recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny optager til Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny optager til Boxer

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kikko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kikko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 20:41
Hej igen .
 
Den ser ud til at være den jeg har ledt efter længe, tusind tak for hjælpen Flemming. Thumbs Up
 
Mvh Jan
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Kikko Kikko skrev:

Hej igen .
 
Den ser ud til at være den jeg har ledt efter længe, tusind tak for hjælpen Flemming. Thumbs Up
 
Mvh Jan
 
Selv tak. Har du købt den sidste? Når jeg går ind på linket er den nemlig udsolgt. Det var den ikke da jeg sendte linket. Men får du brug for hjælp eller råd i forbindelse med boksen er du velkommen til at skrive.
Jeg vil dog allerede nu råde dig til at købe CI moduler uden plus, da det er dem der giver færrest problemer uanset hvilken boks du vælger.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kikko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kikko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 00:22
Hej igen Flemming.
 
Jeg røg lige ind i noget ferie så nej det var desværre ikke mig der fik den sidste. Jeg køre til Tyskland på onsdag og bliver der nogle dage så prøver jeg om jeg kan opsnuse et par stykker.
 
Jeg har allerede et CI+ modul, ok så må jeg finde et par CI moduler også....
 
Der er sku ikke bare lige..... hmmm Smile
 
Igen tak for hjælpen og for at må kontakte dig for hjælp når min hjerne ikke vil mere.
 
Jan 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 04:00

Hej.

Fordelen med den boks som fltk anbefaler er at den har plads til 4 tunere. Jeg ved ikke hvor mange tunere du ønsker eller reelt har behov for. Men det eneste sted jeg kan finde den er i Madrid:


Den i Madrid har 2 DVB-S2 Sat tunere, men det er let at købe løse DVB-T2 tunere i Tyskland.


Men hvis du skal ud og kigge efter Modtagerbokse på din tur til Tyskland vil jeg anbefale dig at både kigge efter bokse med DVB-T2 og HEVC. HEVC er det kodningsformat som Kultur Ministeriet håber på at en evt afløser for Boxer vil bruge fra april 2020. For at finde en Modtagerboks med HEVC skal du nok lede efter Ultra HD eller 4K bokse.

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 08:22
AX Quadbox HD2400 er teknisk identisk med Mutant HD2400, hvis denne er nemmere at finde i Tyskland. Eneste forskel er et lidt andet udseende/kabinet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
GeeGee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GeeGee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 11:08
Hej alle

Jeg er også på jagt efter en ny Boxer boks med mulighed for at optage en kanal og se en anden kanal samtidig.

Jeg er ret "lun" på en Dreambox DM900 eller DM920, jeg har tidligere haft flere Dreambox'e til satellit. Ifølge en anmeldelserne på digitalt.tv skal der bruges en DM920 med 2 CI moduler og 2 kort for at opnå det ønskede. Det giver jo prisen et pænt nøk opad, og desuden har jeg alle 4 kort i brug i forvejen.

Men man kan læse flere steder, at det nyere "Boxer CA Modul (1.3 HD) CI Plus v1.3/T2" ...tillader i modsætning til almindelige standard moduler afkodning af flere kanaler samtidigt. Derfor er dette CA modul velegnet hvis du har en digital modtager med flere tunere som alle skal afkodes. Det kan du nu gøre fra samme CA modul.

Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte, at man ikke kan bruge DM900 med 1 modul og 1 kort?

Vh Ebbe
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af GeeGee GeeGee skrev:

Jeg er også på jagt efter en ny Boxer boks med mulighed for at optage en kanal og se en anden kanal samtidig.
Inden du bestemmer dig, skal du være opmærksom på at DR skifter til DVB-T2 med HEVC/H.265 codec om 15 måneder (april 2020). 
Som ikke er den standard Boxer benytter på DVB-T2 HD kanaler i øjeblikket. 
Og som jeg har forstået det skifter Boxer af pladshensyn (færre frekvenser til rådighed) også format til højere/bedre komprimering, så der skal "fremtidssikret" hardware/software til.  Wink

Tråd om samme TV problematik:


Redigeret af JørgenT - 06-Januar-2019 kl. 11:40
Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 13:01
Hej.

Mere om skift til DVB-T2 i dette link:



Hilsen Carsten.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 13:18
Hej Jørgen.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet.

Kan ikke se nogen steder, at der også skiftes til HEVC. Det håber jeg da det er en kanon komprimering.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har søgt lidt rundt på nettet.

Kan ikke se nogen steder, at der også skiftes til HEVC. Det håber jeg da det er en kanon komprimering.

Hej.

Boxers licens udløber i april 2020 og Boxer var de eneste der bød på en ny periode. Som de så, også har fået.
I både udbuds materialet og i en rapport fra Rambøll, var det et krav for at få en ny periode at man bruger DVB-T2 HEVC.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 06-Januar-2019 kl. 17:09
Til top
GeeGee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GeeGee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af GeeGee GeeGee skrev:

Jeg er også på jagt efter en ny Boxer boks med mulighed for at optage en kanal og se en anden kanal samtidig.
Inden du bestemmer dig, skal du være opmærksom på at DR skifter til DVB-T2 med HEVC/H.265 codec om 15 måneder (april 2020). 
Som ikke er den standard Boxer benytter på DVB-T2 HD kanaler i øjeblikket. 
Og som jeg har forstået det skifter Boxer af pladshensyn (færre frekvenser til rådighed) også format til højere/bedre komprimering, så der skal "fremtidssikret" hardware/software til.  Wink
Det er jeg med på. DM900 og DM920 har HEVC/H.265. Så det kan vel ikke blive mere fremtidssikret, som tingene står lige nu. Men det besvarer ikke mit spørgsmål Smile
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af GeeGee GeeGee skrev:

Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte, at man ikke kan bruge DM900 med 1 modul og 1 kort?

Hej.

Jeg læser dit spørgsmål som, om nogen kan bekræfte om man kan bruge en DM900 med 1 modul og 1 kort efter april 2020?

Det er altid svært at bekræfte noget ude i fremtiden.

De eneste der kan vide noget er Boxer. Men de er tavse omkring deres planer.
Ejeren af Stofa, energi- og telekoncernen SE købte Boxer Tv omkring samme tidspunkt Boxer fik Licens til en ny periode fra marts 2020. Hvad er deres planer?
Skulle de ønske i en perode at forsætte med DVB-T2 uden HEVC?
Skulle de ønske at udsætte overgangen til HEVC?
Formålet med HEVC skulle være at have plads til et fuldt kanal udbud på DVB-T2 på et mindre antal MUX. Kan det i stedet dækkes med IP TV, måske fra Stofa?

Hvad kan de forhandle sig frem til?
Den part de evt skal forhandle med bliver den nye Kultur Minister, efter det kommende Folketings Valg.
Mon ikke vi får en anden, lige meget hvilket vej valget peger.
Personligt tror jeg ikke at Boxer vil bestille 10.000 vis af nye bokse, før de ved hvem der bliver ny Kultur Minister og de evt får ændret i deres vilkår.

Det er svært at spå om fremtiden.

Hilsen Carsten.

 


Redigeret af csell - 06-Januar-2019 kl. 17:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu