recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug af HDR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brug af HDR

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brug af HDR
    Sendt: 20-Januar-2018 kl. 10:32
Er der nogen mulighed for brug af HDR i mit setup

Afspiller Nvidia shield tv
Projektor Epson Eh-tw9300
Receiver Marantz Sr7009

Kan godt se problemet med min Marantz ,da den ikke understøtter hdcp 2.2, men er der andre muligheder end at skifte receiver ?  
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 11:50
Følger lige med her
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 12:04
HDR på projektor giver ikke mening, og det er sagt af en mand som ejer en HDR projektor. Der er simpelthen ikke nok lys i dem 
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 12:37
Jeg er selv ejer af en SR7009 dertil et 4K TV med HDR og Xbox One X, men hvordan får jeg det optimale HDR ud af begge dele når min receiver ikke understøtter HDR?
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af HHH HHH skrev:

Jeg er selv ejer af en SR7009 dertil et 4K TV med HDR og Xbox One X, men hvordan får jeg det optimale HDR ud af begge dele når min receiver ikke understøtter HDR?

Hvis din receiver ikke understøtter 4K skal du ikke bruge den som video-passthrough. Gør du det, får du slet ikke HDR igennem.

Prøv at tilslutte din Xbox One direkte til TVet via HDMI i stedet for at køre det igennem receiveren. Derefternæst sætter du receiveren til TVet via HDMI ARC.

Men det hele kommer også an på, hvilket 4K fladskærm du har. For der er ingen tvivl om, at du får mest ud af HDR med OLED og high-end LCD/LED (dvs med Full Array Local Dimming og IKKE Edge Lit). Hvis din fladskærm ikke er i den øverste ende af skalaen, vil du formentlig være bedre stillet uden HDR fra et billedkvalitetsmæssigt perspektiv. 

Men prøv dig frem.
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 13:40
Jeg har et Sony XE9005 som skulle være lige under Sony’s High end tv.

Pt er TV’et tilsluttet til AVR via HDMi arc, så du anbefaler at jeg smider et hdmi mere fra Xbox til TV?
Skal der stadig være fra Xbox til AVR?
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af HHH HHH skrev:

Jeg har et Sony XE9005 som skulle være lige under Sony’s High end tv.

Pt er TV’et tilsluttet til AVR via HDMi arc, så du anbefaler at jeg smider et hdmi mere fra Xbox til TV?
Skal der stadig være fra Xbox til AVR?

XE9005 har local dimming, så HDR giver fin mening på din skærm.

Du tilslutter din XBOX direkte til fladskærmen via HDMI. Sørg for at du benytter HDMI-porten som giver dig mulighed for "Deep colour". På min OLED har alle (4) HDMI-porte dette egenskab, men på andre modeller/mærker kan dette være gældende for 1-2 porte. Kig i manualen hvis du er i tvivl. 

Fra fladskærmen kører du HDMI ARC til din receiver. 

Reglen er, at hvis du vil have HDR, skal du køre billedet uden om din receiver, hvis denne ikke understøtter det. 
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 14:44
Så ingen HDMI fra Xbox til AVR?

Har det nogen påvirkning på lyden hvis det sendes fra Xbox via TV til AVR?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

HDR på projektor giver ikke mening, og det er sagt af en mand som ejer en HDR projektor. Der er simpelthen ikke nok lys i dem 

Og Hdr på min Jvc X5000 giver i allerhøjeste grad mening med en custom gammacurve fra avsforumTongue
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 13:44
Genopliver lige denne tråd og håber på noget brugbart info.

Har i dag et setup med afspiller der sender HDR 4k videre og en Marantz 7009 der ikke understøtter HDR. Jeg derfor forsøgt mig med ARC fra tv og til receiver, men desværre sender min LG kun lyden videre fra ARC som PCM og ikke e.g. Atmos eller TrueHD.

Jeg har derfor undersøgt nogle advancerede HDMI splitters der ikke vælger laveste fællesnævner så jeg kan få HDR 4k til tv og HDMI med Atmos/TrueHD lyd til receiver. Jeg har fundet et par stykker, men koster alle 800 kr og opefter og jeg er ikke 100% sikker på at det fungerer.

Har kig på disse:
eller

Er der nogle her der har fundet løsningen, da jeg umiddelbart synes det er tosset at skifte receiver. Der må findes en løsning.
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 00:23
Der skal være eARC i TV for at du kan få HD lydformaterne igennem ARC. Så ingen Atmos eller DTS:X uden eARC. Bliver en standard i HDMI 2.1
Jeg har set eARC på Marantz i HDMI 2.0a
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af henrikbp henrikbp skrev:

Genopliver lige denne tråd og håber på noget brugbart info.

Har i dag et setup med afspiller der sender HDR 4k videre og en Marantz 7009 der ikke understøtter HDR. Jeg derfor forsøgt mig med ARC fra tv og til receiver, men desværre sender min LG kun lyden videre fra ARC som PCM og ikke e.g. Atmos eller TrueHD.

Jeg har derfor undersøgt nogle advancerede HDMI splitters der ikke vælger laveste fællesnævner så jeg kan få HDR 4k til tv og HDMI med Atmos/TrueHD lyd til receiver. Jeg har fundet et par stykker, men koster alle 800 kr og opefter og jeg er ikke 100% sikker på at det fungerer.

Har kig på disse:
eller

Er der nogle her der har fundet løsningen, da jeg umiddelbart synes det er tosset at skifte receiver. Der må findes en løsning.

Det burde fungerer med HD Fury's AVR Key. Kan købes på Amazon.de med fri fragt, personligt har jeg kun erfaring med HD Fury's Vertex splitter, men den fungerer upåklageligt med min Jvc X5000 projektor og HDR
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu