recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCM lyd til ikke-HD receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PCM lyd til ikke-HD receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PCM lyd til ikke-HD receiver
    Sendt: 04-Februar-2018 kl. 00:14
Vi har jo en forholdsvis gammel Pioneer receiver, som ikke kan dekode HD-lydformater. Derfor læste jeg mig i sin tid frem til, at jeg skulle have fat i en BD-afspiller med 7.1 analogudgang, som kunne dekode HD-lyd og smide det ud analogt til receiverens multichannel input ... så øh, det gjorde jeg Smile
Nu prøvede jeg imidlertid for sjov at sætte BD-afspillerens HDMI out 2 til en af receiverens HDMI indgange, og når jeg spiller en BD med DTS HD-MA 7.1 står der selvfølgelig blot "PCM" i displayet, men for mig lyder det umiddelbart præcist som det skal. Så nu funderer jeg på, om det var fuldstændigt unødvendigt at bruge analog Wacko

Mit spørgsmål er: kan receiveren rent faktisk spille DTS HD-MA via HDMI, så længe det dekodes af BD-afspilleren? Eller er det noget pseudo-7.1 Dolby Digital jeg hører??

(Receiver er en Pioneer VSX-AX2AV og BD-afspilleren en Samsung BD-J7500)


Redigeret af jacobe - 04-Februar-2018 kl. 00:16
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 00:19
Ja, det er HD-lyd, så længe det afkodes i afspilleren. Jeg var ikke klar over at denne metode var gået hen og blevet “glemt”, men der var selvfølgelig også rigtig mange der for alt i verden ville afkode i receiveren, dengang HD-lyd kom frem.

Hvis ikke du har købt en dyr afspiller med rigtig god D/A-konvertering er dette en bedre måde at gøre det på.

Redigeret af Naiera - 04-Februar-2018 kl. 00:23
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 00:30
Hold kæft .... føler mig da pænt dum nu LOL Tak for svar, så kan jeg jo godt kigge efter ny og bedre BD-afspiller, eftersom den ikke længere behøver at have 7.1 analog ud!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu