recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kanalomlægning hos Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kanalomlægning hos Yousee

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kanalomlægning hos Yousee
    Sendt: 05-Februar-2018 kl. 11:43
Fik varsel på e-mail og SMS om omlægning af kanaler (+ nye). SMS angav, at den 30. januar ville det ske, hvilket også kunne ses på 'Driftsinfo'.

Jeg har grundpakke med 36 valgfri og har programkort og ikke TV-boks. 5 kanaler ville skifte kanalplads, TV 2, TV3, Kanal 5, Comedy Central og DR K ville flytte plads, men jeg har ikke oplevet nogen ændring og har heller ikke foretaget en (quick) scanning (netværks-id 111).

Jeg har et ældre SONY 4000, hvor jeg har min egen sortering, og jeg kan aflæse Q-frekvensen for hver kanal på mit TV.

Har man beholdt QAM men blot ændret kanalplads/nummer? Så f. eks. TV 2 plads 5 blev til plads 3 men stadig ligger samme sted?

Jeg savner en tabel over kanalpladser med reference til QAM og Q-frekvens. Hvor finder jeg en sådan?




Redigeret af pkylle - 05-Februar-2018 kl. 11:45
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 12:48
Hej
Omlægning skete nu om natten d. 18/19 januar, så det er længe siden. Nogle TV foretager automatisk en kanalscanning. Det må være tilfældet med dit, hvis du ikke kan se nogen ændringer. DRK er flyttet meget til kanal 24, så det skulle vel nok kunne ses på din Guide.
https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/indlaes-tvkanaler/generel-indlaesning-af-kanaler
QAM-64. Men hvis du kan se det hele på din kanal-guide, og kan se TV2 og Comedy Central, så lad bare være med at gøre noget (jeg har set automatisk scan på et nyere LG).
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 14:38
Omlægning skete hos mig som meddelt i SMS fra Yousee tirsdag d. 30 januar mellem kl. 01:00 og 10:00.
Ellers lyver Yousee. ;-)

Nej, DR K (og de andre) ligger helt på de samme pladser som før. Det er fuldstændigt som om intet er hændt.
For tidligere omlægninger var en scanning nødvendig. Jeg har dog "Auto Service update" on.

Ja, modulation er QAM-64 (eller 256), men det var ikke det jeg efterspurgte.

TV 2 (kanalplads før 5 nu 3) ligger på 594 MHz ( som også kaldes QAM 30).

Har et screen dump (fra 2017) fra et nu glemt sted (dumt af mig :-( ), som viste sammenhængen mellem kanalplads, netværks-id, DVB-navn, QAM og Q-frekvens mm. Ville gerne finde stedet igen.




Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 16:04
Den oversigt gad jeg også have for at kunne lave fejlsøgning på min tuner I min HTC.
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 17:04
Nemlig. Smile

... og hvor det ærgrer mig, at jeg glemte at notere, hvor det var.  Dead
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 17:14
Den her kan måske bruges som alternativ
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 18:14
Yep, den kender jeg. Den svarer til mine screen dumps dog med alle kanaler, og den er samtidig (fra samme tid).

Men det undrer mig stadig, at denne kanalpladsomlægning IKKE krævede nogen indgriben (ny scanning) fra min side. Frekvenserne på de berørte kanalpladser er uændrede. Jeg har stadig de samme som før.


Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 21:03
Har det på samme måde her. Alt er ved det gamle i grundpakken!
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 22:40
Der er netop ikke ændret på frekvenserne men kun på den logiske kanalnummerering også kaldet LCN. På ældre tv-modeller som Sonys 4000-serie, der ikke understøtter LCN, vi man derfor ikke opleve nogen forskel.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 23:02
Åh, det var svaret, tak. 
Havde glemt alt om LCN, da jeg jo (endnu) ikke har et TV, der understødter det. ;-)

Yousee nævner det ikke med et ord i deres varsler. (- men det overrasker ikke)

Hvad med listen med kanalplads til Q-frekvens mm.? Genkender du den?


Redigeret af pkylle - 06-Februar-2018 kl. 00:39
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 23:59
På Panasonics recordere er det valgfrit, om man vil bruge LCN, så hvis man har fravalgt funktionen under opstarten, vil man altså ikke opleve nogen forandring med nye kanalnumre.
Er Tv3 Puls på vej i HD? På mit Panasonic-tv står der nu HDTV, når man vælger kanalen, men ved andre HD-kanaler vises der også, om kanalen er i 720p eller 1080i. Det vises ikke ved Tv3 Puls. Så det tyder på, at den alligevel ikke er i HD, og det ser heller ikke sådan ud; men måske kommer den snart.

Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

På Panasonics recordere er det valgfrit, om man vil bruge LCN, så hvis man har fravalgt funktionen under opstarten, vil man altså ikke opleve nogen forandring med nye kanalnumre.
Er Tv3 Puls på vej i HD? På mit Panasonic-tv står der nu HDTV, når man vælger kanalen, men ved andre HD-kanaler vises der også, om kanalen er i 720p eller 1080i. Det vises ikke ved Tv3 Puls. Så det tyder på, at den alligevel ikke er i HD, og det ser heller ikke sådan ud; men måske kommer den snart.


Det gør den ikke
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu