recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende bas marantz sr7011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende bas marantz sr7011

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
janpost Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Januar-2018
Sted: Vester Hæsinge
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janpost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende bas marantz sr7011
    Sendt: 21-Januar-2018 kl. 00:13
Har lige fået opgraderet min reciever fra en onkyo tx sr608 til en marantz sr7011. Men har lidt store problemer med den. Jeg kan simpelt hen ikke få noget bas tryk ud af mine højtalere. Ikke et problem jeg havde med onkyo. Der måtte jeg skrue ned for bassen. Har prøvet både at have front HT alm og bi-amp. Men ingen forskel. Kan simpelhen bare ikke få opsætningen til at spille godt. Hverken i stereo eller surround.

Jeg har prøvet at indstille den med audyssey.
Jeg har resat den og prøvet uden at opsætte den med audyssey.
Jeg har fjernet hvad jeg kunne finde af filtre.
Jeg har skruet tone helt op i bas. 6db.
jeg har prøvet at bruge grafisk eq og skruet den op.
Men ligegyldigt hvad jeg gør kan jeg ikke få mine vinduer til at ryste længe. Og den gamle reciever spillede heller ikke med sub. For forstærker modulet på sub er defekt.

Så vis der er nogen som har nogle guld tips som jeg ikke har kunne finde, vil jeg være yderst glad. 

Min opsætning hedder lige pt:
Reciever: Marantz sr7011
Blu-ray:  Denon dbt 1713ud

Front HT: Dali ikon 7 mk2
Center HT: Dali ikon vokal mk2
Bag HT: Dali ikon 1 mk2
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 08:04
Som jeg ser det, er der 2 muligheder. 

1. at du sender hele dit LFE til din sub udgang i så fald skal du ændre din opsætning f.eks. speaker til large, og sub til none eller no.

2.Det kan også være at du har byttede rundt på + - på en af fronterne så den ene højtalere spiller i modfase = ingen bas.

Giv det et tjek.

Sådan rent visuelt, bevæger bas enhederne på fronterne sig når du fyre op under kedlerne? 
Ligesom på din gamle receiver. 


Redigeret af Potter - 21-Januar-2018 kl. 08:33
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 08:51
Jeg synes ikke jeg ar nogen problemer med bass på min 7011.

Hvis du har indstillet med mikrofoen, ville den detekterer, hvis de er i modfase.

Har du sat dine fronter til Large?

Der er også et sted, hvor du kan angive LFE+Main:
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 10:05
Prøv Setup Menu -> Speakers -> Manual Setup -> 2 ch Setup -> Manual:

Front -> Large
Sub -> No

I Speaker Config. sættes Front til Large


Og også Setup Menu -> Audio -> Surround Parameter -> Subwoofer på OFF

Redigeret af Kampus - 21-Januar-2018 kl. 10:13
Til top
janpost Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Januar-2018
Sted: Vester Hæsinge
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janpost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 12:20
Har lige resat hele systemet 1 gang til. LFE er slået fra.

Front er large og center er large. I audassy testen virker bassen upåklageligt.

Og ja basserne bevæger sig og man kan mærke lidt i sofaen. Men man kan ikke høre det. 

Har også tjekket tjekket ledninger 1 gang mere. Heller ikke der er problemet. Desværre.
Til top
janpost Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Januar-2018
Sted: Vester Hæsinge
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janpost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 12:22
Alle de ting står den desværre på. Det er det som er så mærkeligt.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af janpost janpost skrev:

Har lige resat hele systemet 1 gang til. LFE er slået fra.

Front er large og center er large. I audassy testen virker bassen upåklageligt.

Og ja basserne bevæger sig og man kan mærke lidt i sofaen. Men man kan ikke høre det. 

Har også tjekket tjekket ledninger 1 gang mere. Heller ikke der er problemet. Desværre.

På Marantz 7011 laver audassy også korrektioner i basområdet, gad vide om din bulderbas tidligere ikke bare har været stående bølger i din stue
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
janpost Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Januar-2018
Sted: Vester Hæsinge
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janpost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 12:38
Det kan godt være. Alt står på samme måde som med den gamle reciever. Men der er bare ikke noget buldre bas. Så en rock koncert er pænt kedelig lige nu. :-(

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af janpost janpost skrev:

Har lige resat hele systemet 1 gang til. LFE er slået fra.

Front er large og center er large. I audassy testen virker bassen upåklageligt.

Og ja basserne bevæger sig og man kan mærke lidt i sofaen. Men man kan ikke høre det. 

Har også tjekket tjekket ledninger 1 gang mere. Heller ikke der er problemet. Desværre.


På Marantz 7011 laver <span style=": rgb254, 254, 254;">audassy også korrektioner i basområdet, gad vide om din bulderbas tidligere ikke bare har været stående bølger i din stue</span>

Det er meget sandsynligt at Audyssey har skruet meget ned for bassen.

Så menu -> Audio - Audyssey på off -> Back tasten -> graphic EQ vælg ON -> Speaker selection vælg left/right -> Adjust EQ -> giv den gas!
Til top
janpost Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Januar-2018
Sted: Vester Hæsinge
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janpost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 13:01
Det hjalp desværre ikke ret meget. Kan kun få lidt moderat bas. Men kun fordi tone er skruet op på +6db i bas. Det er godt nok mærkeligt det her.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 13:10
Hvis Audyssey kalibreringen er forløbet uden problemer, må der være andre fejl. Snak med Hifi-Freaks om en bytter

Der er rigeligt med bas på min. Kører selv med minus 7 på 63 Hz, minus 6 på 125 Hz

Redigeret af Kampus - 21-Januar-2018 kl. 13:14
Til top
janpost Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Januar-2018
Sted: Vester Hæsinge
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janpost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 13:14
Nå men pacific rim er blevet bedre. Nu er der kommet bas i. Har godt nok skruet helt op for alt bas, men nu er vi ved at være der.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu