recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar eller lignende - kun til musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar eller lignende - kun til musik

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 19:54
Jeg kender ikke Sonos så meget.. Men hvis jeg ikke tager fejl så bruger man deres app til streamingtjenester, hvor m3 er mere bundet op på Bluetooth, chromecast og airplay (airplay 2 skulle også komme).
MJH
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 20:23
En M3 kan ikke spille særlig dyb bas. Så havde jeg nok taget en M5 i stedet, som ofte kan fåes til 3.395,-.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 08:21
Er det et must, at det skal hænge på væggen? I mit køkken har jeg et par Argon Octave 5A, og de spiller virkeligt godt til prisen. Der skal så også sættes en Chromecast Audio til. Men hvis du handler brugt er du godt kørende til et par tusinde kr.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

En M3 kan ikke spille særlig dyb bas. Så havde jeg nok taget en M5 i stedet, som ofte kan fåes til 3.395,-.


M5 er virkelig lækker.
Men hvor har du set den til 3400 kr?
Søren

Farum
Til top
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Er det et must, at det skal hænge på væggen? I mit køkken har jeg et par Argon Octave 5A, og de spiller virkeligt godt til prisen. Der skal så også sættes en Chromecast Audio til. Men hvis du handler brugt er du godt kørende til et par tusinde kr.


Argon Octave kan vel også væghænges, hvis det er.
Men klart at det selvfølgelig åbner flere muligheder, hvis man tænker en Chromecast Audio med ind.
Kører sådan en Chromecast Audio problemfrit, eller er en højtaler med integreret BT forbindelse at fortrække?
Søren

Farum
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 10:59
Hvis wifi netværket fungerer optimalt, så virker Chromecast systemet også. Specielt hvis man anvender streaming tjenester som Spotify. Det fede ved højtalere son Argon Octave og den nye og lidt billigere Alto model er, at den selv kan tænde og slukke, så man blot bruger mobilen til at styre streaming app'en med. Der er desuden en USB udgang til at levere strøm til Chromecasten.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 11:02
Men både både Alto højtalerne og Audio pro Addon produkterne kommer til at tage en del ud fra væggen. Da de er forholdsvis store og pga at stikkene sidder på højtalerne.
En rigtig god løsning til det du gerne vil. Ville være en Dali kubik One soundbar. Men den vil overskride dit budget, selv ved brugt køb.

Redigeret af -claus- - 28-Januar-2018 kl. 11:09
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 16:38
Bluetooth giver den fordel, at hvis man ikke betaler for dine musiktjenester kan man sende lyden videre i systemet fra telefon fx. Det kan man ikke med cc.

I al fald min erfaring.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 16:49
Jeg syntes du skal give bluesound pulse soundbar et lyt.
Den spiller sgu godt og har Bluetooth også.
Bluesound er med på AirPlay 2 bølgen også
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af soeren_h soeren_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

En M3 kan ikke spille særlig dyb bas. Så havde jeg nok taget en M5 i stedet, som ofte kan fåes til 3.395,-.


M5 er virkelig lækker.
Men hvor har du set den til 3400 kr?


Kan ses på prisudviklingen på Pricerunner:
http://www.pricerunner.dk/pl/267-3712943/Hoejttalere/Bang-Olufsen-BeoPlay-M5-Sammenlign-Priser?q=beoplay+m5&search=beoplay+m5#q=beoplay+m5&search=beoplay+m5

Du kan opsætte en prisrobot, så får du en mail når prisen ryger under det du vil give, f.eks. 3.400,-. Så er det bare at vente.
Til top
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:



Kan ses på prisudviklingen på Pricerunner:
http://www.pricerunner.dk/pl/267-3712943/Hoejttalere/Bang-Olufsen-BeoPlay-M5-Sammenlign-Priser?q=beoplay+m5&search=beoplay+m5#q=beoplay+m5&search=beoplay+m5

Du kan opsætte en prisrobot, så får du en mail når prisen ryger under det du vil give, f.eks. 3.400,-. Så er det bare at vente.


Jeg synes bare aldrig, at B&O er på tilbud.
Tror lidt at prisgrafen snyder. Hvis fx et firma sætter en enkelt demomodel til salg, så giver det en urealistisk pris på Pricerunner.
Søren

Farum
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 19:16
Ellers har jeg en forbindelse. Hvor i landet befinder du dig? Altså hvis du seriøst overvejer en M5?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu