recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox one s taber Ethernet forbindelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbox one s taber Ethernet forbindelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox one s taber Ethernet forbindelse
    Sendt: 09-Februar-2018 kl. 06:53
Så jeg har et lidt underligt fænomen på min Xbox one s.

Jeg har RJ45 udtag ved mit tv og Xbox men kun et, det kommer ude fra mit teknikskab.
Jeg vil helst have dem kablet så har haft brugt en splitter.

Hvis Xbox'en kører over splitteren så falder den af hele tiden. Men tv'et har intet problem.

Hvis jeg fjerner splitteren og sætter ethernet kablet direkte til udtaget er der ingen problemer.

Lad mig lige slå fast, mm at kabel, splitter udtag mm. Er OK.

Nogen ideer?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 06:55
Og hvad er det for en splitter?
Mvh Jesper
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 07:00
En splitter fra av-cables.dk som splitter:

1,2,3,6 -> 1,2,3,6 -> 1,2,3,6
1,2,3,6 -> 4,5,7,8 -> 1,2,3,6
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 00:07
Som jeg forstår det, så forsøger du at splittet en 1000BASE-T - 8P8C til to 100BASE-TX 8P4C.

Ud fra hvad du skriver, så understøtter Xbox One S ikke dette setup.


Jeg antager det skyldes dette - https://en.wikipedia.org/wiki/Gigabit_Ethernet#1000BASE-T:

Autonegotiation is a requirement for using 1000BASE-T[14] according to Section 28D.5 Extensions required for Clause40 (1000BASE-T).[15] At least the clock source has to be negotiated, as one endpoint must be master and the other endpoint must be slave.

In a departure from both 10BASE-T and 100BASE-TX, 1000BASE-T uses four lanes over all four cable pairs for simultaneous transmission in both directions through the use of echo cancellation with adaptive equalization called hybrid circuits[16] (this is like telephone hybrid) and five-level pulse amplitude modulation (PAM-5). The symbol rate is identical to that of 100BASE-TX (125 megabaud) and the noise immunity of the five-level signaling is also identical to that of the three-level signaling in 100BASE-TX, since 1000BASE-T uses four-dimensional trellis coded modulation (TCM) to achieve a 6 dB coding gain across the four pairs.

Since negotiation takes place on only two pairs, if two gigabit devices are connected through a cable with only two pairs, the devices will successfully choose 'gigabit' as the highest common denominator (HCD), but the link will never come up. Most gigabit physical devices have a specific register to diagnose this behaviour. Some drivers offer an "Ethernet@Wirespeed" option where this situation leads to a slower yet functional connection.[17]

Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 08:15
Ahh tak for svaret det giver ret så god mening.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 10:15
Du skal blot opsætte en switch så kører det
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 10:17
Det er jeg godt klar over, men planen var at undgå flere bokse ved tv'et.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 09:50
Hvis kablerne er lagt i rør, så er det måske muligt at trække et til, og derved undgå at skulle benytte en swith ved TV'et.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 15:27
Jonas - husk på at al transport over ethernet foregår med data"pakker" - altså en 1-sporet vej. (2 spor da der selvfølgelig også kan komme den anden vej)
Så når du splitter et kabel uden at have en switch skal de 2 enheder slås om hvem der skal have ret til at sende/modtage pakker. - du har nu en 2-sporet vej der snævrer ind til 1 UDEN at have en sammenfletnings"modulator" (switch) så hvem der får lov at køre er typisk altid TV'et da det jo sender video og de fleste routere vælger at prioritere video frem for data, og xbox'en kræver online forbindelse så kan den ikke få det da video delen er prioriteret og den smider derfor forbindelsen fordi den ikke får data. - der er kun 2 mulige løsninger og det er en switch eller ekstra kabel som andre har sagt. i gamle dage var "splittere" noget man godt kunne bruge for der var der virkelig ikke nær så megen data der skulle overføres, men nu er det lidt anderledes og mange routere er i højere grad intelligente så de sætter prioriteringer automatisk. (så brugerne ikke selv skal ind og fortælle at videosignaler er vigtigere end data for en "god oplevelse" :) )
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 15:41
Ahhh det kan nu ikke helt passe. Det svarer til at hver enhed er koblet til på deres eget cat5 kabel og det mener du ikke routeren kan håndtere?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 17:42
hvis du har 2 ting på det samme kabel skal de jo slås om hvem der skal have lov - samme problem som på usb portene i tidernes morgen hvor du så lag på keyboards hvis man havde for mange ting kørende "samtidig" (altså at der er run på hver eneste enhed som forsøger at sende datapakker konstant) 
og nej et netværkskabel kan ikke bare klare "samtidige" datapakker. Det er nødt til at blande pakkerne fra hver enhed.

Det er ikke et spm om hvad routeren "kan klare" - det er et spm om hvad den prioriterer af datastrømme og video kræver et kontinuert flow uden afbrydelser for at undgå datatab (afhængig af hvordan det er sat op og hvor meget den skal lave af checks og genhente. Transportstrømme fra TV er typisk uden alt for meget hentning og derfor kræver den mere prioritet for at undgå pakketab - som vil betyde udfald i video) - det er i bund og grund det QoS betyder.

PS - jeg siger på ingen måde at dette er årsagen, men kunne være et ganske godt bud. Jeg kender ikke dit setup, så jeg har ingen anelse om hvor der eventuelt er bottlenecks, men generelt split af netværkskabler uden switching er ikke godt at gøre.


Redigeret af claus_jac - 12-Februar-2018 kl. 17:45
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 17:48
Jeg tror vi snakker lidt forbi hinanden. De deler ikke et kabel på den måde du mener. Du skal se det som de er forbundet med hver sit cat5 kabel (2 par).



Redigeret af Jonas_R - 12-Februar-2018 kl. 17:51
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu