recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar eller lignende - kun til musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar eller lignende - kun til musik

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar eller lignende - kun til musik
    Sendt: 26-Januar-2018 kl. 09:37
Hej.

Jeg søger en soundbar eller lignende væghængt aktiv højtaler til streaming af musik.
Den kommer ikke til at sidde i nærheden af tv'et, og skal derfor ikke bruges til film.
Den skal kunne spille en stue op på hæderlig vis og dermed erstatte en minianlæg.

Jeg havde egentlig købt en Libratone Diva demo-model i Elgiganten. Men den viste sig at være ødelagt, hvilket en tidligere køber også havde returneret den på grund af. Det forhindrede dog åbenbart ikke Elgiganten i at sælge den en ekstra gang.

Hvordan får jeg bedst streaming lyd i min stue?
Det skal være væghængt, men en ekstra trådløs subwoofer kan dog også placeres, hvis det giver mening.
Helst ikke over 2000-3000 kr, men må til gengæld gerne være brugt, hvis det giver et bedre produkt.
Gør heller ikke noget, hvis det er pænt design (tænk: Libratone Diva).

På forhånd tak for god råd og henvisninger.

Søren
Søren

Farum
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 09:51
Du kan jo bare købe en brugt Diva på DBA

Har selv en Diva, og lyden er ok syntes jeg, men jeg skal dog ikke begynde at sammenligne lyden med mine gode gamle Amadeus Jubilæum højttaler.
Mvh Jesper
Til top
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 10:29
Det er evt også min plan netop nu.
Men hvis nogen har en bedre idé, er jeg da lydhør.
Jeg ved ikke så meget om dette, så mulig at jeg overser helt oplagte alternativer.
F.eks. har jeg set lidt på Yamaha YAS-105, men jeg ved ikke, om den er af samme klasse.

Og så undrer det mig generelt, at jeg ikke kan finde nogle lækre og brugervenlige bluetooth højtalerere, som kan spille en stue ordentlig op.
Der er jo en masse små designhøjtalere til salg, men ikke ret meget med en fornuftigt volume.

Så det jeg egentlig søger, at er vel et alternativ til en Libratone Diva - måske endda et bedre alternativ.
Søren

Farum
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 11:24
Hvad med en Beosound A8?
https://beoranders.dk/produkt/beoplay-a8/

Den virker nok kun med AirPlay (og DLNA, men hvem bruger dét?), men ellers kan man klaske en Chromecast Audio på.

Redigeret af Torben Rasmussen - 26-Januar-2018 kl. 11:32
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 11:36
Beosound A8 ser godt ud, men spiller den godt?
Også prisen taget i betragtning?
Søren

Farum
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 14:18
På mit arbejde har vi en Vifa Copenhagen.
Den er lidt dyr ca. 5000 kr. Men jeg synes at den spiller godt også med en god volumen på.
Til top
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 14:25
OK, det kommer egentlig bag på mig.
Vifa Copenhagen minder jo mest om en lille ghettoblaster - jeg havde ikke umiddelbart troet, at den kunne spille en stue op i ok kvalitet.
Søren

Farum
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af soeren_h soeren_h skrev:

Beosound A8 ser godt ud, men spiller den godt?
Også prisen taget i betragtning?

Til 3000 kr. så spiller den bestemt godt. Til fuld pris, så skal du indregne en vis udgift til designet også, som måske trækker lidt fra i sammenligning med andre produkter til samme pris.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 15:10
Jeg bruger den på et lager hvor der er god plads og det går fint.
Hvis du har mulighed for det, så er den en lytter værd.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 16:50
Soundbars stinker til musik - sorry to say. Derudover skal de fleste have en subwoofer for at lyde nogenlunde anstændigt (til tv - musik er no-go), og så ryger hele ideen jo med vægophængt anlæg.

Kunne et par Sonos Play1 ikke klare det? De er små, og de lyder fornuftigt, når de er sat op som højre og venstre.
Til top
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Soundbars stinker til musik - sorry to say. Derudover skal de fleste have en subwoofer for at lyde nogenlunde anstændigt (til tv - musik er no-go), og så ryger hele ideen jo med vægophængt anlæg.

Kunne et par Sonos Play1 ikke klare det? De er små, og de lyder fornuftigt, når de er sat op som højre og venstre.


Jeg synes faktisk, at Sonos Play1 giver en noget mere plastik-agtig lyd end fx Libratone Diva.
Men klart at en soundbar har sine begrænsninger.

Er der nogen, der har erfaringer med Yamaha YAS-105 eller YAS-107 ?
Søren

Farum
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 21:42
Synes faktisk teufel one s gør det godt. Kunne evt smide i stereo for Ca 3000 kr.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu