recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra USB-A han til minijack og USB-A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra USB-A han til minijack og USB-A

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra USB-A han til minijack og USB-A
    Sendt: 07-Februar-2018 kl. 15:44
Ved I hvor jeg finder en USB adapter, som kan lave et USB-A han stik om til et USB-A han og et minijack?

Jeg har en Brodit mobil holder i mine to biler, og her passer kabelholderen kun med det originale lightning stik til iPhone. 

Jeg vil gerne koble iPhone på til strøm og på bilens højtalere. Derfor har jeg behov for at det originale lightning kabel både kan oplade iPhonen og koble den på bilens højtalere.

Ved I hvor jeg finder sådan en løsning? 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 17:15
Så vidt jeg ved (og jeg ved ikke alt) så eksisterer det ikke, da det som overføres via USB er digitalt, og derfor ikke kan overføre analog lyd til dit minijack input på anlægget samtidigt.
Et eller andet sted i den løsning du søger skal der finde en Digital->Analog konvertering sted, i form af et lille lydkort, og det tvivler jeg sgu på nogen har produceret ... men som sagt, jeg kan tage fejl; man kan finde meget sjov på Aliexpress Tongue
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Ved I hvor jeg finder en USB adapter, som kan lave et USB-A han stik om til et USB-A han og et minijack?

Jeg har en Brodit mobil holder i mine to biler, og her passer kabelholderen kun med det originale lightning stik til iPhone. 

Jeg vil gerne koble iPhone på til strøm og på bilens højtalere. Derfor har jeg behov for at det originale lightning kabel både kan oplade iPhonen og koble den på bilens højtalere.

Ved I hvor jeg finder sådan en løsning? 
Der findes en Lightning adaptor:

Men bemærk, den understøtter IKKE handsfree opkald  Dead

EDIT: Ved heller ikke om den kan skydes ind i mobilholder systemet?? LOL


Redigeret af JørgenT - 07-Februar-2018 kl. 17:41
Mvh. JørgenT
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 17:28
Der kan I selv se, jeg ved ikke en skid!!!! LOLLOL
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 17:56
Mvh. JørgenT
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 18:13
Desværre er der ingen af de to løsninger der passer ind i en Brodit mobilholder :(
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Desværre er der ingen af de to løsninger der passer ind i en Brodit mobilholder :(
Hvordan ser sådan en holder ud?  (evt link?)
Mvh. JørgenT
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 18:48
Brodit.se - men vi skal både vide hvad det er for en mobil og om det er en passiv eller aktiv model af holderen.
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 21:54
Det er til en iPhone 8, og Brodit holderen ser således ud:https://www.brodit.com/product.html?id=714009&pn=prod&brand=Apple&model=iPhone+8
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 22:10
Brodit holderen bruger netop et eksternt ladekabel, så der brude være en chance for at det fungerer med de nævnte kabler.

Jeg vil dog hellere råde dig til at få noget bluetooth halløj i din bil, så du har trådløs overførsel til din bil.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Det er til en iPhone 8, og Brodit holderen ser således ud:https://www.brodit.com/product.html?id=714009&pn=prod&brand=Apple&model=iPhone+8
Måske denne kan passe i holder i stedet for Lightning kablet, som så flyttes til adaptor forsynings input :
Mvh. JørgenT
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 10:13
Som Klaus siger - BT eller skift bil og få en med apple carplay.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu