recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP!! jeg savner min gode lyd :-(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP!! jeg savner min gode lyd :-(

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hansjens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansjens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP!! jeg savner min gode lyd :-(
    Sendt: 11-Februar-2018 kl. 13:28
Halløjsa nørder, jeg håber i har lyst til at hjælpe en mand i nød, jeg har et par spørgsmål, og skal prøve mit bedste på at forholde det simpelt for min egen skyld, beklager manglende viden inden for faget.

Min situation:
Jeg har en Onkyo Tx-nr 809 med en periodisk fejl når jeg bruger HDMI porten, den mister signal af og til, jeg har så til gengæld en Yamaha RX-v733 til overs som virker helt fint, men jeg savner bare den krystal klare lyd fra min gamle Onkyo forstærker.

Her kommer spørgsmålet, kan jeg bruge HDMI portene fra min Yamaha, og tage/bruge lyden fra min Onkyo forstærker? evt. koble Onkyo forstærkeren til som en slags effektforstærker, hvis det er kan lade sig gøre? og hvordan gør man hvis det er? jeg er åben for alle forslag :-)


Redigeret af Hansjens - 11-Februar-2018 kl. 13:28
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 13:50
Er ikke sikker på hvor godt det vil lyde, men ja - forbind alt til Yamaha'en, og kør fra "Pre Out" fra den til Onkyo'ens multikanals BD/DVD ingang.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Hansjens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansjens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 14:25
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 15:19
Hvis du kan nøjes med stereo og 5.1 surround, så brug den optiske indgang i stedet.
Til top
Hansjens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansjens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 15:32
Optisk er ligeså godt lydmessigt som hdmi ik? hvis ik bedre kan det passe? men hvilke porte skal jeg bruge? har postet 2 links med billeder bag forstærkeren hvis det er ok? :) og jeg skal vel ikke indstille noget i menuen på forstærkeren?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 16:05
Nej Optisk er ikke lige som god som HDMI.

Kun HDMI understøtter HD formater.

Tag fat i Onkyo, da e har udvidet deres garenti, da det er kendt problem.

Hvis onkyo ikke vil gøre noget, så kan du evt. finde en der kan rep. dit HDMI board.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 16:08
Glemte lige at din Onkyo ikke har multichannel input, så du kan ikke forbinde via analoge kabler
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 16:10
Til top
Hansjens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansjens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 16:21
Har godt tænkt på at sende den ind, men den har allerede være inde en gang for det tidligere, så ved ikke helt hvordan de vil takle den, der er stadig lyd på, dog med periodiske fejl når jeg bruger hdmi out, der mister den signalet af og til, ved i om når den har været til rep at de så bruger de samme komponenter som sidst? Så man stadig står med en skrøbelig receiver :-/ og der står også at i nogen lande at man kan få pengenes tilbage, er det relevant i Danmark?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Glemte lige at din Onkyo ikke har multichannel input...

Jo, den har.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Hansjens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansjens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 16:41
Ok så hvilken port skal jeg bruge ifølge de 2 billeder jeg har linket? :-D er også stadig nysgerrig mht. Den udvidet garanti
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 16:45
Du kan gøre som jeg beskrev i mit første svar. Kan ikke forklare det tydeligere.
Men prøv for alt i verden at få lortet repareret/byttet.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu