recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Benq 1070+ Grøn flash/billede hver 10. min?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Benq 1070+ Grøn flash/billede hver 10. min?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Benq 1070+ Grøn flash/billede hver 10. min?
    Sendt: 04-Februar-2018 kl. 10:18
Hej Recordere

Mit køb: 
Til de opmærksomme, så har I måske lagt mærke til at jeg har været på jagt efter en projektor et stykke tid. Det endte med at jeg købte en Benq W1070+ brugt fra BlueCity med cirka 100 timer på bagen, i "perfekt stand". Jeg modtog den i fredags, og har derfor haft tid til at teste den. 

OT: Overordnet - Så er det jo møg fedt med projektor og stor skærm. Det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke har haft tænkt det som en mulighed før! 

Problemet: 
TT: Jeg bemærkede ret hurtigt, at der ind i mellem kommer et kort "blink" hvor skærmfarverne bliver grønne. Altså, det der vises forsvinder ikke, men i stedet for at X-factor scenen fremstår i det overvejende røde design, med et farvevirvar rundt omkring, så kommer der et farveskift - nærmest et lille blink, hvor selvsamme scene fremgår i en lettere grønlig farve, for derefter at fremstå i farvevirvaret (normalt) igen. 

Jeg foretog et par stikprøver, hvor jeg lagde mærke til 6 af disse "glimt" under et afsnit nak og æd (40 min), og 10 glimt under 1 time pirates of the carabien. De kommer ikke med et fast interval. Nogle kom med 20 min mellemrum, hvor andre kom med så lidt som 1 min mellemrum. Der er tale om et kortvarigt glimt på under 0,5 sekund. Jeg testede med 3 andre og kun 1 kunne slet ikke se det, hvor de andre kunne efter jeg påpegede det. 

Hvad har jeg undersøgt? 
Jeg har forsøgt med lampeindstillinger på såvel Ecosmart, Eco og normal uden det løste det. Ligeledes har jeg prøvet med forskellige HDMI kabler uden held. Jeg har ligeledes forsøgt at afspille fra computer HDMI og PS4 uden held. Der kom endda et glimt mens jeg var inde i PS4'erens blå skærmmenu. 

Spørgsmål: Er dette en "charme" ved projektors, eller er der tale om en eventuel defekt, og et produkt jeg skal levere tilbage hurtigst muligt mandag? 




Redigeret af Stephan A - 04-Februar-2018 kl. 10:20
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 11:06
Jeg har en 1070+ (Købt nov 2017 fra ny) og jeg har ikke set disse “flash” eller hvad du kalder dem, så jeg tror ikke det er noget der skal være der

Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 11:21
Alt tyder på at du er en af dem der er meget overfølsom overfor DLP projektores akilleshæl nemlig rainbow effekt, nogle personer ser dem hele tiden andre kan ikke se dem.

Prøv at se denne video fra youtube og se om det du ser ikke er det samme.

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 11:26
Ja det er da ikke til at holde ud at se på. Jeg tænkte straks defekt farvehjul, så se at få den afleveret igen.
Til top
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Alt tyder på at du er en af dem der er meget overfølsom overfor DLP projektores akilleshæl nemlig rainbow effekt, nogle personer ser dem hele tiden andre kan ikke se dem.

Prøv at se denne video fra youtube og se om det du ser ikke er det samme.


Det er ikke rainbow effekt, som jeg ser her. Jeg er helt med på hvad det er, og jeg ser det faktisk overhovedet ikke. Så er det er jeg meget positivt overrasket overfor, da jeg normalt er god til at stirre mig blind på detaljer. 

Et eksempel kan være at vi ser dommerpanelet sidde og snakke ganske almindeligt, ingen kameraskift eller noget, og så kommer der lige et blink, hvor farven bliver grøn i 0,2 sekund før vi er tilbage til normal. 
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 12:33
Det er vel også kun rainbow effekt hvis man spoler tilbage for at se samme sekvens igen, og endnu en gang ser samme fejl.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 12:53
Jeg gætter på, at det er farvehjulet der kommer ud af synk.
Til top
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Det er vel også kun rainbow effekt hvis man spoler tilbage for at se samme sekvens igen, og endnu en gang ser samme fejl.

Og det ser jeg ikke. Det har jeg nemlig også forsøgt for at se om det var en fejl i filen, der blev afspillet eller RBE. Og det fremkommer også i alle typer af scener. Ikke kun med høje kontraster og store områder som er typisk for RBE. 

Til top
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 21:19
Jeg optog en video af det her til aften: https://www.youtube.com/watch?v=zuUgBctbIwU&feature=youtu.be

Det kan ses 4 sekunder inde lige før sceneskiftet. Det er mere tydeligt når man ser det i virkligheden fordi at man ikke ser RBE på den meget tydelige måde som kameraet opfanger det. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 14:13
Det er så absolut ikke normalt. Jeg oplevede noget lign. når vi satte vores laptop til projektoren, hvilket jeg gik ud fra var et handshake problem, men det var værre end det dér.

I og med, at du siger du har prøvet forskellige kilder og kabler, så ville jeg nok returnere den.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 17:11
Hej,

hvis det ikke allerede er gjort. Så byt den projektor, den er helt klart i stykker.

Har haft min Benq w1070 kørende i over 5.500 timer og har aldrig oplevet det du viser i din optagelse.
Til top
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 05:21
Den blev leveret tilbage i mandags. Nu afventer jeg modtagelse af en sprit ny Benq W1120 - lillebroren til Benq W2000 hvis primære forskel er, at den ikke er pre-kalibreret fra fabrikkens side. Det kan jeg godt leve med, når folk på diverse internationale forums ikke kan se forskel Smile Tænker det er vejen at gå, når jeg nu to gange har oplevet defekte enheder - ud af to mulige. Begge Benq w1070+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu