recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV4 og INFUSE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV4 og INFUSE

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 09:19
Men udfra kommentarerne fra MrMC udvikler er det Infuse der har taget fra MrMC og lidt det samme gør sig vidst gældende for den Kodi til Apple Tv4k.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Men udfra kommentarerne fra MrMC udvikler er det Infuse der har taget fra MrMC og lidt det samme gør sig vidst gældende for den Kodi til Apple Tv4k.

Kan du ikke linke til den KODI på App Store? Mig bekendt findes der ingen ægte KODI til ATV?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Men udfra kommentarerne fra MrMC udvikler er det Infuse der har taget fra MrMC og lidt det samme gør sig vidst gældende for den Kodi til Apple Tv4k.
Er det ikke fløjtende ligegyldigt hvem der har taget fra hvem?
Firecore (Infuse) har eksisteret mange flere år end MrMC, og begge har muligvis taget fra XBMC (Kodi).
XBMC har sikkert også taget fra nogen andre, men det er sgu da ligegyldigt.

Kodi er et fantastisk program til folk der elsker at kunne pille i et utal af opsætninger i en evighed (har selv brugt det et par måneder), og som er for nærige til at bruge penge på det.
Desvære er der en del Kodi fanatiker som nærmest ser det som en religion, og som ikke forstår dem som ikke orker al den nørderi.

Infuse er til folk der ikke orker alt ovenstående, og bare vil have noget software der virker uden for meget opsætning, men som er villige til at bruge lidt penge på det.
Mvh Jesper
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Men udfra kommentarerne fra MrMC udvikler er det Infuse der har taget fra MrMC og lidt det samme gør sig vidst gældende for den Kodi til Apple Tv4k.

Er det ikke fløjtende ligegyldigt hvem der har taget fra hvem?
Firecore (Infuse) har eksisteret mange flere år end MrMC, og begge har muligvis taget fra XBMC (Kodi).
XBMC har sikkert også taget fra nogen andre, men det er sgu da ligegyldigt.

Kodi er et fantastisk program til folk der elsker at kunne pille i et utal af opsætninger i en evighed (har selv brugt det et par måneder), og som er for nærige til at bruge penge på det.
Desvære er der en del Kodi fanatiker som nærmest ser det som en religion, og som ikke forstår dem som ikke orker al den nørderi.

Infuse er til folk der ikke orker alt ovenstående, og bare vil have noget software der virker uden for meget opsætning, men som er villige til at bruge lidt penge på det.
sådan er det jo osse med os der bruger plex. Problemet med Apple tv er de ikke har HD lydformaterne, så os med atmos ikke har glæde af den. Nok om den krig. Men at tage penge for noget hver gang der skal opdateres. Det der ville jeg føle mig snydt.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

sådan er det jo osse med os der bruger plex. Problemet med Apple tv er de ikke har HD lydformaterne, så os med atmos ikke har glæde af den. Nok om den krig. Men at tage penge for noget hver gang der skal opdateres. Det der ville jeg føle mig snydt.
Jeg kan udenmærket følge dig i at man bliver lidt snydt, at man skal betale for nye versioner af Infuse.
Jeg kører selv med Infuse 4, da jeg ikke ser nogen grund til at opdaterer endnu.
Og så kan vi jo krydse fingere for at Apple kommer med Atmos opdateringen til ATV på et tidspunkt.
Mvh Jesper
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 19:30
Ja, tænk at folk vil have penge for deres arbejde.

I øvrigt er der en lifetime pris, hvis man ikke vil betale hvert år.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 20:36
Vil en kyndig it mand ikke hjælpe en knap så kyndig.

Jeg kører infuse på mit Apple tv og via min synology nas 415play det kører perfekt

Men vil så gerne have at mine forældre også Kan få tilgang via deres Apple tv med infuse - er det muligt at åbne op udefra - håber ikke jeg stjæler tråden ellers sig til så opretter jeg min egen
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Vil en kyndig it mand ikke hjælpe en knap så kyndig.

Jeg kører infuse på mit Apple tv og via min synology nas 415play det kører perfekt

Men vil så gerne have at mine forældre også Kan få tilgang via deres Apple tv med infuse - er det muligt at åbne op udefra - håber ikke jeg stjæler tråden ellers sig til så opretter jeg min egen
punkt 1. Film deling er ulovlig. Selv på den måde. Punkt 2 Dog skal du virkelig passe på, når du åbner op for dit netværk ud til verden. Punkt 3. Så kræver det en fast offentlig eller dynamisk IP adresse.. så der er lang vej endnu. Og hvis din internet udbyder kører med dobbelt nat. Så skal du få den til at lukke de forskellige porte op. Men som sagt er det ulovligt at dele film
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 21:04
Fair nok

Taget til efterretning.   

Får hiper om to uger og der er fast ip
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Men udfra kommentarerne fra MrMC udvikler er det Infuse der har taget fra MrMC og lidt det samme gør sig vidst gældende for den Kodi til Apple Tv4k.
Er det ikke fløjtende ligegyldigt hvem der har taget fra hvem?
Firecore (Infuse) har eksisteret mange flere år end MrMC, og begge har muligvis taget fra XBMC (Kodi).
XBMC har sikkert også taget fra nogen andre, men det er sgu da ligegyldigt.

Kodi er et fantastisk program til folk der elsker at kunne pille i et utal af opsætninger i en evighed (har selv brugt det et par måneder), og som er for nærige til at bruge penge på det.
Desvære er der en del Kodi fanatiker som nærmest ser det som en religion, og som ikke forstår dem som ikke orker al den nørderi.

Infuse er til folk der ikke orker alt ovenstående, og bare vil have noget software der virker uden for meget opsætning, men som er villige til at bruge lidt penge på det.

Nu var svaret en udløber til en anden, så start med at citere den oprindelige.

Derudover er Kodi altså blevet mere brugervenligt, så meget pilleri er der altså heller ikke.. Det gamle XBMC var mindre optimeret på det.
 
Desværre som nævnt tidligere med min kommentar omkring hvem der tager fra hvem, er dette relevant her, hvis det er korrekt at Kodi har brugt noget af arbejdet fra MrMC udvikleren. Grunden til dette er, at Kodi desværre virker til at være langt bagud på Apple TV, så der er et stykke vej til at få en brugbar version. Man kan så heller ikke bare installere Kodi på normal vis, så derfor kan man betale omkring 15 kr. på måned pr. enhed for at få Kodi installeret, medmindre man bruger den omstændige vej med developer account, sideload osv.

Infuse ser spændende ud, grundet primært "eye candy" brugerinterface, og når de engang får native Plex support, kan det godt være jeg skifter fra MrMC.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 09:26
Infuse startede som Firecore og var brugt helt tilbage, da det første Apple Tv 1 kom ud. De fortsatte så med at lave det til jailbroken AppleTV2 og nu hedder det infuse og er til Apple Tv 4, iPhone og iPad. Det er hele tiden blevet udviklet parallelt med tidligere XBMC nu KODI.

Drop nu det fis der med hvem der tager fra hvem. Hvad kan vi bruge det til?

Axlon sagde det meget godt, vil du ha noget super brugervenligt, pålideligt og tæt på plug and play, så er Infuse et godt valg.


Redigeret af Berdel - 29-Januar-2018 kl. 09:27
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 09:28
Enig. Infuse er ikke det fjerneste nemmere at sætte op end KODI er. Du skal da stadig ind og pege på dine mapper på netværket, du skal stadig fortælle hvilke mapper er serier og hvilke er film. Du skal stadig lave indstillinger for lyd og billede, som i KODI.
Der hvor KODI adskiller sig, er at den har mange flere muligheder, og ja, de kræver bestemt meget mere pilleri. Men skal du have KODI op at køre som Infuse gør, så er opsætningen præcis den samme.

Og Bjur, du har stadig ikke svaret på hvilken KODI til ATV du snakker om? Den findes jo ikke til ATV.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu