recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips hue i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips hue i stuen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips hue i stuen
    Sendt: 12-Februar-2018 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Svar på trådstarters oprindelige spørgsmål. Jeg bruger Home Assistant på en raspberry Pi, og der har jeg defineret to scener. "TV tændt"  og "TV slukket". I scenerne sætter jeg så lysstyke og temperatruren (gult/hvidt lys).
Home Assistant overvåger om TV'et er tændt/slukket og vælger scene ud fra det, om det er på netværket.
Jeg bruger Ikea Trådfri fordi de billigst, men metoden kan lige vel bruges på Hue.



Jeg bliver sgu næsten nødt til at købe mig en RPi 3 og så få sat en HA server op. Bruger du Ikeas Bridge eller Hue Hub til at styre dem
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 12:37
Svar på trådstarters oprindelige spørgsmål. Jeg bruger Home Assistant på en raspberry Pi, og der har jeg defineret to scener. "TV tændt"  og "TV slukket". I scenerne sætter jeg så lysstyke og temperatruren (gult/hvidt lys).
Home Assistant overvåger om TV'et er tændt/slukket og vælger scene ud fra det, om det er på netværket.
Jeg bruger Ikea Trådfri fordi de billigst, men metoden kan lige vel bruges på Hue.



Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 08:05
Den helt dyre løsning vil være et Philips Hue system. Jeg har haft det til at virke med SPMC på min Nvidia Shield. 

Den pære jeg havde tændte når jeg startede den ønskede aktivitet. Eksempelvis hvis vi skulle se film. Og når filmen startede havde jeg en fade funktion på pæren. Og når man så pausede, tændte den igen.

Det hele er meget buggy at få til at virke. Men det kan lykkes. 

For ikke langtid siden tog jeg en beslutning om at nulstille min Shield og starte forfra da der var noget ballade med den, samt bygge SPMC op igen med den nyeste version samt skin, menuer, osv.

Derefter brugte jeg rigtig langtid på at få Det her HUE plugin til at virke igen. Men det lykkedes ikke.

Havde en Harmony Ultimate i forevejen. Hvor jeg så valgte at bruge lys knappen på remoten til at slukke lyset i stedet for. Dette er jeg mere tilfreds med da jeg føler nu at det hele bare spiller.

Men ja så er du også ude i den helt dyre løsning.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

Jeg har prøvet at købe den farvede pære fra IKEA, og sat til mit hue, men kan man ikke have IKEA kontakten til at virke på, når den er på hue bridge?

Håber det er i orden, at jeg lige bruger denne tråd, da i lige snakker om IKEA pære, på hue systemet.

 
Jeg undskylder også, men tager den lige mht. ovenstående:
 
Jeg har også erhvervet mig en farvet IKEA pære med kontakt og du kan se her hvordan man får det sat op...
 
 
Håber det kan hjælpe dig.
 
Det virker fint her....
 
Og så tilbage til trådholder... Wink
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 16:34
Jeg har prøvet at købe den farvede pære fra IKEA, og sat til mit hue, men kan man ikke have IKEA kontakten til at virke på, når den er på hue bridge?

Håber det er i orden, at jeg lige bruger denne tråd, da i lige snakker om IKEA pære, på hue systemet.



Redigeret af Susperia - 11-Februar-2018 kl. 16:37
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 14:05
Philips Hues kontakter er ikke ligefrem de pæneste på markedet. Dog er det smart, at de i deres 3-knaps styringsenhed, at man selv producere den strøm som skal til - altså der er intet batteri som skal skiftes. Men man er også på den anden side af Kr. 450,-.
 
Jeg har så investeret i en kontakt, som passer lige til den indvendige styringskontakt i Hues 3-knaps kontakt og så bliver den pænere på væggen. Det er i hvert fald min holdning.
 
Men ja - IKEA's system er billigere og jeg tror heller ikke man får de store problemer med firmwaren i dem. Men jeg ville blot nævne det i mit tidligere indlæg... Og jeg har også købt GU10-pærer (4 stk) i IKEA og det spiller bare...
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Michaelds Michaelds skrev:

Har hue i det meste af huset, og det kan ikke pr automatik slukke lyset når filmen starter f.eks. 

Og det er så dyrt som du gør det til, jeg har investeret i White Ambiance i samtlige spots og lamper, da jeg ikke aner hvad jeg skal bruge RGB farver til. 

En brøkdel af IKEAs Trådfri er vist lige at presse den?
119kr/stk

185kr/stk

Det man skal huske på når man holder Ikeas GU10 ambient white op mod HUe's, er at Hue's maks leverer 250 lumen. Og det endda kun ved 4000 Kelvin. Ikeas leverer 400 Lumen. Ved ikke om der er forskel på lysstyrken ved de forskellige farvetemperaturer, det har jeg ikke kunnet finde noget om. Så det var faktisk det der gjorde udfaldet i vores tilfælde da vi skulle have 14x spots op i stuen. Ellers skal man op i Hue's farvede spots, de leverer 600 Lumen, men så er man også af med over 400 kr stykket...

Ikeas virker ganske fortræffeligt for os. Deres app er ikke lige så avanceret som Hue's, men til gengæld kan jeg bedre lige deres kontakt, frem for Hue's dimmer swicth. Og den bruger vi trods alt mere end vi gør app'en...


Redigeret af Gump - 11-Februar-2018 kl. 12:39
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 12:23
Mange tak for jeres info.

Jeg tror også jeg kunne klare mig med white.

Det ser da ud til at man kan få det til at virke med plex?


Kan se et starter kit er omkring 500 kr. 
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 08:00
Det har det sidste stykke tid været svært at være sikker på at de havde de stumper man skulle bruge i IKEA (smart belysning), da de har solgt ret meget - dette gør at jeg ikke tror at man skal være nervøs for at få pærer med gammel firmware mere.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 21:58
Har mixet Philips Hue og har dertil også indkøbt lidt IKEA-pærer - for at spare lidt mønt. Jeg har ikke opdateret firmwaren i pærerne fra IKEA - de fungerede alle sammen uden problemer. Men du kan risikere, at firmwaren i IKEA's pærer skal opdateres og så skal der tilkøbes deres "styrings"-boks a la Philips Hue switchen.
 
Dog dukker IKEA's bevægelsessensorer o.l. ikke op i Philips Hue appen, men de kan fint kodes dertil. Philips Hue sensorerne o.l. kan du se i Philips Hue appen og øvrige programmer dertil.
 
Men med alt det sagt, så fungere det fint sammen.
 
Jeg er selv lidt i tvivl om "Scenes" og har ikke helt fundet ud af dette... Men ellers har jeg bevægelsessensorer, som tænder lyset i forskellige lysniveauer, alt efter klokkeslettet m.m. Og vi er glade for "Velkommen hjem"-setuppet. :-)
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 21:19
Der findes plugin til KODI som kan tænde og slukke for Hue
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 20:30
Jeg har også kun selv hue og lidt blandet farve og hvid pære.
Ny husker jeg ikke hvad en hvid hue koster, men jeg så IKEA havde til 69kr. Det er trods alt noget billigere at gå i gang med.

Hvis du gerne vil have mulighed for at dæmpe lys til film, du overveje en Logitech harmony Remote.

Jeg har selv en neeo Remote og har netop en aktivitet der hedder aften bio. Den slukker alt lys på nær en lysstrip bag skærmen og en hue bloom i mit hjørne.
Jeg elsker den Remote ift lys scener.
Om aftenen har jeg en aktivitet der hedder “godnat” slukker tv, alt Sonos, lys i stue, køkken, spisestue, begge ungers værelse og til sidst badeværelset - med et tryk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu