recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vlc player + chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vlc player + chromecast

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: vlc player + chromecast
    Sendt: 13-Februar-2018 kl. 11:31
den nye vlc player ver 3 har jo nu chromecast support. Problemet er jeg får fint undertekster på når der afspilles på telefonen men når der streames over til chromecasten så forsvinder underteksterne.

Hvad skyldes dette, formoder det er det rigtige format jeg har rippet i mvk formatet ?
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 12:03
Samme problem - undertekster mangler ved cast.

Derudover kommer der noget gevaldig kraftig 'digital' støj lige i starten af afspilningen via Chromecast når vidoen afspilles i multikanal lyd f.eks. DTS 5.1 eller PCM 5.1
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 12:13
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 12:26
hvilket format vil i anbefale og rippe dvd i er mvk ok eller skal jeg over i andet format

Det ser ud til iflg linket det ikke supporteres i denne omgang 
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 07:41
Hvis du streamer fra en PC eller Mac så prøv programmet AIRFLOW. i stedet for VLC. Det virker rigtig godt, men koster dog også en smule.
/Peter
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Hvad skyldes dette, 


Jeg har desværre ikke en Chromecast her, så jeg kan ikke prøve det af.

Men jeg husker at VLC har problemer med SRT undertekstfiler. Jeg mener at for ca 6-12 mdr siden lykkedes det mig nogle gange at få vist undertekster i VLC ved at lægge SRT filen i et andet katalog end videofilen. Men kun nogle gange.

Den gang begyndte jeg at bruge det gratis SMPlayer, som nu understøtter Chromecast.


Senere er jeg begyndt at bruge en indbygget Windows 10 App. Jeg mener at den hedder 'Film og TV'

I nederste venstre hjørne kan man vælge undertekstfil.

Hilsen Carsten. 


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 10:23
dvs du kører smplayer fra en pc som så streamer over i chromecasten, syntes ikke jeg kan se den ligger ude i google store.

inden jeg begynder og rippe alle dvd over til pc hvilket format er så det sikreste og bruge, har prøver mkv pt 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 12:00
Hej Jetdirect.

Jeg tror at vi snakker lidt forbi hinanden. Jeg svarede i Windows og du kører tilsyneladende Android.
Men jeg har haft problemer med undertekster i VLC i flere år. Jeg har et eller andet sted læst at det skyldes at SRT undertekstfilerne ligger i samme katalog som videofilen. Det er også min oplevelse, men det lykkes mig kun en gang imellem at løse problemet ved at flytte SRT Undertekstfilen over i et andet katalog.

Men jeg er overbevidst om at du skal finde en andet afspille program end VLC.
Og jeg kan huske at jeg nogle gange har afspillet fra min Android tablet via et HDMI kabel forbundet fra den og til et TV for at få Undertekster med.

Når du så har fundet og valgt dit afspille program kan du så spørge om hvilket format?
Jeg ønsker at kunne vise undertekster fra dr.dk's dansk sprogede udsendelser på et Panasonic TV uden antennekabel. Du ønsker tilsyneladende at vise undertekster fra rippet materiale. Jeg mener at begge er muligt så længe at du undgår VLC. 

Til spørgsmålet om hviket format du skal rippe i håber jeg at andre vil svare?

Hilsen Carsten. 




Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 15:17
Jeg oplever på Windows 10, at hvis min undertekstfil (.srt) ligger i samme folder som videofilen (.mp4) og har præcis samme navn bortset fra extension, så afspiller VLC altid med underteksterne. Jeg vælger mp4-filen i explorer, og vælger Open with VLC.


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 18:50
Jeg har en lille mini fujitsu pc, med win7, det er en i3 cpu, hvis jeg kobler den til tv via dens hdmi kunne den så bruges til streaming .


nasen der står i den anden ende er en qnap hvor ide´n var at filmene skulle ligge på men selv qnaps app til android kan ikke styre under teksterne 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 19:30
du kan sagtens bruge din fujitsu. men du kommer ikke til at "streame" - du vil lave sekventiel download, brug kodi til det. 

Så ja du lægger alle film på nas (hvor de hører hjemme) og installerer kodi på din win maskine, som er koblet til TV via hdmi kabel. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 07:54
Igår aftes hvor du svarede, der fik jeg så afprøvet fujitsu maskinen på tv via hdmi og det viste sig den kunne vise billedet i 1920x1280 dvs full hd, der blev lagt kodi på og den er henvist til mappen film på nasen og den kan vise mkv formatet .

den nederste info bar på skærmen der viser afspilningen kan den fjernes under visning ?
start knappen er sat til automatisk skjul.

formoder det nemmeste er og nu rippe kun filmen i mkv maker og så ligge dem over i respektive makker 

regner med og anskaffe dette lille tastatur, det er vel ok til opgaven ?


er det normal oplevelse at en dvd der er konverteret til mkv den opleves grynet ifh til org dvd´n ?


Redigeret af jetdirect - 27-Februar-2018 kl. 10:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu