recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp mig med at slippe af med flow-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp mig med at slippe af med flow-tv

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

DR leverer ikke noget som helst via web som er over 3mbit - endnu. så nej det kommer ikke i nærheden af de 12-13mbit det bliver sendt over kabelnetværk. OG så leverer de i øvrigt indtil videre kun 720p video. både via yousee og internet.



DR udsender i 1080i.
Til top
Larsbjerregaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-April-2012
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg vil også stemme for ATV 4(K) til dit behov, sammen med abonnement på TV2 Play. ATV har apps til det du søger. Om du skal have den almindelige 4'er eller om det skal være 4K, afhænger om du er følsom overfor korekt billedfrekvens. 4K udgaven kan nemlig skifte frekvens efter materealet du ser. Det kan 4'eren ikke.
Du siger nemlig selv, du ikke har planer om at skifte dine TV sådan lige med det samme, så du skal jo ikke købe 4K udgaven for at fremtidssikre, da der så nok kommer en 5'er inden da.
Men det med korekt billedfrekvens er vigitgt for mig selv, så vil altid anbefale andre også at overveje det.

Udover det med TV kanalerne, så har ATV også apps til dine egne filer gennem fx Infuse. Så kan du også spare din Boxee Box væk :)


Tak for brugbart svar. Fint hvis jeg kan slippe for Boxeee og det hele kan køre på ATV. Det åbner jo så igen bare op for at bruge penge på en NAS :D

Umiddelbart kan jeg ikke finde nogen prisforskel på at købe et apple tv 4 og en 4k. Begge koster 1199 kr. lige nu. Så kan jeg vel lige så godt købe den seneste nye...

Ifht. tv-pakker var tanken at købe 2 live-kanaler på play til 69 kr. Så sparer jeg 300 kr. om måneden og kan dermed godt leve med, at det er lidt mere besværligt med en boks end med flow tv via kabel...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 22:55
Ja, hvis der ingen prisforskel er at finde på de to, så gå efter 4K udgaven. Der er intet at tabe og kun at vinde ved det så. 
Angående TV2 Play pakken, så kommer det an på hvad man er til. Jeg valgte selv pakken kun med arkiv min ingen flow TV. Kan bedst lide at se TV på mine præmisser og ikke dikteres til, hvornår jeg skal sidde foran flimmeren :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu