recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacBook Pro til denne skærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MacBook Pro til denne skærm?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 20:06
Dvs. hvis man ikke vil ud og bruge SwitchResX, som koster €14 EURO, så skal man altså vælge en skærm, som har de opløsninger, som Apple har valgt skal være deres standard opløsninger? Og det må vel være disse, når de skriver sådan her?

Understøtter fuld originalopløsning med millioner af farver på den indbyggede skærm – og samtidig også:

  • En skærm med 5120 x 2880-opløsning ved 60 Hz og over en milliard farver
  • Op til to skærme med 4096 x 2304-opløsning ved 60 Hz og millioner af farver
  • Op til to skærme med 3840 x 2160-opløsning ved 60 Hz og over en milliard farver

Thunderbolt 3-udgang til digital video

  • Original DisplayPort-udgang via USB-C
  • VGA, HDMI og Thunderbolt 2 understøttet via mellemstik (sælges separat)




          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 20:57
Ja eller andre skærme der er i 16:9/10 format.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Dvs. hvis man ikke vil ud og bruge SwitchResX, som koster €14 EURO, så skal man altså vælge en skærm, som har de opløsninger, som Apple har valgt skal være deres standard opløsninger? Og det må vel være disse, når de skriver sådan her?

Understøtter fuld originalopløsning med millioner af farver på den indbyggede skærm – og samtidig også:

  • En skærm med 5120 x 2880-opløsning ved 60 Hz og over en milliard farver
  • Op til to skærme med 4096 x 2304-opløsning ved 60 Hz og millioner af farver
  • Op til to skærme med 3840 x 2160-opløsning ved 60 Hz og over en milliard farver

Thunderbolt 3-udgang til digital video

  • Original DisplayPort-udgang via USB-C
  • VGA, HDMI og Thunderbolt 2 understøttet via mellemstik (sælges separat)




Hvis du ikke vil bruge eller ofre 14 Euro/ kr. 105,-

Så er der jo alternativer: Retina DisplayMenu, mener det er gratis - QuickRes er desværre ikke gratis mere, men det er vel også til at overse den lille skilling det må koste. 

Ellers kan du jo benytte terminalen som er helt gratisWink

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 08:25
Jeg tog lige et tjek på app store, der er jo et helt gratis program, Easy Res og Eye Friendly til kr. 45,- har ingen erfaring med dem og der er sikkert også flere programmer, så tjek det ud.

Redigeret af Potter - 10-Februar-2018 kl. 08:39
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Ja eller andre skærme der er i 16:9/10 format.

OK, så en 27" fx som kører med 16:9 eller 10 format det er ikke noget problem?


@Potter
Jeg har skam ikke noget i mod at bruge lidt mønt på et stykke software, der kan hjælpe mig, men jeg var bare bange for, om det er en holdbar løsning, da jeg troede at de opløsninger, som Apple har bestemt skal være standard for en MacBook Pro ville være de bedste?

Men hvis en MacBook Pro godt kan kører med 21:9 @ 2560x1080 uden problemer ved at anvende et program der kan hjælpe en, så er det jo ikke noget problem Big smileBig smile
          
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 21:29
Tak for svar og den videre diskussion.

Dejligt med interesse og hjælp fra jer andre! Thumbs Up
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 00:28
Nu har jeg lige læst tråden igen, og bare lige for at slå fast med 7" søm, så går det ikke udover kvaliteten af skærmbilledet, hvis man skal bruge SwitchResX for at få ens MacBook Pro til at spytte et 21:9 @ 2560x1080 billede ud? Jeg var bange for dette, da Apple som sagt tidligere i denne tråd, har valgt at nogle visse opløsninger er standard for dem, men hvis det ikke går udover noget, at man bruger sådan et program som fx SwitchResX, så skal man vel bare ud og købe den skærm man kunne tænke sig, og ikke tænke på, om ens MacBook kan udnytte den?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 07:13
Prøv at se på disse 2 videoer, sidst nævnte er endnu et gratis program som kan det du skal bruge. 
En anden ting er, og måske er du ikke klar over det, ved at holde option tasten nede når du vil vælge opløsninger så kommer der en hel række alternative opløsninger, men jeg tror nu ikke at 2560x1080 er til stede, men prøv inden du installere.


https://www.youtube.com/watch?v=k2MdxzAC4cA

Bemærk: jeg har kun selv benyttede switchresx in the old days. Men de andre ser da umiddelbart ud til at virke.


Redigeret af Potter - 13-Februar-2018 kl. 07:20
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu