recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nad 6300 Monitor series.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nad 6300 Monitor series.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cervin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2018
Sted: svendborg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cervin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nad 6300 Monitor series.
    Sendt: 25-Januar-2018 kl. 17:34
Hej, mit håb er at der er nogle herinde der er så "gamle" at de kender til kasettebåndoptagerer.
Jeg har en Nad 6300 med en fejl jeg ikke kan finde beskrevet nogle steder på nettet.
Når jeg sætter den i play kører den ca. 3 sekunder,- så falder broen ned og når jeg spoler i begge retninger er det også det samme. Holder jeg knappen inde til funktionen gør den det samme men kører igen med samme interval,- altså stopper og starter igen hele tiden til jeg ikke holder knappen inde længere.Det tyder ikke på de sædvanlige motorproblemer, så har nogen kendskab til denne fejl hører jeg meget gerne om det. Er der evt. en overbelastnings sikring i maskinen jeg ikke kender til?

med venlig hilsen
kai-erik

kai-erik
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 18:56
Kører den i de 3 sekunder eller knurrer den blot ?

Hvis du prøver at starte den uden bånd i, kan du så se om capstanen kører rundt ?
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 19:00
Hvis du er på Facebook, så prøv at finde gruppen “kassettebåndoptager i Danmark”

Der sidder alle os der hygger med bånd og du har mulighed for at uploade en lille video af problemet.
Til top
cervin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2018
Sted: svendborg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cervin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 20:21
Hej og tak for din henvendelse.

Ja capstanmotoren kører med det samme maskinen er tændt.
Jeg har undersøgt endel på nettet omkring dette Nakamichi drev og det ligner ikke nogle af de fejl der beskrives omkring motorer. Jeg er ikke på facebook, da det aldrig har sagt mig noget.Det underlige er at fejlen er det samme på Play-RW-FW.Uden bånd ved test holder jeg kontakten i højre side op med en finger og dækslet af. Den kører så 2-3 sekunder og stopper,- holder jeg knappen inde kører den det samme og stopper,- og starter igen, og det vedbliver den med til jeg slipper knappen.
Jeg har mest beskæftiget med Revox-Studer og så min Lyrec Frida.
mvh kai-erik
kai-erik
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu