recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - linksys wrt1200 eller waoo router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

linksys wrt1200 eller waoo router

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: linksys wrt1200 eller waoo router
    Sendt: 28-Januar-2018 kl. 17:00
Vi har en 100/100 hos waoo og har i December fået skiftet fiber noden da den stod af.

Den nye boks er en icotera i5850, til og begynde med var den sat til og køre som ren modem op mod linksys routeren men det skulle prøves om hvordan waoo indbyggede router kørte så vi dem til og aktivere den og fik koblet linksys´n routeren af.

Det har nu kørt i 14 dage men jeg ved ikke om det er indbildning eller hvad det virker ligsom der er længere svar tider når en side bestilles ifh til før. 
Er waoo routeren et dumt valg(indbygget i fiber boksen) og bør vi gå tilbage til at fiberen kører som modem op mod linksys wrt 1200 ac som trods alt er en 1,3ghz dual core router 


Redigeret af jetdirect - 28-Januar-2018 kl. 17:02
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 20:18
generelt er icotera boksene ikke synderligt gode. Det er noget billigt bras. Så du kan sagtens få den sat i bridgemode og sætte egen på (så længe det er waoo direkte du har hos) 

du kan køre en speedtest.net og der kan du se ping tider. - men du har ikke taget mod tilbuddet om at få fra chilisecurity og installeret det vel? - det her med ventende svartider kan være der tjekkes noget op mod en tjeneste for at se om den "pågældende" side er "sikker". - men tjek lige ping tiderne først. Jeg havde problemer med det også i starten. Det var vist min router der fuckede i det. Jeg har nu her 8mnd efter fiberopkobling stadig problemer med at routeren skal genstartes mindst en gang om ugen.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 20:27
speedtest siger :
down = 116,81
up = 100,74
ping 4 ms 

vedr chili den pakke har vi fået og den er instaleret på 2 maskiner

maskinerne og printere sidder på en procurve switch som er managed som derfra går direkte til fiberen pt men før gik den til linksys routeren 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 21:47
ok - jeg har meget stærkt på fornemmeren at det er chilipakken der gør det. - Hvis i har installeret "internet security" så er jeg næsten 100% sikker på det er den der er skyld i det. http://www.chilisecurity.dk/pc/chili-internet-security/


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 18:31
Det er endt ud i at idag blev waoo bedt om og sætte routeren om i bridge mode, de havde forinden fået og vide at deres routeren var for langsom hvilket de blev mobset over og nævnte mere at det nok var vores udstyr der var gal med hvilket nok er tvivlsomt.

nu opleves det at sider kører noget hurtigere og der er ikke problemer med ip tildeling når maskinen startes om morgenen.

som bonus er lyset i fiber boksen nu slukket da det blev valgt i routeren inden de skiftede over 


Redigeret af jetdirect - 05-Februar-2018 kl. 18:37
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu