Så det var da godt du opdagede det. 
Til top
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af hunterSEG hunterSEG skrev:

:(

skal siges at min benq w1070 med snart 5 år på bagen ikke overopheder. Så det var da godt du opdagede det. 

Jeg var også noget ærgerligt over det, men jeg fik da mulighed for at se en projektor i gang. Det er naturligvis fedt med så stort et billede, men jeg havde faktisk regnet med bedre sortniveau, hvis jeg skal være kritisk. Jeg har et Panasonic G20 plasma lige nu, og det er også grå-sort, men synes at have læst folk siger at sort er bedre på projektor end dette - ligeledes med entry DLP, men jeg er ikke helt solgt på det punkt. 

Hvis nogen har en god anbefaling, så lytter jeg fortsat. 
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Stephan A Stephan A skrev:

Jeg var ude og kigge på den w1070+ som jeg har linket til tidligere her. Det var dog en mindre succes, da den overheatede to gange på de 20 min som vi var der. Det blev et no-go. 


Jeg har en ny w1070+ og den har jeg ikke oplevet overheated overhovedet. Den har dog alligevel kørt en 4-5 timer i træk og jævnligt med enkelte film. Så jeg kan ikke nikke genkendende til det. Blot til info 😊
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Oprindeligt skrevet af Stephan A Stephan A skrev:

Jeg var ude og kigge på den w1070+ som jeg har linket til tidligere her. Det var dog en mindre succes, da den overheatede to gange på de 20 min som vi var der. Det blev et no-go. 


Jeg har en ny w1070+ og den har jeg ikke oplevet overheated overhovedet. Den har dog alligevel kørt en 4-5 timer i træk og jævnligt med enkelte film. Så jeg kan ikke nikke genkendende til det. Blot til info 😊

Okay. Vedkommende har skrevet at han efterfølgende har haft den blæst igennem med en kompressor, og at han nu ikke har haft problemer med den. Dog synes jeg det lyder risikabelt med dén pågældende kompressor, når den nu har lavet det nummer allerede. Tænker næsten at der må være noget galt, når I kan have dem kørende uden problemer - støv eller ej. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Stephan A Stephan A skrev:

... Vedkommende har skrevet at han efterfølgende har haft den blæst igennem med en kompressor...

LOL! Ja, nu ville jeg i hvert fald ikke købe den, hvis jeg var dig!!!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 14:38
Angående sort niveau. Ja, så er det jo en entry model, som du også selv skriver.

Hvordan har du kalibreret dit TV. Godt nok var g20 også et entry TV så vidt jeg husker, men fik gode anmeldelser. Har selv et lidt ældre pana plasma TV, som jeg stadig er meget glad for.

Tilbage til projektor. Mulige forklaringer. Jeg er ikke 100 meter mester i projektor og lærred, så hvis jeg tager fejl i nedenstående, så ret mig gerne. Desværre så har jeg ikke selv set så mange forskellige setups, så kan ikke rigtig sammenligne mit setup med andre. Kun snakke ud fra min Benq W1070 (ikke + model)

- Kalibrering. Var den kalibreret og hvordan, eller kørte den med en af de forud indstillede modes. (Normal, Cinema, Dynamic osv.)
- Hvilke lysmodes kørte den med. Normal, ECO, eller smart mode, samt lysspektrum (varm, normal, kølig, mener jeg der er af modes)
- Hvordan var lysniveauet i rummet. 
- Hvordan var lærredet. Som regel, så køber man ikke det bedste lærred, når man køber entryprojektor. Et godt lærred er jo nærmest dyrere end projektoren, hvis ikke man finder et godt brugt tilbud. 
- Hvid eller grå dug. Hænger sammen med baggrundslys. 
- Gain på lærred. Bruger selv en grå dug med anslået gain på 0.8. Skulle hjælpe lidt på sortniveau i stuemiljøer med baggrundslys.
- Hvor længe havde pæren kørt. De bliver også slidt med tiden. Ved dog ikke om det har impact her.

Nogle mulige forklaringer. Håber de giver lidt mening og er bare lidt rigtige.
Til top
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 21:41
Giver det i det hele taget mening at kigge på brugt projektor? Jeg må jo indrømme at det tiltaler mig at finde en brugt til cirka halv pris af ny prisen, hvis standen er derefter. Jeg har i lang tid gerne ville have et OLED til afløsning af mit nuværende Plasma, og nu er 65" jo kommet ned i et anstændigt beløb. Nu er 75" dog ved at vinde mere frem generelt i butikkerne, og må indrømme at størrelsesfaktoren vinder lidt ind på mig. Derfor synes jeg det kunne være fedt at få blæst et 100" billede op til film og så beholde plasmaen til nyheder og lidt hurtigt tv-kiggeri, 

Mit rationale var derfor, at kunne "nøjes" med cirka 5k for en projektorløsning frem for at smide 18k efter et OLED. Skal jeg fange en Benq W2000 fra nu m.m. så kommer vi op omkring cirka 9k, og eftersom det primært kun er til film, når lyset er slukket, så bliver det lidt mere svært at vælge for mig. 

Men jeg ved ikke om grundidéen med en brugt projekter fra start af har været lettere dødsdømt? Det virker som om de fleste projekters hurtigt bliver outdated versus nye entry modeller i dag, og markedet er ret begrænset? 
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 22:35
Synes Benq w2000 lyder god til prisen. Kan ikke lige blive klog på om anmeldelser mener at sort niveau på w1070 serien er bedre. Dog skulle w2000 være bedre på alle andre områder, ikke mindst på støj. 

Ville gerne selv gå efter en w2000, hvis jeg skulle skifte. Kan se den går for 7k  på komplett. Så skal du bare have et lærred. Der er det lidt nemmere at finde et brugt omkring de 100" til en god pris.

"problemet" med brugt er jo, at man skal vente på det gode tilbud.

Edit: sidder lige pt. og ser NFL, og det er sku fedt på 120"


Redigeret af hunterSEG - 21-Januar-2018 kl. 22:36
Til top
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 22:57
Det er altid med at væbne sig med tålmodighed, når man kigger brugt. Jeg synes dog bare at mange forventer guld og grønne skove på DBA. Der kan man godt blive lidt ærgerlig over at sidde og se, hvad ting sælges på Ebay for i lande med et langt større brugtmarked. 

Hvad er din afstand til de 120"? 

En Epson TW6700 står i 8.800 kr (og har tidligere stået i 8.500 i lang tid). De virker som to konkurrende kandidater, men med hver sin teknologi (DLP vs LCD). Jeg har meget svært ved at finde ud af, hvordan de to står i mod hinanden. 
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 23:09
JA, det rigtigt. Har også et godt øje til den Epson. Lyder også god. Kan desværre ikke komme med nogen anbefaling.

Sidder ca. 3,8 meter væk. plus, minus 20 cm. Om det er for stort kan jeg ikke sige, da jeg ikke har prøvet andet. Om det er 100 eller 120 gør nok ikke så meget på oplevelsen. Tror den er fed lige meget hvad.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu