recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K vs bluray: Lydkvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K vs bluray: Lydkvalitet?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

Jeg har et 2.2 setup, da jeg kører 2 x Devialet Phantom Gold inde i stuen, som jeg vil mene er et rigtig godt anlæg. Måske vil jeg blive skuffet med lyden, hvis jeg sælger min bluray samling og går all-in på et Apple TV4. 

Er det muligt at lagre ens bluray skiver på en harddisk, hvor lyden ikke er komprimeret og køre det igennem Apple TV 4K som afspiller til mine Phantom højttaler?



Ja, MakeMKV laver en 1:1 kopi af din bluray film. Du kan så anvende Infuse på ATV til at afspille det.
også et bluray drev
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 06:55
Har fået at vide af en på devialetchat.com, at han bruger Jriver mediacenter som en downmixer for hans bluray film. Det vil downmix Dolby TrueHD og DTS-MA og sende det som 24bit til Phantom højttalerne.

Han siger, at det lyder meget bedre end en almindelig bluray afspiller.

Så det er måske værd at prøve. Tænker jeg vil købe en Apple TV 4K til diverse film og serier, og så have en ekstern harddisk/nas server til de store blockbuster film, hvor jeg får fuld udnyttelse af mine højttaler.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

Har fået at vide af en på devialetchat.com, at han bruger Jriver mediacenter som en downmixer for hans bluray film. Det vil downmix Dolby TrueHD og DTS-MA og sende det som 24bit til Phantom højttalerne.

Han siger, at det lyder meget bedre end en almindelig bluray afspiller.

Så det er måske værd at prøve. Tænker jeg vil købe en Apple TV 4K til diverse film og serier, og så have en ekstern harddisk/nas server til de store blockbuster film, hvor jeg får fuld udnyttelse af mine højttaler.
det vil aldrig ikke lyde bedre. Det vil lyde ens
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 15:24
Det kunne godt ske at Jriver kunne tweake lyden til at sende rigtig 24bit lyd ud til mine Phantom højttaler, hvor min PS3 ikke kan fordi mine højttaler ikke har dts/dolby dekoder indbygget.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu