recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox One og Kodi - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbox One og Kodi - erfaringer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox One og Kodi - erfaringer
    Sendt: 17-Januar-2018 kl. 22:50
Jeg har set, at Kodi er kommet til Xbox One hvilket jeg synes er super fedt. Jeg har altid gerne ville have en Xbox og at Kodi nu virker til den, er bare endnu et plus så jeg samtidigt kan bruge den som medie-center.

Kodi er stadig i Alpha, så det er ikke alt der er fuldt funktionelt, men kunne være fint at høre om jeres erfaringer herinde med det.

Jeg er specielt nysgerrig efter ting som
 - Bitstream af lyd til dekodning i surroundprocessor (Atmos, DTS-X etc)
 - 24HZ afspilning
 - HDR
 - 4K (Discs, ISO, MKV)
 - Movie library og eksterne NAS servere
 - Hvilke remotes kan man få?
 - Understøtter den HDMI-CEC så volume på surround receiver kan justeres via Xbox? (Dette kan NVidia Shield f.eks.).
 - Philips Hue integration

Det var masser af punkter! :) Men del gerne ud af jeres erfaringer!


Redigeret af Jonas_h - 17-Januar-2018 kl. 22:51
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 22:52
Fandt allerede et par svar: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=326228
Det ser sløvt ud :/
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 05:27
Følger lige med her 😃
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 06:22
Hvorfor bruge sådan en strømslugende afspiller? En chromecast burde kunne klare jobbet.
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 07:36
Kan Plex på xbox ikke meget af det du efterspørger ?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Hvorfor bruge sådan en strømslugende afspiller? En chromecast burde kunne klare jobbet.
Kan Chromecast afspille ukombrimeret 4K bluray? HDR? Atmos-lyd?
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 14:16
Har installeret det på min S One, men er langt fra imponeret. Jeg har ikke lavet en 1:1 test, men jeg tror at min RPi 2 B er lige så "hurtig" som Xbox'en. Det bliver ikke noget jeg kommer til at bruge.

PS: Xbox understøtter ikke HDMI-CEC.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 13:11
Jonas - der er ikke noget der hedder "ukomprimeret 4K Blueray" - AL video er komprimeret. Det du tænker på er nok snarere genkomprimeret til at fylde mindre. - Men Rolf er nok langt væk med sit forslag. - til gengæld ville jeg nok slet ikke bruge en xbox til den slags. Men selvfølgelig når den står i stuen i forvejen, så klandrer jeg dig ikke for at give den noget mere funktionalitet end bare at sidde og spille. Den sluger bare noget strøm og er næsten lige ved at tro du kan købe et ATV for den besparelse over tid du får ved at købe en atv eller lignende. :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 13:12
ahh - kan se du har taget konsekvensen i en anden tråd og ved et "uheld" bestilt noget andet :-)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Jonas - der er ikke noget der hedder "ukomprimeret 4K Blueray" - AL video er komprimeret. Det du tænker på er nok snarere genkomprimeret til at fylde mindre. - Men Rolf er nok langt væk med sit forslag. - til gengæld ville jeg nok slet ikke bruge en xbox til den slags. Men selvfølgelig når den står i stuen i forvejen, så klandrer jeg dig ikke for at give den noget mere funktionalitet end bare at sidde og spille. Den sluger bare noget strøm og er næsten lige ved at tro du kan købe et ATV for den besparelse over tid du får ved at købe en atv eller lignende. :)
Mit spørgsmål var også blot sat lidt på spidsen, da jeg ved at Chromecast ikke kan :)

Jeg har 7 effektforstærkere i biografen, så strøm var ikke min første bekymring ift. XBox (Jeg kører næsten aldrig i bil, så ift. miljø-glorien må det gå op LOL)
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 16:32
Jeg har til min store skuffelse fundet ud af, Xbox’en ikke kan bitstreame lyden fra Kodi, så lyder bliver blot almindelig Dolby Digital og ikke Atmos, TrueHD og DTS MA. Min plan var nemlig at jeg ville rippe alle film til ekstern harddisk og afspille via Xbox.
Men det har den ikke tilladelse til.
Så nu overvejer jeg nemlig at sælge min Xbox og købe et Shield TV.
Er du tilfreds med din? Kan den bitstreame fra ekstern harddisk?!

Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af HHH HHH skrev:

Jeg har til min store skuffelse fundet ud af, Xbox’en ikke kan bitstreame lyden fra Kodi, så lyder bliver blot almindelig Dolby Digital og ikke Atmos, TrueHD og DTS MA. Min plan var nemlig at jeg ville rippe alle film til ekstern harddisk og afspille via Xbox.
Men det har den ikke tilladelse til.
Så nu overvejer jeg nemlig at sælge min Xbox og købe et Shield TV.
Er du tilfreds med din? Kan den bitstreame fra ekstern harddisk?!


Det er mig bekendt et problem med KODI til XBOX da det stadig ikke er en færdig udgave, det bliverforhåbentlig fikset på sigt. Jeg bruger af samme årsag Shield, og ja den kan sagtens afvikle 4K film med ATMOS lyd fra ekstern harddisk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu