recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug af HDR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brug af HDR

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

HDR på projektor giver ikke mening, og det er sagt af en mand som ejer en HDR projektor. Der er simpelthen ikke nok lys i dem 
Nu har jeg haft en HDR-projektor den sidste måneds tid og synes der er to sider af ovenstående.

HDR som det er tiltænkt giver ikke mening på projektorer pt., da man ikke har nok lys.

Men de 4K film jeg har set, synes jeg det ser bedre ud med HDR slået til ift. at slå det fra. Jeg er på ingen måde ekspert, men jeg tænker at diverse projektorfabrikanter fixer de issues det manglende lys giver i deres software. Så man får ikke det fulde dynamikområde HDR skulle have haft, men man får dog nogle af fordelene.
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 13:45
Fedt. Har ikke tænkt på at der fandtes sådanne løsninger til at få 'HDR support' når ens receiver ikke understøtter HDR passtrough.

Det som jeg ikke lige kan læse mig til er om man kan få ARC til at virke.

Mit setup er vil være:
Mediecenter/Bluray afspiller forbindes til AVR Key. AVR key forbindes til AVR Receiver. AVR  Key forbindes til mit TV via HDMI 2 som har ARC.

Kan jeg få lyd fra TV retur til Receicer via ARC i dette setup.
Hvis Ja, hvilken indgang på Receiver tilsluttes HDMI Lyd fra AVR Key til. SKal den i BluRay eller TV/Monitor Out.

Hvad siger i.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Fedt. Har ikke tænkt på at der fandtes sådanne løsninger til at få 'HDR support' når ens receiver ikke understøtter HDR passtrough.

Det som jeg ikke lige kan læse mig til er om man kan få ARC til at virke.

Mit setup er vil være:
Mediecenter/Bluray afspiller forbindes til AVR Key. AVR key forbindes til AVR Receiver. AVR  Key forbindes til mit TV via HDMI 2 som har ARC.

Kan jeg få lyd fra TV retur til Receicer via ARC i dette setup.
Hvis Ja, hvilken indgang på Receiver tilsluttes HDMI Lyd fra AVR Key til. SKal den i BluRay eller TV/Monitor Out.

Hvad siger i.

Hvad skal du bruge ARC til når du splitter signalet op i hdmi med lyd til avr og billed via hdmi til tv
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Hvad skal du bruge ARC til når du splitter signalet op i hdmi med lyd til avr og billed via hdmi til tv

Når jeg benytter Netflix på TV, så skal lyden også retur til AVR Receiver.
Jeg har kun et HDMI kabel til TV og jeg kan ikke få et mere.
Derfor skal kabling være som skrevet.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Hvad skal du bruge ARC til når du splitter signalet op i hdmi med lyd til avr og billed via hdmi til tv

Når jeg benytter Netflix på TV, så skal lyden også retur til AVR Receiver.
Jeg har kun et HDMI kabel til TV og jeg kan ikke få et mere.
Derfor skal kabling være som skrevet.

et fjernsyn med kun en hdmi indgang
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Hvad skal du bruge ARC til når du splitter signalet op i hdmi med lyd til avr og billed via hdmi til tv

Når jeg benytter Netflix på TV, så skal lyden også retur til AVR Receiver.
Jeg har kun et HDMI kabel til TV og jeg kan ikke få et mere.
Derfor skal kabling være som skrevet.

et fjernsyn med kun en hdmi indgang

Hvad mener du.
Med ARC kan jeg kører lyden fra TV, såsom Netflix, tilbage til AV Receiver.
Så jeg forstår ikke hvad du mener.


Redigeret af ldplusse - 07-Marts-2018 kl. 21:03
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Hvad skal du bruge ARC til når du splitter signalet op i hdmi med lyd til avr og billed via hdmi til tv

Når jeg benytter Netflix på TV, så skal lyden også retur til AVR Receiver.
Jeg har kun et HDMI kabel til TV og jeg kan ikke få et mere.
Derfor skal kabling være som skrevet.

et fjernsyn med kun en hdmi indgang

Hvad mener du.
Med ARC kan jeg kører lyden fra TV, såsom Netflix, tilbage til AV Receiver.
Så jeg forstår ikke hvad du mener.
du skriver "Jeg har kun et HDMI kabel til TV og jeg kan ikke få et mere." og så spørger jeg om du har et tv med kun en hdmi indgang




Redigeret af jespermart - 07-Marts-2018 kl. 21:27
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 21:25
Ja, det lykkes mig at misforstå.
Jeg har 15M fra min receiver til mit TV.
Et kabel som reelt understøtter 4K 60Hz med HDR i koster kassen i den længde.
Selvom man kan finde masser af kabler der påstår de virker som 18Gb kabler i den længde, så viser test på nettet at det ikke er korrekt.

Så har et HDMI kabel fra USA, til 1700kr for 15m.
Så dette kabel køber jeg ikke flere af. Derfor kun 1 gange HDMI til mit TV.

Der er heller ikke brug for mere, hvis man også bare kan køre ARC igennem denne AVR Key.

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 21:29
har du netflix i tvet eller via en chromecast, jeg har selv et optisk 15m hdmi kabel til min jvc x5000 projektor også købt i usa og jeg mener ikke at de optiske hdmi kabler supporterer arc

Redigeret af jespermart - 07-Marts-2018 kl. 21:36
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

har du netflix i tvet eller via en chromecast

Netflix er i Tv.
Har ikke en chromecast. Er heller ikke interesseret i at skulle have en telefon eller tablet for at kunne se Netflix.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu