recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan en iPhone tage skde af formatering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan en iPhone tage skde af formatering?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan en iPhone tage skde af formatering?
    Sendt: 17-Januar-2018 kl. 12:31

Det her er måske lidt et tåbeligt spørgsmål, men kan en iPhone tage skade af, at man formatere den? Og hvor meget må man formatere en iPhone? Kan den risikere at blive sløv og langsom af at man formatere den, da man måske slider på hukommelsesdelen der i? Jeg ved det er et mærkeligt spørgsmål, men bær over med mig

          
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 12:59
Hvad mener du med at formatere?

Hvis du nulstiller en iPhone er det jo ikke sådan at alle celler overskrives.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 13:08
Jeg mener at man nulstiller/sletter den til fabriksindstilling som om man ville sælge den videre. Kan den blive sløv af at man gør det? Og er der nogle regler for hvor meget man bør gøre det?
          
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg mener at man nulstiller/sletter den til fabriksindstilling som om man ville sælge den videre. Kan den blive sløv af at man gør det? Og er der nogle regler for hvor meget man bør gøre det?
2 x nej
Mvh Jesper
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 13:42
Hvis du nulstiller den sletter den bare den private nøgle der er brugt til krypteringen af data, så disse ikke kan tilgås mere. 
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Hvis du nulstiller den sletter den bare den private nøgle der er brugt til krypteringen af data, så disse ikke kan tilgås mere. 
Det kan ikke passe i forhold til hvor lang tid det tager.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Hvis du nulstiller den sletter den bare den private nøgle der er brugt til krypteringen af data, så disse ikke kan tilgås mere. 

Hvis dét var tilfældet, så ville der jo ikke blive frigjort noget plads.

Men uanset hvad, så sletter man ikke hele styresystemet ved en nulstilling. Derudover, så overskrives hukommelsen med styresystemet jo delvist når man opdaterer, så hvis man vil bekymre sig om "formattering", så skal man også bekymre sig om opdatering. Brug tiden på noget mere fornuftigt...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 14:48
Jeg tænker da det er fornuftigt nok at spekulere på. Jeg ville bare gerne vide, om man ved at nulstille og slette alt indhold (det som Apple anbefaler man gør inden man sælger videre) - kan have negativ effekt på telefonens hastighed? Og om der en grænse for, hvor meget man bør gøre det?
 
Nu ved jeg godt, at hukommelsen ikke har en skive med en nål, som en gammel HDD, men det kunne jo være der var noget man skulle være opmærksom på.
 
Det har jeg så mere eller mindre fået "Nej" til, og det tager telefonen ikke skade af.
 
Tak! 
 


Redigeret af ladiesman217 - 17-Januar-2018 kl. 14:57
          
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg tænker da det er fornuftigt nok at spekulere på. Jeg ville bare gerne vide, om man ved at nulstille og slette alt indhold (det som Apple anbefaler man gør inden man sælger videre) - kan have negativ effekt på telefonens hastighed?
Mht. hastighed skal du nok snarere bekymre dig om batteriets generelle tilstand Wink
Mvh. JørgenT
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 15:43
Jørgen: Ja, men det har jo intet med om jeg sletter/gendanner den?
          
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 15:53
Om du sletter den 50-100 gange, så sker der ikke noget. Hvis din mobil kører dårligt, så kan det endda betale sig, hvis du starter den forfra, og derefter indløser en sikkerheds kopi. Så slå dig løs.Big smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jørgen: Ja, men det har jo intet med om jeg sletter/gendanner den?
Nej, det var mere for at sætte fokus på hvad der kan sløve tlf. ned. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu