recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gult skær/tint på visse kanaler og udsendelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gult skær/tint på visse kanaler og udsendelser

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
anderskj1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anderskj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gult skær/tint på visse kanaler og udsendelser
    Sendt: 25-Januar-2018 kl. 22:49
Hej

Jeg har et OLED E7 som jeg generelt er slemt tilfreds med. Jeg synes dog at visse kanaler til tider og særligt nyhedsudsendelser, kan have en tendens til gult/grønt skær. Synes det ofte er DR kanaler som fx Deadline på DR 2, interviews i nyhederne osv. Skifter jeg så over på fx TV2 nyhederne eller film står farverne klare.

Da det ikke er på alle udsendelser / kanaler er det jo ikke min profil som sådan. Har taget mig selv i at ændre farvetemperaturen under sådan en udsendelse hvorefter personer senere ligner en gris i hovedet.

Det er bare ikke noget jeg nogensinde har tænkt over som et problem på mine tidligere fjernsyn som LCD og plasma. Jeg har YouSee vis boks.

Er det bare udsendelser der ikke har styr på hvidbalancen eller er det relativeret til OLED,LG,DR eller YouSee - eller er det bare mig :-)

Mvh
Anders
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 00:09
Det er ikke noget jeg oplever. Hvad kører du med af indstilling i billedtilstanden?

Jeg bruger Technicolor ekspert.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 06:39
Oprindeligt skrevet af anderskj1 anderskj1 skrev:

Hej

Jeg har et OLED E7 som jeg generelt er slemt tilfreds med. Jeg synes dog at visse kanaler til tider og særligt nyhedsudsendelser, kan have en tendens til gult/grønt skær. Synes det ofte er DR kanaler som fx Deadline på DR 2, interviews i nyhederne osv. Skifter jeg så over på fx TV2 nyhederne eller film står farverne klare.

Da det ikke er på alle udsendelser / kanaler er det jo ikke min profil som sådan. Har taget mig selv i at ændre farvetemperaturen under sådan en udsendelse hvorefter personer senere ligner en gris i hovedet.

Det er bare ikke noget jeg nogensinde har tænkt over som et problem på mine tidligere fjernsyn som LCD og plasma. Jeg har YouSee vis boks.

Er det bare udsendelser der ikke har styr på hvidbalancen eller er det relativeret til OLED,LG,DR eller YouSee - eller er det bare mig :-)

Mvh
Anders

Så er det ikke mit gamle TV, eller min gamle boks, den er gal med!!Smile Jeg ser samme problem på DR TV-Avisen.

TV: Beovision 8 - den model uden digital tuner inside
Boks: LG HR550 C


Det må være en defekt harddisk hos YouSee, eller noget.......LOL
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 07:35
Kan i oploade et billede?
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 08:43
Så er jeg alligevel ikke ved at blive skør.

Det er aldrig noget jeg har lagt mærke til før jeg for nyligt fik OLED tv.
Jeg har vænnet mig til det, så nu lægger jeg ikke så meget mærke til det, men i starten var det ved at drive mig til vanvid.

TV-Avisen på DR1 og DR2 Dagen (tror jeg det hedder) har nærmest et grønligt skær. Andre udsendelser på de to kanaler synes jeg ikke der er problemer med. Har dog aldrig rigtigt set f.eks. aftenshowet, så jeg ved ikke om der er noget der også.

Dog synes jeg også at Nyhederne på TV2 har et lidt varmt guligt skær, det samme med Goaften. Men når de skifter over til e.g. Regional program, så er der intet at bemærke. Heller ikke med andre programmer på TV2.

Også når jeg skifter over på Kanal 5, så synes jeg underteksterne er gulige i lidt tid, indtil øjnene har vænnet sig til det.

Andre kanaler har jeg ikke rigtigt lagt mærke til noget.
Synes ikke det gør den store forskel med andre billedprofiler. Har selv vekslet mellem ISF Ekspert og Technicolor

@Mufti: Jeg tror ikke det kan fanges med et kamera. Ihvertfald ikke i mit tilfælde, da det er nuancer som jeg tror kameraet vil kompensere for.

@mnielsen: Har ikke yousee, så vi kan ikke give deres defekte harddiske skylden

Redigeret af Shumway - 26-Januar-2018 kl. 08:43
Til top
anderskj1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anderskj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 09:14
Hej

Når lyder ikke til jeg er den eneste! Det er ikke YouSee eller defekt panel (da nogen kanaler virker). Så enten er det DR mm. eller OLED som gør noget sjovt ved signalet...

Det er svært at fange men se her fx
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 10:10
Et lille forslag.

Prøv at sætte jeres OLED TV til at vise et helt hvidt billede. Dette kan gøres ved f.eks. at søge på Youtube "White Screen". Hvis der er farvede plamager på det hvide billede, typisk gult eller rødt, så lider jeres OLED TV af "Tint".

Tint er en billedefejl.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
anderskj1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anderskj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 11:59
Men jegn kan slå over på fx TV2 og så er det perfekt. Slår jeg tilbage... gul/grøn tint. Så tror ikke det er et grundlæggende problem med panelet men måske mere fortolkning af signalet, en indstilling som jeg overser eller lignende.

Problemet er der i standard, biograf, technicolor - men graden og farven ændrer sig dog i takt med profilen - bare ikke til det rigtige...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 14:54
Det ville da være smart lige at tjekke det med et hvidt billede, så du kan frikende panelet/tv’et. Gul tint er alm forekommende oled billedfejl.

Redigeret af Kampus - 26-Januar-2018 kl. 14:56
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 18:34
Billedkvaliteten på DR TV-Avisen, ser lige nu god ud. ingen gulligt skær at se.
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 18:40
Enig. Sad lige og tænkte det samme. Syntes faktisk ikke der er noget underligt at se lige nu.
Til top
anderskj1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anderskj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 23:37
Hvis der er nogen som har arkiv fx via YouSee så se fx Deadline Nat kl 06.25 fredag morgen. Alt har gulligt skær og kontrasten er håbløs.? Ser jeg andre programmer er de fleste fine.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu