recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AT4, NAS og film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AT4, NAS og film

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-December-2009
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AT4, NAS og film
    Sendt: 20-Januar-2018 kl. 07:32
Hej

Jeg har lige et par spørgsmål til mit hjemmesætup

Jeg overvejer at købe en NAS til mine film, så jeg kan tilgå dem fra min AT4

Hvilke krav er det til en nas for at jeg kan se filmene på AT4?
Jeg har lige nu en billig synology DS209 på hånden, kan den klare opgaven? 

Hvilken APP er bedst på AT4 til opgaven?

Hvis jeg køber et AP4 til sommerhuset, vil jeg så kunne tilgå NASen over internettet og ser filmene der ligger på den i sommerhuset?

De fleste film er rippet i MKV format

På forhånd tak, selv om det var mange spørgsmål ;-)


Redigeret af HH2 - 20-Januar-2018 kl. 07:33
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 08:03
Med AT4 mener du så Apple TV 4?

I så fald kan jeg anbefale Infuse. Den stiller ingen krav til din NAS, da den tilgår harddisken direkte og lader afspilleren om de tunge opgaver. Det fungerer glimrende med nærmest alle formater. Infuse håndterer også HEVC, 4K og HDR10, hvis du køber Apple TV 4K.
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-December-2009
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 08:06
Hej
Tak for svaret
Det er Apple TV 4 jeg tænkte på, og ser tv på i dag 😀
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 08:59
Jeg er også på Infuse som eneste afspiller. Prøver mange andre af til tider, men vender altid tilbage til Infuse.
Mine harddiske er alm USB harddisk og en enkelt netdisk.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 09:40
jeg låner lige lidt af tråden, håber det er ok :)
jeg har aldrig rigtig fundet ud af Infuse. jeg oplever at, hver gang jeg starter Infuse, så går der et pænt stykke tid før der kommer coverart på filmene, ligesom mange af dem slet ikke har covers. men bare ligner en mappe ?
MRMC viser covers med det samme. er der noget jeg gør forkert ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 10:19
Bortset fra infuse/kodi/plex - så er en 209 RIGELIGT til at trække det du vil. - Problemet er først når/hvis du skal lave renderingen på NAS som så sender selve billedet og ikke bare filen videre til en fremviser. (og jeg taler ikke om projektor eller lignende, men deter de "danske" udtryk for hvorledes video håndteres) ATV4 kan selv afspille alle formaterne og der skal derfor ikke renderes noget som helst fra NAS, så den fungerer udelukkende som filserver. Du skal ikke ud at købe noget nyt.

Hvad angår det med sommerhuset - hvis du ikke har viden om IT, så drop den tanke. Du skal have fat i din router, opsætte portforwarding på routeren, have enten fast IP fra din internetudbyder, eller du skal ud og have en dynamisk IP sat op, for overhovedet at kunne få nogen som helst adgang fra en enhed udenfor dit hjem - at det så introducerer sikkerhedsrisici som du ikke kender til eller ved hvordan du skal håndtere gør det ikke bedre. - Drop det og smid tingene på en lille 2,5" ekstern disk i stedet hvis det er.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

jeg låner lige lidt af tråden, håber det er ok :)
jeg har aldrig rigtig fundet ud af Infuse. jeg oplever at, hver gang jeg starter Infuse, så går der et pænt stykke tid før der kommer coverart på filmene, ligesom mange af dem slet ikke har covers. men bare ligner en mappe ?
MRMC viser covers med det samme. er der noget jeg gør forkert ?
Når Infuse først har hentet alle covers fra TMDB, så bliver de vist med det samme hver gang Infuse startes.
Hvis du vil være sikker på at covers bliver hentet korekt, så navngiv filerne efter TMDB, f.eks. "Star Wars: The Last Jedi (2017)"
Mvh Jesper
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-December-2009
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 11:24
Jeg takker for alle svar og kommentarer
Nu har jeg nogle at arbejde videre med
Henrik
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
Til top
LudoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2009
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LudoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Hvad angår det med sommerhuset - hvis du ikke har viden om IT, så drop den tanke. Du skal have fat i din router, opsætte portforwarding på routeren, have enten fast IP fra din internetudbyder, eller du skal ud og have en dynamisk IP sat op, for overhovedet at kunne få nogen som helst adgang fra en enhed udenfor dit hjem - at det så introducerer sikkerhedsrisici som du ikke kender til eller ved hvordan du skal håndtere gør det ikke bedre. - Drop det og smid tingene på en lille 2,5" ekstern disk i stedet hvis det er.
Jeg er meget glad for dette svar.
 
Jeg har nemlig selv overvejet at finde ud af at tilgå min My Cloud Mirror (2nd gen) fra sommerhuset. Jeg har ikke fundet ud af, hvordan man gør det, så hvis du har en god, forståelig guide, du kan linke til, vil jeg blive glad.

Jeg stiller lige nogle spørgsmål grundet min uvidenhed...
Hvad er problemerne i forhold til sikkerhedsrisici? Man skal selvfølgelig have en god kode på, men hvem skulle forsøge at hacke sig ind i en privats mediaserver, og er sandsynligheden ikke meget lav?

Når du skriver, at man bør vide, hvordan man skal håndtere sikkerhedsrisici, hvad tænker du så på?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 12:38
du åbner reelt døren for enhver - du ved jo ligeså vel som alle andre at hvis døren er åben, så er nøgler ligegyldige.

guides - søg og du skal finde
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af LudoDK LudoDK skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Hvad angår det med sommerhuset - hvis du ikke har viden om IT, så drop den tanke. Du skal have fat i din router, opsætte portforwarding på routeren, have enten fast IP fra din internetudbyder, eller du skal ud og have en dynamisk IP sat op, for overhovedet at kunne få nogen som helst adgang fra en enhed udenfor dit hjem - at det så introducerer sikkerhedsrisici som du ikke kender til eller ved hvordan du skal håndtere gør det ikke bedre. - Drop det og smid tingene på en lille 2,5" ekstern disk i stedet hvis det er.
Jeg er meget glad for dette svar.
 
Jeg har nemlig selv overvejet at finde ud af at tilgå min My Cloud Mirror (2nd gen) fra sommerhuset. Jeg har ikke fundet ud af, hvordan man gør det, så hvis du har en god, forståelig guide, du kan linke til, vil jeg blive glad.

Jeg stiller lige nogle spørgsmål grundet min uvidenhed...
Hvad er problemerne i forhold til sikkerhedsrisici? Man skal selvfølgelig have en god kode på, men hvem skulle forsøge at hacke sig ind i en privats mediaserver, og er sandsynligheden ikke meget lav?

Når du skriver, at man bør vide, hvordan man skal håndtere sikkerhedsrisici, hvad tænker du så på?


For at undgå en del af de huller man reelt laver med sådanner løsning, så vil jeg nok lave en VPN server på enten NAS'en eller i en kraftig router og så enten oprette VPN forbindelsen i dem media afspiller du vil bruge i sommerhuset eller lave en fast VPN tunnel mellem netværket i sommerhuset og netværket der hjemme. Igen kan der bruges et par kraftige routere til dette.
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-December-2009
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 18:48
.

Redigeret af HH2 - 24-Januar-2018 kl. 19:18
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu