recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kommer LFE linien fra 5.1 med ved stereo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kommer LFE linien fra 5.1 med ved stereo?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej
Har lige fået ny sofa og er derfor nødsaget til at lave nogle ændringer, da der ikke længere er plads til stativerne til mine 2 baghøjtalere. Hvis nu jeg vælger at udskifte mit 5.1 satellit system (Kef KHT 3005) til et stereo setup med 2 gulv højtalere. Vil de dybe effekter fra LFE sporet så stadigvæk blive afspillet? Eller vil det blive filtreret fra i en form for downsampling?

Hvis du kun har to højttalere og ikke nogen subwoofer, så bliver surroundkanalerne og center, mikset over i højre og venstre. LFE sporet er der ikke nogen faste regler for, så alt efter hvilken AVR du er i besiddelse af, bliver det enten smidt væk eller mikset over i højre og venstre, lige som surroundkanalerne. Du små selv prøve at teste om den gør det ene eller andet, men det er min opfattelse at de fleste mikser LFE over i H og V.
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 12:48
Jeg kørte selv uden sub i flere år, indtil for et par måneder siden. Jeg synes aldrig bassen blev helt god, og det selvom jeg har store fronter og satte min Denon til Main+lfe. Jeg har nu en sub i systemet også, og det eneste jeg fortryder er at jeg ikke købte den noget før.

Det skal siges at bassen altid har været god med massere af kraft når jeg har hørt musik i stereo med min stereo forstærker, men der blev helt klart fjernet noget signal når jeg så film med surround.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Jeg har ingen gulv højtalere nu. Kun et satellit system. Derfor køre jeg small på front samt LFE + main på sub.
Når du kører small på front bliver de lave toner sendt fra front kanalerne til sub og det giver rigtig god mening, både normalt og med de højtaler som du har. At du så sætter LFE+main on betyder at både sub og Large højtaler spiller LFE signalet. Og du har ingen højtaler som bør stilles til Large.

Det som står i manualen er ikke fyldest gørende og næppe helt rigigt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu