recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pc som Hardiskoptager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pc som Hardiskoptager

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kulau Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2018
Sted: Erslev
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kulau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pc som Hardiskoptager
    Sendt: 09-Februar-2018 kl. 10:40
Hej nu har jeg prøvet forskellige ting, genstarte pc,genstarte altiboxen men det hjalp ikke,   
Det kan være at det kan lykkedes med den legato grabber fra proshop, men det har jeg ikke råd til, og så vigtigt var det heller ikke for mig, men nu har jeg prøvet. Jeg ved ikke helt hvordan det foregår herinde, jeg kan se at det er forskellige navne på. Men tak for at i prøvede at hjælpe, jeg er ret ny med sådan noget it, så det kan være jeg får brug for jlælp igen Ilsen Kulau
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Så prøv at afmontere HDMI kabel (sluk for udstyr på stikkontakt under fra/tilkobling) og prøv igen med SCART til videograbber. 


Og installér så det program der fulgte med videograbberen (formentlig ikke OB Studio), på din PC og brug det til at optage med.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 17:53
Typisk er der kun eet fælles opløsnings converterkredsløb til SCART og HDMI udgang i den type boks. 
Så hvis der ikke er en menu hvor du kan vælge opløsning sker det automatisk når HDMI kabel er monteret, i handshake med hvad skærm/TV kan klare.
Og så får du ikke noget brugbar opløsning (til video grabber) ud på SCART stikket. Wink

Så prøv at afmontere HDMI kabel (sluk for udstyr på stikkontakt under fra/tilkobling) og prøv igen med SCART til videograbber. 
Mvh. JørgenT
Til top
Kulau Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2018
Sted: Erslev
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kulau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 16:45
Altibox er koblet til tv med et hdmi kabel.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 14:11
Hvordan er Altibox koblet til TV, HDMI kabel eller med SCART kabel?
Mvh. JørgenT
Til top
Kulau Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2018
Sted: Erslev
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kulau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 14:00
Ja det er sådan en video grabber jeg bruger som den fra dustin og det er også, sådan en scartstik stik fra av cablets, og boxen fra altibox er en jeg lejer fra dem og den er sat op når jeg får den så jeg kan ikke ændre noget. Den film der er i boxen er også bare en kort film og er ikke det helt store, men jeg surfede bare lidt på internettet for at se om jeg kunne finde et program jeg kunne bruge, og så kom jeg til det forum her, og tænkte det var et forsøg vær, men der er nok ikke noget at gøre. Hilsen kulau
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Kulau Kulau skrev:

Men min video grabber er en terratec grabby usb 2,0 det er en jeg har brugt til en video maskine, video camera og alm camera det bliver så vist på det software som jeg har på min pc som fulgte med grabberne.
Er det sådan en:

Så med et SCART til composite kabel adaptor
burde du kunne optage med video grabber. 

Men hvis du kører med HDMI kabel til TV skal du nok ind i Altibox opsætning og ændre til SCART udgang for at skifte til analog SD (576i) opløsning som video grabber understøtter (som opsætning også har været til harddisk recorder).
Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Kulau Kulau skrev:

den hardiskoptager jeg havde før var en kombineret hardiskoptager med dvd brænder, som var koblet til mit tv Filmen var gemt på boxen fra altibox, den blev så vist på mit tv, og derfra kunne jeg så gemme den på min eksterne hardiskoptager eller brænde den på dvd, det var den måde jeg havde fundet ud af at det kunne gøres på , fordi jeg ikke kunne hente den direkte fra altiboxen,
Jeg tror ikke det helt har været den måde det har virket. 
De TV jeg kender til sender IKKE signal fra HDMI indgang ud på SCART stik, det er evt. kun fra TV tuner der kommer derud.
Har fundet lidt bruger vejledning til Altiboks, og den ser ud til at have SCART udgang (se side 8-9):

Så vil tro Altiboks SCART udgang har været koblet til harddisk recorder indgang, og fra recorder udgang videre til TV SCART indgang. 
Dvs. signal er i analog SD opløsning, uden HDCP kopi beskyttelse.



Redigeret af JørgenT - 08-Februar-2018 kl. 12:33
Mvh. JørgenT
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 11:49
altså din afspiller skal jo vide hvor signalet kommer ud henne. Så hvis du bare kaster sådan en adapter på  og tror at så finder den alt selv, så er det desværre ikke fremgangsmåden. Du skal først og fremmest finde ud af om der overhovedet bliver sendt et signal ud gennem komponentportene når du afspiller videoen. - så hvis dit tv har komponent indgang, så skal du prøve at koble kabler fra kassen via komponent (som din grabber har) og videre til tv'et for at se om der kommer signal den vej. HVIS der gør det, så skal du også kunne se det via grabberen. Det er nok i opsætningn på kassen du skal vælge den korrekte udgang så.
Til top
Kulau Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2018
Sted: Erslev
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kulau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 11:35
Hej, ja det er stort set sådan det er, og den hardiskoptager jeg havde før var en kombineret hardiskoptager med dvd brænder, som var koblet til mit tv Filmen var gemt på boxen fra altibox, den blev så vist på mit tv, og derfra kunne jeg så gemme den på min eksterne hardiskoptager eller brænde den på dvd, det var den måde jeg havde fundet ud af at det kunne gøres på , fordi jeg ikke kunne hente den direkte fra altiboxen, måske fordi den er krypteret. Men min video grabber er en terratec grabby usb 2,0 det er en jeg har brugt til en video maskine, video camera og alm camera det bliver så vist på det software som jeg har på min pc som fulgte med grabberne. Men helt ærlig så troede jeg sådan set bare at jeg skulle have et program eller en app på min pc, så jeg kunne gøre det på samme måde som med min hardiskoptager optager, og så med et hdmi kabel. Jeg er pensionist og har ikke råd til dyre hardware, og så er det ikke sikker at det kan lade sig gøre, så må jeg bare acceptere det. Hilsen Kulau
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 10:30
æhhh videograbber der finder noget på dit netværk? hvad er det for en videograbber du bruger? er det bare noget software? du er tvunget til at skulle have noget ekstra hardware i det her tilfælde - du bliver simpelthen nødt til at forklare noget mere i detaljer hvad du gør. her er hvad jeg har forstået du forsøger at lave.

Via altibox har du en kasse som du skal bruge for at modtage TV fra udbyderen. i den kasse er der en optager med harddisk og der ligger så en tv-udsendelse på som du meget gerne vil have over på noget andet. Kassen er IKKE gået i stykker, det er den anden kasse du har brugt til at optage på ved siden af? Kassen er forbundet med dit tv så du både kan se tv og optage.

Det du så skal gøre er at tage den adapter jeg har linket til og sætte efter din kasse i stedet for ind i dit TV(da jeg kan se vi er nede på det niveau bruger jeg de termer) og så skal den kobles til din computer via USB (hdmi signal kan en computer ikke selv læse IND da det ikke er et format som en computer kender, den kan kun sende noget ud af en hdmiport)
Til top
Kulau Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2018
Sted: Erslev
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kulau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 09:23
Hej igen videoen kommer fra internet udbyderen, det er en tv-udsendelse som jeg så har optaget på min hardiskoptager i boxen hvor den så bliver til jeg sletter den og kan så optage andre udsendelser, indtil den er fuld, jeg har også prøvet med min video grabber, direkte til boxen, men den kan ikke finde boxen, den kan kun finde min web camera, så nu er der et andet problem jeg har. Hilsen Kulau
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu