recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke Sonos højtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke Sonos højtalere?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Jeg vil anbefale sonos one, for at kunne stemmestyre musikken. Det er det bedste der er sket for musikken hjemme hos mig længe. Udover det, synes jeg også at den lille one eller play 1 har utrolig god lyd i forhold til størrelsen og prisen. Play 5 spiller rigtig godt, men synes ikke den har samme wow effekt som den lille.

Jeg har både play 5 play 1 samt flere one 👌

Hifi klubben er flinke til at give en demonstration af af de forskellige højtalere, både som enkeltstående og i stereo 😊

Hvordan fungerer stemmestyringen af musikken. Jeg har pt. Amazon Echo med Alexa, der kan jeg afspiller TuneIn, Plex osv. Hvordan får man det til at arbejde sammen med Yousee Musik f.eks. som Sonos understøtter via. app tidligere, kunne være lækkert hvis det kunne stemmestyres.


Redigeret af Bjur - 01-Februar-2018 kl. 15:12
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 15:26
Jer der har både Sonos 1 og One - synes I at One spiller bedre end 1?
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Jeg vil anbefale sonos one, for at kunne stemmestyre musikken. Det er det bedste der er sket for musikken hjemme hos mig længe. Udover det, synes jeg også at den lille one eller play 1 har utrolig god lyd i forhold til størrelsen og prisen. Play 5 spiller rigtig godt, men synes ikke den har samme wow effekt som den lille.

Jeg har både play 5 play 1 samt flere one 👌

Hifi klubben er flinke til at give en demonstration af af de forskellige højtalere, både som enkeltstående og i stereo 😊


Hvordan fungerer stemmestyringen af musikken. Jeg har pt. Amazon Echo med Alexa, der kan jeg afspiller TuneIn, Plex osv. Hvordan får man det til at arbejde sammen med Yousee Musik f.eks. som Sonos understøtter via. app tidligere, kunne være lækkert hvis det kunne stemmestyres.



Man kan kun bruge den til at skifte sang, pause og skrue op og ned hvis du køre yousee. Jeg har dog købt Spotify for at have mulighed for at kunne starte playlister mm. Har også en echo dot. Synes dog det er meget smartere med one, da lyden er bedre når der svares, og man ikke behøver fortælle hvor der skal skiftes sang eller skrues op :)
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Jer der har både Sonos 1 og One - synes I at One spiller bedre end 1?


Jeg synes ikke jeg kan høre forskel. De spiller begge rigtig fint. Mener dog de 400 ekstra for at kunne stemmestyre er givet rigtig godt ud. Glæder mig til der kommer en sonos Five 👌
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 17:47
Jeg vil også sige, at Sonos One er det bedste køb, jeg har gjort længe. Det er ret befriende ikke at skulle fumle med sin mobil, når man står ude i køkkenet og laver mad. Jeg valgte dog en Play:1 til badeværelset, da det var lidt overkill med Alexa til dét rum. TruPlay virker også ganske effektivt - hvis man har iOS device.

Til gengæld håber jeg, at SONOS kommer med en anden og lidt mere nutidig løsning end deres Connect. 3000 kroner for en simpel enhed som bare sender signalet videre er voldsomt, IMO.

Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Til gengæld håber jeg, at SONOS kommer med en anden og lidt mere nutidig løsning end deres Connect. 3000 kroner for en simpel enhed som bare sender signalet videre er voldsomt, IMO.
Især fordi en Play:1/One vel indeholder samme teknik som Connect, men man får så også bare lige en højttaler og forstærker med i købet.
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Det er ret befriende ikke at skulle fumle med sin mobil, når man står ude i køkkenet og laver mad.

Tak for netop det argument der gjorde at hustruen synes vi skulle have en One.

Den er bestilt
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Jeg vil anbefale sonos one, for at kunne stemmestyre musikken. Det er det bedste der er sket for musikken hjemme hos mig længe. Udover det, synes jeg også at den lille one eller play 1 har utrolig god lyd i forhold til størrelsen og prisen. Play 5 spiller rigtig godt, men synes ikke den har samme wow effekt som den lille.

Jeg har både play 5 play 1 samt flere one 👌

Hifi klubben er flinke til at give en demonstration af af de forskellige højtalere, både som enkeltstående og i stereo 😊


Hvordan fungerer stemmestyringen af musikken. Jeg har pt. Amazon Echo med Alexa, der kan jeg afspiller TuneIn, Plex osv. Hvordan får man det til at arbejde sammen med Yousee Musik f.eks. som Sonos understøtter via. app tidligere, kunne være lækkert hvis det kunne stemmestyres.



Man kan kun bruge den til at skifte sang, pause og skrue op og ned hvis du køre yousee. Jeg har dog købt Spotify for at have mulighed for at kunne starte playlister mm. Har også en echo dot. Synes dog det er meget smartere med one, da lyden er bedre når der svares, og man ikke behøver fortælle hvor der skal skiftes sang eller skrues op :)

Tak for svaret. Men når du skriver kun til at skifte sang, pause og skrue op med YouSee er det så stemmestyret du mener? Fordi så er det vel også godt nok? Og kan man også stemmestyre Plex som med Echo?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 08:42
Hvordan er det i stemmestyrer jeres one? Mig bekendt er det ikke aktiveret endnu?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 08:00
?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 09:05
Mig bekendt skal den sættes op i et eks britisk setup, så du skal tale engelsk til den
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 10:11
Det kræver ikke ninjatricks, men ja - du skal tale engelsk til den. Det fungerer dog hæderligt.

Har en Echo Dot i stuen og en SONOS One i køkkenet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu