recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVidia Shield, HDMI-CEC og volume kontrol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVidia Shield, HDMI-CEC og volume kontrol

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NVidia Shield, HDMI-CEC og volume kontrol
    Sendt: 15-Januar-2018 kl. 22:36
Jeg er ikke ekspert omkring HDMI-CEC, så håber én herinde kan hjælpe.

Dét jeg søger er en mulighed for, at en NVidia Shield kan styre volume på min surround processor - er det muligt?

Har en Yamaha CX-5100 surround processor.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 09:19
Hej 

Min styrer uden problemer volumen på min Marantz 7010. Jeg var bruger af en Harmony fjernbetjening men den er lagt på hylden efter jeg har fået Shield med CEC

\Søren
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af soren_b soren_b skrev:

Hej 

Min styrer uden problemer volumen på min Marantz 7010. Jeg var bruger af en Harmony fjernbetjening men den er lagt på hylden efter jeg har fået Shield med CEC

\Søren

hej - jeg hijacker lige her - jeg har også en marantz reciever - kan du henvise til en guide til hvordan man kan kontrollere volumen på sådan en?
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 12:17
Hej 

Det er et stykke tid siden jeg satte det op men inde i Shield menuen kan du vælge det. Jeg mener at det ligger i samme menu som der hvor du sætter CEC op.

Jeg fandt lige dette via Google:-)


Jeg håber at det kan bruges

\Søren
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 12:23
Det er sgu smart! Jeg bruger KUN min processor som volume kontrol og altid samme kilde - så kunne jeg styre alt vha. den lille Shield remote, ville det være en nem løsning.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 07:43
Jeg ville gerne kunne bruge Shield TV remote til at styre volume på mit Samsung TV, hvor Shield TV er direkte tilkoblet. 

Det fungerer desværre ikke - selvom jeg har sat Volume Control til CEC.

Jeg har en Apple TV 4k koblet til samme TV - og her fungerer Volume Control fra Apple TV Remote fint...



Redigeret af ClausBP - 19-Januar-2018 kl. 11:37
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 09:16
Jeg skulle købe ind til børnefødselsdag i går og kom til at putte en NVidia Shield i kurven også :) 

Tak for inputs herinde! Nu håber jeg også, at volume kan styres på min surround processor.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg skulle købe ind til børnefødselsdag i går og kom til at putte en NVidia Shield i kurven også :) 

Tak for inputs herinde! Nu håber jeg også, at volume kan styres på min surround processor.
det virker på min Denon fra shield
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu