recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar vibrerer??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar vibrerer??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dallas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Maj-2008
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dallas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar vibrerer??
    Sendt: 14-Januar-2018 kl. 22:52
Halløj.

Jeg har mig en Yamaha YAS-152 soundbar(jaja jeg ved det godt, køb nu noget ordenligt :-D) og den "vibrerer" ret meget når jeg ser feks ser katastrofe film med store lydtemaer(eller hvad jeg skal kalde det). Jeg ved ikke om der er et fagudtryk for den slags lyd, men i ved sikkert hvad jeg mener.
Er det noget der kan afhjælpes på den ene eller anden måde, eller er det simpelthen bare noget jeg må leve med i en budget soundbar?
Jeg læste en del anmeldelser af den inden jeg købt den og ingen skrev noget om dette.
Den er et par år gammel.
< ="chrome-extension://hhojmcideegachlhfgfdhailpfhgknjm/web_accessible_resources/index.js">

Redigeret af dallas - 14-Januar-2018 kl. 22:54
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 06:41
Oprindeligt skrevet af dallas dallas skrev:

Halløj.

Jeg har mig en Yamaha YAS-152 soundbar(jaja jeg ved det godt, køb nu noget ordenligt :-D) og den "vibrerer" ret meget når jeg ser feks ser katastrofe film med store lydtemaer(eller hvad jeg skal kalde det). Jeg ved ikke om der er et fagudtryk for den slags lyd, men i ved sikkert hvad jeg mener.
Er det noget der kan afhjælpes på den ene eller anden måde, eller er det simpelthen bare noget jeg må leve med i en budget soundbar?
Jeg læste en del anmeldelser af den inden jeg købt den og ingen skrev noget om dette.
Den er et par år gammel.
< ="chrome-extension://hhojmcideegachlhfgfdhailpfhgknjm/web_accessible_resources/index.js">

Står den og hopper og danser på et TV-bord? Hvis ja, så kunne du evt. påklistre nogle bløde gummidupper under den, så den bliver, hvor det var meningen, den skulle være.Smile 

Men hvis det er hele kabinettet, som rasler med, så er det jo ikke nemt at gøre noget ved...
Til top
dallas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Maj-2008
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dallas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 19:56
Jeg har allerede klistret møbeldutter fra jysk under, som dem her:
https://jysk.dk/stue/tilbehoer-og-pleje/filtpuder-eget-125stk-pk-selvklaebende< ="chrome-extension://hhojmcideegachlhfgfdhailpfhgknjm/web_accessible_resources/index.js">

Må lige se om jeg kan finde nogle andre slags jeg kan prøve og se om det hjælper så.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af dallas dallas skrev:

Jeg har allerede klistret møbeldutter fra jysk under, som dem her:
https://jysk.dk/stue/tilbehoer-og-pleje/filtpuder-eget-125stk-pk-selvklaebende< ="chrome-extension://hhojmcideegachlhfgfdhailpfhgknjm/web_accessible_resources/index.js">

Må lige se om jeg kan finde nogle andre slags jeg kan prøve og se om det hjælper så.

Ja... Prøv lige det!Smile Bløde gummidupper burde være bedre. 
Til top
dallas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Maj-2008
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dallas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 21:27
Kan du linke til hvilken type du mener?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af dallas dallas skrev:

Kan du linke til hvilken type du mener?

Flink med link: https://www.av-connection.dk/?ML=181 Der findes sikkert andre derude - og måske, du også kan købe nogle hos den lokale HiFi-biks...
Til top
dallas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Maj-2008
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dallas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 21:41
Super, jeg prøver at se hvad jeg kan bruge.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 01:03
Et par tykke silikone klodser, og så skru fødderne af. De sidder med en skrue. Havde det være min soundbar, havde jeg åbnet kabinettet og limet tynd blygummi (asfaltplader) indeni. Så er det slut med det vibreren. Den er trods alt 120 cm, og vejer under 5 kilo.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 10:44
jeg havde samme problem med et par yamaha Hs7W på skriveebordet.

jeg har taget noget pakke foam, fra en GPU kasse, og skåret det så det passer under, det er rimelige tykke stykker foam, men løste mine problemer.
Til top
dallas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Maj-2008
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dallas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 20:03
Jeg er ikke meget for at erkende det, men som den idiot jeg er, havde jeg overset at et dæksel over højtalerne nedenunder ikke var skruet fast. Dog fandt jeg også ud af at selve kabinettet sidder lidt løst. Så tak for alle jeres forslag og hjælp :-D< ="chrome-extension://hhojmcideegachlhfgfdhailpfhgknjm/web_accessible_resources/index.js">
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu