recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vlc player + chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vlc player + chromecast

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 10:46
er ikke med på hvad det er for en "bar" - er det den med play/pause/stop etc? - hvis du trækker musen væk fra området går der et lille stykke tid så skulle den meget gerne forsvinde selv.

du må da virkelig selv vide hvilket tastatur du har lyst til at bruge? men et K400 er trådløst, og du skal jo ikke bruge det til ert meget.

JA en DVD har en opløsning på 720x576 - dit tv skal så vise det i 1920x1080 - med andre ord 4x så mange pixels. så den opskalering du skal lave gør desværre bare at DVD'ere uden undtagelse ser grynet ud.  Opskalering kan ske via forskellige matematiske algoritmer hvor du kan trække mere eller mindre cpukraft ud af maskinen for at "blødgøre" billedet. Men som udgangspunkt viser den fuldkommen de samme data.
Når du afspiller en film kan du gå ind i settings (i den føromtalte "bar i bunden" og vælge video, der kan du se hvad der står i skalering. - hvis du kan vælge noget som lanczos eller den står nok på bilenear, så kan du prøve at vælge en af de andre.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

er det normal oplevelse at en dvd der er konverteret til mkv den opleves grynet ifh til org dvd´n ?

Det kommer jo helt an på, hvilket codec, hvilke indstillinger, samt hvor hårdt, du har komprimeret den!
Du vil typisk kunne komprimere en DVD med x264, så den fylder omkring en 1 GB i en kvalitet, så du vil have svært ved at se forskellen, og samtidig beholde det originale lydspor.
Hvis du vil have det til at fylde endnu mindre, kan du forsøge dig med x265, eller lave lydsporet om til AAC, dog er en i3 ikke optimal, til at trække video-filer, der er konverteret med x265.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 11:01
Den dvd der er "konverteret til mkv" - mon ikke vi bør antage det er en 1:1 rip? problemet er hans opskalering. Ikke at den fylder for meget.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 11:40
ok tak, tror det er et projekt der stopper her da jeg trods alt har et pænere billed på dvd ved afspilning fra bluray afspilleren 

vedr det med keyboardet var det pga maskinen er uden blutooth, men jeg har lige haft fat i shg og de nævner der er en usb sender med.

men i skal have tak for inputs

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2018 kl. 14:10
Der er absolut ingen grund til at lave 1:1 rips, når man benytter sig af MKV-containeren.
Så vil man normalt benytte sig af ISO-formatet, hvor man bevarer DVDen, som en nøjagtig kopi.
Grunden til, du oplever bedre billede, når du afspiller over din Blu-ray-afspiller, må være, at den er udstyret med en bedre skaler, end dit TV...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2018 kl. 15:10
der er godt nok noget du har misforstået supergris - iso'er er DØD. når du ripper over i en mkv container, så er det ualmindeligt dumt at lave en reencode. så snart du reencoder til h.264 eller h.265 laver du jo en endnu dårligere kvalitet af filmen, og det er altså "grimt" nok med en dvd kvalitet på en FHD/4K skærm. Derfor laver man 1:1 rips over i mkv for at bevare kvaliteten så meget som muligt.

og grunden til at iso'er er død er ganske enkelt af kompatibilitetsårsager. En ISO ER rent teknisk en skive i en fil, og det betyder jo så også at softwaren der skal afspille enten selv skal være i stand til at "mounte" skiven for at kunne afspilles, eller du skal have et 3.parts produkt der mounter den først. - det er ikke nødvendigt med en mkv som blot er et containerformatog iso'er er ikke godt til mobile enheder.

(og nej hvorfor i himlens navn skulle vi dog bevare alt det crap der er på en DVD, så som strukturer og menuer? vi er jo kun interesseret i at afspille filmen med en given lydfil.)

Men du har fuldkommen ret i at skaleringen er problemet - som jeg netop havde skrevet 2 gange tidligere.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2018 kl. 15:16
Er jeg den eneste der har roblemer med at få cc til at vise noget fra VLC overhovedet? Jeg kan se å skærmen, at den forsøger at starte afsilningen, men der kommer aldrig andet end progress bar men intet billede. Lidt efter giver den op.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2018 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Er jeg den eneste der har roblemer med at få cc til at vise noget fra VLC overhovedet? Jeg kan se å skærmen, at den forsøger at starte afsilningen, men der kommer aldrig andet end progress bar men intet billede. Lidt efter giver den op.
Du er ikke den eneste. ChromeCast understøttelsen i VLC 3.0.0 er så dårlig, at det er misvisende overhovedet t kalde det for "understøttelse". Det er kun en lille brøkdel af de videoer, jeg har prøvet, som overhovedet starter afspilning på min ChromeCast og ingen af dem spiller stabilt hele vejen igennem.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2018 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Er jeg den eneste der har roblemer med at få cc til at vise noget fra VLC overhovedet? Jeg kan se å skærmen, at den forsøger at starte afsilningen, men der kommer aldrig andet end progress bar men intet billede. Lidt efter giver den op.
Du er ikke den eneste. ChromeCast understøttelsen i VLC 3.0.0 er så dårlig, at det er misvisende overhovedet t kalde det for "understøttelse". Det er kun en lille brøkdel af de videoer, jeg har prøvet, som overhovedet starter afspilning på min ChromeCast og ingen af dem spiller stabilt hele vejen igennem.

OK, Tak. Så gider jeg ikke rode med det, for at få det igang. Det havde ellers været lækkert hvis det virkede.
Til top
Zeit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2018
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 12:43
Har i prøvet version 3.0.1??

Der er nye fix til både undertekster og chromecast.

Tjek evt deres changelog:
http://git.videolan.org/?p=vlc/vlc-3.0.git;a=blob;f=NEWS;h=251bdf11904f032256c04979df53c9449321a496;hb=13238a4fba7b384e8200efa0d6d67a63874dc077
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Zeit Zeit skrev:

Har i prøvet version 3.0.1??
Det har jeg nu, og Chromecast fungerer langt bedre... eller sagt på en anden måde, så fungerer Chromecast nu! Tak.

Dog stadigvæk ingen undertekster via Chromecast.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Zeit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2018
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 20:25
Det kommer nok med tiden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu