recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ville i tjekke for banding inden kalibering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ville i tjekke for banding inden kalibering?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ville i tjekke for banding inden kalibering?
    Sendt: 02-Februar-2018 kl. 11:04
Hej alle.

Jeg synes jeg kan se en smule banding når vi ser tv via chromecast (gen 2) Samt nogle streger men kan det være pga. det vel er 720p signal.

Når jeg afspiller 1080p film via plex synes jeg ikke jeg ser nogen fejl.

Men nu er jeg helt nevøs for at bruge 1800 kr på en kalibering men så opleve banding senere hen.

Mit tv er et LG C7 65" OLED.

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre.

Mvh Daniel og tak

Redigeret af DanielPT - 02-Februar-2018 kl. 11:07
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 20:31
Har du stadig mulighed for at lever det tilbage? Men ja få det tjekket.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 14:04
De streger slipper du ikke af med..Det er hvad LG kalder for Banding og det må man leve med.(siger de) Jeg er på det tredje tv og fjerde panel, og har selv dette problem stadigvæk (lodrette streger).Jeg har spurgt en fagmand (CSN)om det forsvinder med en kallibrering,og svaret var det skulle jeg ikke regne med..
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu