recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke tilgå NAS fra bærbar via WiFi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke tilgå NAS fra bærbar via WiFi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke tilgå NAS fra bærbar via WiFi
    Sendt: 29-Januar-2018 kl. 10:11
Jeg er fået et problem med at tilgå min Synology NAS fra min HP Elitebook via det trådløse Airport Extreme netværk. Med kabel virker det fint. Andre trådløse enheder kan godt.

Det startede da jeg afbrød en kopiering af filer til NAS'en via WiFi og Windows frøs da jeg afbrød.
Siden har jeg ikke kunne oprette trådløs forbindelse til NAS'en.

Den indbyggede fejlsøgning i Windows kan ikke finde nogle løsninger.

Jeg får ikke nogen speciel fejlmeddelse hvis jeg prøver, andet end der kunne ikke oprettes forbindelse.

Kan I hjælpe? 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 10:13
tjek om din computer står til offinligt eller privat netværk for at se. hvis den er offenlig skal den over på privat
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

tjek om din computer står til offinligt eller privat netværk for at se. hvis den er offenlig skal den over på privat

Tak, det prøver jeg Smile
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

tjek om din computer står til offinligt eller privat netværk for at se. hvis den er offenlig skal den over på privat

Den står på privat. 
Andre forslag ? Wink
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

tjek om din computer står til offinligt eller privat netværk for at se. hvis den er offenlig skal den over på privat


Den står på privat. 
Andre forslag ? Wink
hvad sker der når du i søg skriver \\ipadresse der tilhører din nas
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 22:15
Der burde ikke være nogen som helst problemer, men hvordan fungerer internetforbindelsen når du er på trådløs på den bærbare?
Du skulle meget gerne kunne finde ip-adresserne for hver af dine forbindelser (trådet og trådløs - da de ikke vil have samme ip-adresse) så hvis den ene har en 192.xxx.xxx.xxx og den anden har en 169.xxx.xxx.xxx så er den med 169 først, ikke koblet på noget netværk.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu