recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt tidspunkt at købe et 65” OLED TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Godt tidspunkt at købe et 65” OLED TV?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Godt tidspunkt at købe et 65” OLED TV?
    Sendt: 05-Februar-2018 kl. 12:47
Jeg vil gerne have et 65” OLED TV, og overvejer meget at købe et LG B7 65” TV nu til 17.887 kr. 

Tror I det er et godt tidspunkt at købe det TV nu?

For mig at se er der kun to ting der skulle holde mig tilbage. 

1. LG B8 bliver væsentlig bedre.
2. LG B7 falder snart endnu mere i pris.

Selv tror jeg ikke på nogen af de ting sker.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 13:08
Vi kender de overordnede linjer i B8 og der er ikke umiddelbart lagt op til de helt store nyheder. Den vil også starte højere i pris, så spørgsmålet er, hvor længe du kan vente.

Grundig viste, at 65" OLED godt kan komme længere ned. Den stod til 14.999 kroner i sidste uge, men man mister naturligvis nogle ting ift. LGs modeller.

Jeg tror ikke, at B7 falder markant i pris før introduktionen af 2018-modellerne, men jeg tror, at vi vil yderligere prisfald på OLED senere i 2018. Der kommer flere spillere på banen og flere modeller, så det skal nok øge konkurrencen. Jeg tror også godt, at Samsung kunne finde på at gå ud og blive mere aggressiv på prisen i år, hvilket vil presse OLED lidt.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 14:37
Af væsentlige - og brugbare - ændringer til B8 ift. B7, så er sub-pixelstørrelsen på nogle af grundfarverne blevet lidt større, hvilket kunne betyde bedre modstandsdygtighed overfor burn-in. Derudover, så kan 2018-modellerne auto-kalibreres på hardwareniveau, hvilket er first-time for et konsum-TV. Det åbner for nogle langt mere detaljerede kalibreringer end hidtil.

HFR ser jeg ikke som noget specielt brugbart, da ingen har annonceret 120 fps materiale på noget plan endnu, da vi ikke engang har fået 60 fps materiale endnu.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 17:29
Mange tak for de to gode svar!

Jeg tror jeg køber et stk. LG B7 65" :)
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 10:23
Er det korrekt forstået at en måske kommende Soundbar fra Sonos med HDMI 2.1 ikke vil kunne bruges på et LG B7 tv, da den kun har 2.0b?

Vil LG B8 have HDMI 2.1

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 11:04
HDMI 2.1 er bagudkompatibel ligesom alle foregående HDMI-standarder.

LG har ikke kommenteret på planerne for HDMI 2.1 så som udgangspunkt har ingen af 2018-modellerne HDMI 2.1.


Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 14:47
Dvs. når Sonos kommer med en ny Playbar med HDMI 2.1, så vil den virke helt fint med LG B7?
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 15:15
Ja. Der er dog langt bedre Soundbar alternativer end Sonos. Bla. K960 som understøtter Multiroom (samme princip). Men når man først er gået igang med Sonos ...
Sony 65" A1 OLED
SONY ST-HT5000 Soundbar
PS4 PRO
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

HFR ser jeg ikke som noget specielt brugbart, da ingen har annonceret 120 fps materiale på noget plan endnu, da vi ikke engang har fået 60 fps materiale endnu.
 
Som I selv har en artikel om på Flatpanels, er filmen Billy Lynn's Long Halftime Walk skudt i 120 fps og udgivet på 4K Ultra HD i 60 fps: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1484134900
 
 
Jeg har set filmen i 1080p24 men overvejer at anskaffe den på UHD af dén ene grund. Specielt kampscenen i Irak må være rigtig velegnet som demo materiale for 2160p60 HDR.
 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 10:20
60 fps kan du jo godt sende til 2017-modellerne også. Det er kun 120 fps, som kræver en 2018-model fra LG.

Det er lidt hønen og ægget, for hvis man ikke laver TV, som kan klare 120 fps, så er der ingen der gider lave film i 120 fps, og så er der ingen der gider lave TV, som klarer 120 fps, og...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu