recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har jeg dummet mig med en opdatering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har jeg dummet mig med en opdatering?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Har jeg dummet mig med en opdatering?
    Sendt: 18-Januar-2018 kl. 00:51
Hej,

Da jeg kom hjem i dag, lå der et Apple Watch 3 og kiggede på mig. Jeg modtog det i gave, så jeg klager ikke Big smile

Jeg skulle jo bare i gang med at bruge det, og tænkte med det samme, at det kunne være fint lige at opdatere uret først, så det gjorde jeg fra min iPhone. Det eneste jeg bare ikke lige tænkte på, var at opdatere min iPhone inden jeg opdaterede watchOS igennem min iPhone.

Iflg. dette link skal man altid huske at opdatere ens iPhone før man opdaterer urets software, så har jeg nu lavet ged i den, da min iPhone ikke er opdateret til nyeste 11.2.2?

Confused


Redigeret af Alinity - 18-Januar-2018 kl. 00:58
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 07:31
Virker uret?

Hvis ja, så er der intet galt.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 07:48
Ja, det virker, men.....

Har problemer med at få Facebook Messenger og Instagram til at virke på uret, men det kan jeg så også læse at andre har problemer med, også den dag i dag.
Om det har noget med opdateringen at gøre, det ved jeg så ikke.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 10:13
Jeg har oplevet, at notifikationer på uret til tider strejker eller sendes to gange, hvis iPhone og ur ikke begge kører på seneste software.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 11:10
Hej Rasmus,
 
Min telefon og Apple Watch er begge opdateret til nyeste software, men mit spørgsmål var om jeg har dummet mig, da jeg opdaterede mit Apple Watch først til watchOS 4.2 og først BAGEFTER opdaterede jeg min telefon til iOS 11.2.2.
 
Apple skriver jo, at man skal huske at opdatere sin iPhone FØR man opdatere sit ur.
 
Men jeg ved ikke, om det kan have dårlig indflydelse på noget?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 11:12
Det betyder ikke noget.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 11:45
Det var godt, at det ikke har den store betydning.
 
Som sagt er de eneste problemer jeg har oplevet, i de 15 timer jeg har haft uret, at facebook Messenger og Instagram fejler ret ofte, og vil ikke loade på uret. Men efter jeg har læst på Google, så er jeg ikke den eneste der oplever det problem. Og de tips og tricks folk skriver, man kan prøve at gøre, det synes jeg heller ikke rigtig virker for mig. Så jeg håber de får det lavet snart, da 90% af min kommunikation i dag foregår igennem facebook Messenger.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 12:12
Udfordringen med at have en opdateret iphone før du opdaterer ur er jo ved de store versionsnumre. Der KAN være funktionalitet som er blevet opdateret på mobilen som gør at kommunikationen mellem ur og fon kan blive problematisk. MEN ved "små" opdateringer som dem vi har i øjeblikket, så er der sjældent større features med som vil kunne foranledige kommunikationsproblemer (fx modtage HR signal fra uret til health app på fon, hvis den seneste version ikke var blevet installeret så ville du nok ikke kunne modtage HR signalet da den funktionalitet nok ikke var implementeret i IOS og kun i Watchos.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 17:10
Jeg ved godt dette er meget kæphøjt. 

Men tror du selv at apple og hvilken som helst anden producent som udgangspunkt ville lave en et stykke software som bricker den ene halvdel eller giver lov til at opdatere for at bricke sig selv. Så ville de ret hurtigt stå med en kæmpe sag og et masse ure som skulle ombyttes.

Hvis uret kan opdateres og softwaren giver lov til det, så er det fordi det virker. At apple så anbefaler den nyeste version på telefonen er sikkert fordi den installere den samme version som på telefonen som på uret.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 18:14
Hej Hbar!
 
Jeg synes ikke det er kæphøjt, for du har jo ret. Det ville da være mega mærkeligt (og forkert) hvis forbrugeren kunne opdatere og få lov til at opdatere sit ur fra en telefon, som så ville gøre uret ubrugeligt. Men jeg er helt grøn på dette område, og da jeg læste, at Apple anbefaler, at man altid opdatere sin telefon først, så blev jeg nervøs om jeg havde gjort noget dumt. Måske "bricker" uret ikke, men jeg tænkte, at det kunne godt være, at små ting nu pludselig ikke ville fungere, som claus_jac er inde på.
 
Men jeg kan så forstå, at det er kun er vigtigt ved større opdateringer som iOS 10, 11 osv.?
 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 19:01
Hvis watchOS 4 f.eks. ikke virker med en iPhone kørende iOS10, så vil du slet ikke se watchOS 4-opdateringen.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 21:31
@Lunddal - PRÆCIS!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu