recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP! Router med OpenWRT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP! Router med OpenWRT

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Motji Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Februar-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Motji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP! Router med OpenWRT
    Sendt: 08-Februar-2018 kl. 19:28
Jeg har lige købt en brugt router gennem dba, da jeg manglede en. Jeg har købt en tp-link archer c2600.  Jeg vidste godt at OpenWRT var installeret, men jeg tænkte at det var ret ligetil at gå tilbage til standard firmware. 

Nu står jeg i det problem, at der ikke er noget internet gennem routeren, hverken wifi eller med kabel, og jeg kan ikke gå ind i routeroptions ved 192.168.1.1.

Kan du/I hjælpe mig? Hvad gør jeg?

Jeg er meget nybegynder på dette emne, så jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte.

På forhånd tak Smile

Morten
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 19:47
Der plejer da at være en "reset til factory settings" knap på routere....start med at kigge i manualen!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Motji Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Februar-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Motji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 19:51
Jeg har resat den, på den lille knap på routeren, men dette hjalp ikke umiddelbart. Tænker at det skyldes den nye firmware?

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 20:12
Er du sikker på det ikke er: 192.168.0.1 ? 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 20:19
hvis ellers routeren virker vil din egen pc jo få en IP adresse. Det kan du se i egenskaber for dit netværkskort. Så vil du finde ud af om den eventuelt har givet IP'ere i 10.... range i stedet for 192.... - det kan meget vel tænkes. - der vil du også kunne se hvad dns server adressen er. - mit bud er at den nok har givet IP adresser i 10.... området i stedet.

Du kan sagtens have et internt netværk uden at have adgang til internet, så sålænge du har et internt netværk så virker routeren. Til gengæld er den sikkert sat op specielt så den trækker en specifik ip-adresse, og det skal du jo selvfølgelig ind og ændre, men først og fremmest ind og se i egenskaber på dit netkort på din pc og se hvad IP den har fået. Hvis dit netkort har IP adresse i 162.... range, så er det straks værre.
Til top
Motji Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Februar-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Motji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 20:52
Hvis i 'run' -> 'CMD -> IPconfig finder jeg en Autoconfiguration IPv4 Address til 169... under Ethernet

Er det det jeg skal se efter?
Til top
Motji Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Februar-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Motji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 20:53
Alternativt, samme sted, har jeg in IPv4 Adress på 192... Under wireless LAN
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 23:08
OK så hvis du hiver kablet ud af maskinen og bruger det trådløse vil du kunne få adgang til routeren. Det ser ud til at den er hoppet på det trådløse først.
Til top
torbendalum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2015
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbendalum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 09:08
Når du skriver ipconfig er Default Gateway adressen på din router.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 10:27
https://www.routerdefaults.org/tp-link/archer-c2600

Execute hardware reset

To reset the TP-LINK Archer C2600 to its default settings, you have to do the following steps:

  1. Turn on router
  2. For at least 5 seconds, press the Reset button
  3. Device is automatically restarted
  4. Restoration of standard settings is finished
  5. http://www.tp-link.com/us/faq-497.html
  6. http://www.tp-link.com/us/download/Archer-C2600.html
  7. http://www.tp-link.com/us/download/Archer-C2600.html#Firmware        (org fw)


Redigeret af jetdirect - 09-Februar-2018 kl. 10:32
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 10:31
Følgende er fra wiki.openwrt.org:
If you are experimenting with C2600 and you flash the wrong firmware and the device doesn't boot, you can restore the factory firmware:

1.Set PC to fixed ip address 192.168.0.66
2..Download factory firmware from TP-Link and rename it to ArcherC2600_1.0_tp_recovery.bin
3.Start a tftp server with the file ArcherC2600_1.0_tp_recovery.bin in its root directory
4..Turn off the router
5.Press and hold Reset button
6.Turn on router with the reset button pressed and wait ~15 seconds
7.Release the reset button and after a short time the firmware should be transferred from the tftp server
8.Wait ~5 minute to complete recovery.
/Peter
Til top
Motji Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Februar-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Motji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 11:55
Mange tak for hjælpen. Jeg må lige forsøge det på søndag, når jeg kommer hjem igen. 

Da jeg forsøgte at resette routeren ved at holde reset-knappen inde i 5-10 sekunder slukkede den blot, og restartede ikke. Desværre.

Jeg har aldrig prøvet at lave en TFTP-server før. Det ser umiddelbart OK simpelt ud, men hvis du/I har nogle tips, så modtages de meget gerne!

 - Morten
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu