recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kommer LFE linien fra 5.1 med ved stereo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kommer LFE linien fra 5.1 med ved stereo?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kommer LFE linien fra 5.1 med ved stereo?
    Sendt: 20-Januar-2018 kl. 12:50
Hej
Har lige fået ny sofa og er derfor nødsaget til at lave nogle ændringer, da der ikke længere er plads til stativerne til mine 2 baghøjtalere. Hvis nu jeg vælger at udskifte mit 5.1 satellit system (Kef KHT 3005) til et stereo setup med 2 gulv højtalere. Vil de dybe effekter fra LFE sporet så stadigvæk blive afspillet? Eller vil det blive filtreret fra i en form for downsampling?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 12:59
Det afhænger i første omgang af stereo-nedmixningen, men er det med afhænger det selvfølgelig også af dine højttalere, om kan du høre sporet eller ej.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 13:10
Tak
Jeg tænkte i første omgang at beholde min Denon reciever, så det stadigvæk er 5.1 sporet jeg hiver ud af filmen.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 13:11
Og gulvhøjtaler kan vel gå ned omkring de 40 Hz.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Tak
Jeg tænkte i første omgang at beholde min Denon reciever, så det stadigvæk er 5.1 sporet jeg hiver ud af filmen.

Men det er ikke 5.1 sporet du hiver ud af filmen. Hvis du hører 5.1 på et stereo setup hører du udelukkende signalet i Front-kanalerne, dvs. alt som findes i surround-kanalerne er udeladt!
Det er derfor der i alle surround-mix er indbygget et stereo-nedmix.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 13:42
Ok. Så er det nok bedre at bibeholde et 5.1 setup.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Tak
Jeg tænkte i første omgang at beholde min Denon reciever, så det stadigvæk er 5.1 sporet jeg hiver ud af filmen.

Men det er ikke 5.1 sporet du hiver ud af filmen. Hvis du hører 5.1 på et stereo setup hører du udelukkende signalet i Front-kanalerne, dvs. alt som findes i surround-kanalerne er udeladt!
Det er derfor der i alle surround-mix er indbygget et stereo-nedmix.

Hvis reciever sættes til at downmixe det 5.1 signal der kommer fra skiven til et 2.0, vil jeg mene det hele kommer med. Der skal dog foretages indstilling i reciever for at få LFE sporet med
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hvis nu jeg vælger at udskifte mit 5.1 satellit system (Kef KHT 3005) til et stereo setup med 2 gulv højtalere. Vil de dybe effekter fra LFE sporet så stadigvæk blive afspillet?



Det bedste sted at spørge er sådan set i manualen til din surroundforstærker, for her står det om den kan.

På min egen (Marantz SR 5010), sendes .1 lydsporet ud i fronterne, når sub er slået fra.
Når sub slås fra, sættes fronter også automatisk til "large".


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 15:46
Hej Klaus
De indstillinger tror jeg også der på min. jeg har brugt det til sætte min subwoofer til LFE + Main. Dvs front: Small. Men jeg har på nuværende tidspunkt ikke mulighed for teste om LFE signalet vil gå front hvis de sættes til large og jeg slukker subwooferen.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis reciever sættes til at downmixe det 5.1 signal der kommer fra skiven til et 2.0, vil jeg mene det hele kommer med. Der skal dog foretages indstilling i reciever for at få LFE sporet med

Det skal nok passe Smile Skal ærligt indrømme, at jeg aldrig har prøvet det. Jeg tænkte nok blot, at det ville være det samme som at forbinde en DVD eller BD afspiller direkte til et TV. Tænkte ikke på, om man evt. kunne få sin receiver til at fixe det.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej Klaus
De indstillinger tror jeg også der på min. jeg har brugt det til sætte min subwoofer til LFE + Main. Dvs front: Small. Men jeg har på nuværende tidspunkt ikke mulighed for teste om LFE signalet vil gå front hvis de sættes til large og jeg slukker subwooferen.
Det vil det ikke. Med front til small går front lyd under xover i sub og LFE går naturligvis også i sub. Med front som large går ald front signalet i front og LFE går naturligvis i sub. Hvis du så bare slukker din sub på afbryderen holder den op med at spille uden at SR opdager det. Du skal sætte din SR til at du ingen sub har for at LFE signalet går i front. Jeg har sat min til ingen center så går center signalet i front. Som Klaus skrev 14.25

Desuden giver det ikke rigtigt nogen medning med " jeg har brugt det til sætte min subwoofer til LFE + Main. Dvs front: Small" 
Når front stilles til small går den lave front lyd under xover i sub og LFE+MAIN vil så sende sub lyd i front.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 19:57
Jeg har ingen gulv højtalere nu. Kun et satellit system. Derfor køre jeg small på front samt LFE + main på sub.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu