recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos synkronisering - uden Gruppe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos synkronisering - uden Gruppe?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos synkronisering - uden Gruppe?
    Sendt: 19-Januar-2018 kl. 19:44
Der skulle vel ikke være et godt cowboytrick til det her lille first world problem:

Købte en ekstra Sonos Play1 til soveværelset, fordi det var træls, at clockradioen var ude af sync med en Play1 i badeværelset. Men nu er jeg lige vidt, medmindre jeg kobler de to i Gruppe - og så starter den på badeværelset også på alarmen i soveværelset, så den vækker katten, mens jeg liige snuer en halv time mere...

Og ja - jeg kan jo bare skrue ned på forhånd for Play 1 i badeværelset og så skrue op, når jeg endelig sjosker derud, meen:
Findes der mon en måde, hvor man kan synkronisere lyden fra en radiokilde på anden vis?

Mens vi er i gang med at nørde: Hvordan kan det egentlig være rent teknisk, at de to Play 1 ikke bare automatisk er i sync, når de spiller fra samme radiokilde – ligesom hvis jeg satte to almindelige FM eller DAB-radioer op? Det kommer vel ad samme rute via nettet eller hvad ved jeg?

Har flere Play 1 og et par Sonos Connect i huset, og det kunne jo være fedt, hvis de bare sync'ede - uden at man skulle gruppere dem.

Nogen tricks?
(beklager på forhånd hvis jeg ikke lige svarer med det samme på evt. opklarende spørgsmål)



Redigeret af Tonedøv - 19-Januar-2018 kl. 19:45
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 20:02
Jeg kan kun komme på en 3.parts løsning.
Så vidt jeg husker så kan macronos for Sonos koble og afkoble grupper automatisk via macro job, blandt andet en alarm på valgte enheder.
Men det kræver en Android, som også har Root, hvis alt skal virke, om alarm delen virker uden Root ved jeg ikke, da min enhed var Rootet.

https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.youtec.android.macronos

At få Sonos i sync uden gruppe, kan så vidt jeg ved ikke gøres via Sonos.
Jeg har selv tidligere brug Macronos blandt andet til at caste lyd, den gang før Spotify Connect var i Sonos.
Og har også brugt alarm funktion, og det virker, selvfølge skal din Android enhed være tændt og forbundet til det samme netværk som Sonos.

Redigeret af Jever - 19-Januar-2018 kl. 20:04
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 23:37
Tak for tip, Jever !

Lyder som et godt alternativ, og jeg har lige kort googlet og søgt i App Store efter Macronos til Mac/Iphone.

Det er nemlig et Ævle-hjem, vi driver her i kompagniet, men det ser lidt grumset ud med det, så vidt jeg kan se - du har vel ikke tilfældigvis også erfaringer med Macronos for den religion?
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 00:38
Nej, jeg har kun fundet den til Android.

Generelt syntes jeg der er flere Sonos 3. Parts tools til Android i forhold Apple.

Vi er generelt også et Apple hjem, men har nu alligevel nogle Android enheder liggende.
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 00:39
Roger that og tanx igen!

Jeg må lige se, om jeg ikke har en androide i en skuffe et sted... Wink
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 20:11
Hvis du finder en fed æble-løsning, så stik mig gerne en PB. Jeg døjer med samme problem, dog med en zone ekstra (stuen), som starter forskudt ift de to du også bruger. Har pitchet ideen med en mere intelligent alarm til Sonos flere gange, men er holdt op med at håbe.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 12:11
Nu vi er i gang med 3 parts apps til Sonos, så er SonoPad til iPad, samt Sonophone til iPhone gode alternativer til betjening af Sonos.

Nemmere at tilføje til, samt rediger i afspilningskø.

http://sonopad.de/
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 12:22
Fornemt, Jever - tak for ekstra tip.

Torben: Jeg skal nok sige til, hvis jeg finder en løsning!

Måske skulle jeg (og måske flere endnu) også prøve at sende et hjertesuk til Sonos.
Som tidligere skrevet så forstår jeg ikke, at f.eks. samme radiokilde ikke bare syncer per default - uanset, om man vælger gruppering eller ej - når der nu er central styring af systemet alligevel ?


Redigeret af Tonedøv - 21-Januar-2018 kl. 12:23
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu