recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til enkelt højttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker til enkelt højttaler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Spiril1000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2018
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spiril1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker til enkelt højttaler
    Sendt: 29-Januar-2018 kl. 12:42
Jeg er ved at lave badeværelse og i den forbindelse vil jeg montere en 60w højttaler (https://bekent.dk/crb-265-ws.html) og sætte den til en chromecast på loftet. Derfor skal jeg have en forstærker med en slags standby funktion da den jo aldrig bliver slukket, men ved meget lidt om forstærkere så ved hverken hvor jeg skal starte eller slutte med at lede
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 15:21
De højttalere du linker til er et sæt.

Jeg vil montere begge.

Og så finde en forstærker i DBA.

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 18:52
Ved ikke om det er helt ude i hampen at forslå, men kunne en aktiv højtaler (Bluetooth eller lignende)være svaret? Der findes modeller der kan klare fugt. Det ville spare dig for en del bøvl, og kan gøres billigere end det du linker til her.

Men hvis du skal have en indbygget løsning, ville jeg se efter noget klasse D, der ikke udleder varme og er billig i strøm (når den altid skal være tændt).
Til top
Spiril1000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2018
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spiril1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Ved ikke om det er helt ude i hampen at forslå, men kunne en aktiv højtaler (Bluetooth eller lignende)være svaret? Der findes modeller der kan klare fugt. Det ville spare dig for en del bøvl, og kan gøres billigere end det du linker til her.

Men hvis du skal have en indbygget løsning, ville jeg se efter noget klasse D, der ikke udleder varme og er billig i strøm (når den altid skal være tændt).

Er det nødvendigt med en klasse D, hvis jeg anskaffer mig en forstærker der kan gå i standby når der ikke kommer input og så tænde igen når jeg tænder for musikken? Hvis de altså findes.

mht. bluetooth så er hullet i loftet lavet så det er jeg ude over LOL
Til top
Spiril1000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2018
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spiril1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 19:25
Udover det tænker jeg også at de ser meget dyre og voldsomme ud i forhold til at jeg kun skal have en enkelt 60w på den. Det undrer mig lidt at jeg ikke kan finde en lille forstærker med kun 1 channel eller hvad man kalder det.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 19:29
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 20:50
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Spiril1000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2018
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spiril1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er det sådan en her du savner?
http://www.daytonaudio.com/index.php/da30-2x15w-class-d-bridegable-mini-amplifier.html

Klaus

Vi er helt sikkert på rette spor, men max output er 30w, skal det ikke som minimum matche de 60w fra højttaleren for at få mest ud af den eller er jeg helt galt på den?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 22:42
Hvis du fyrer 30 W ind i en højttaler der er nogenlunde effektiv i et 10 m2 lukket rum, har du masser af lyd. Formoder at du skal have baggrundsmusik og ikke rockkoncertnivau.

De 60 W som højttaleren er angivet til er maks effekt, ikke minimum.... ;-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Spiril1000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2018
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spiril1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 00:00
Okay takker! Så må jeg se om jeg kan få den skaffet
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 07:16
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Spiril1000 Spiril1000 skrev:

...og sætte den til en chromecast på loftet.

Hvordan får man stereolyden lavet om til mono? Kan det vælges i opsætningen på en chromecast? Eller skal man bare vælge at lytte til venstre eller højre kanal?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu