recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkelig periodisk fejl !!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mærkelig periodisk fejl !!!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Carl123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carl123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mærkelig periodisk fejl !!!
    Sendt: 13-Februar-2018 kl. 21:21
Hej jeg har et super mærkeligt spørgsmål, kan gammelt el eller manglende jordforbindelse give periodiske fejl i ellektronik?

Det jeg oplever er at jeg mister billede signal tilfældigt, og jeg har prøvet nyt udstyr, og prøvet alt, har enda købt ny reciever, nye kabler, Extender med ekstra strøm osv. skiftet alle tænkelige kabler op til flere gange.

alt udstyr har samme problem, jeg er totalt blank ;D

Nogen der kan hjælpe?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 06:31
Kan du afsløre hvad det er for billede du mister ?

Kan du afsløre lidt om hvilket grej du bruger ?
Til top
Carl123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carl123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 09:53
Mister billedet når jeg bruger min projektor, den har en fin temperatur, og har prøvet med adskillige high end HDMI kabler, og prøvet at extend den med netkabel osv osv.

Reciveren er en Onkyo 809, men har også testet med en Maramtz og denon forstærker, og en anden projektor, alle aperater har samme problem.

Kan manglende jordstolt give sådan nogle periodiske fejl, eller dårlig el eller lignende?

Jeg er så blank lige nu!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 10:06
Hvad er det for en projektor.

Hvor langt er kablet mellem receiver og projektor?

Har du prøvet at flytte din receiver, så du kan forbinde din receiver og projektor med et 2m kabel?

Til top
Carl123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carl123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 10:09
Oprindeligt 25m har også testet med en 5m kabel, projektoren er en optoma 141x hvis jeg husker rigtigt, og har også testet med en benq, kan dog ikke huske model navnet.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 13:04
Jeg har en billig HDMI-switch som er meget følsom. Hver gang min kæreste tænder og slukker en hårtørrer, forsvinder signalet via switchen et par sekunder. Tænker det er noget transient-agtigt støj. Et køleskab eller lignende på samme gruppe, ville sikkert også kunne få signalet til at vælte.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Carl123 Carl123 skrev:

Oprindeligt 25m har også testet med en 5m kabel, projektoren er en optoma 141x hvis jeg husker rigtigt, og har også testet med en benq, kan dog ikke huske model navnet.

Har du samme problem med et 5 m kabel?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 13:20
Hvad er det, du viser på din projektor? Hvad er kilden?

Jeg har samme problem efter jeg er skiftet fra Onkyo til Marentz og hos mig har jeg ikke haft fejlen efter jeg skiftede HDMI kabel mellem BD-player (Sony) og receiver.
Til top
Carl123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carl123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 20:52
Ved mig gør den det på ps3 og min computer, og min 5m kabel har samme problem, vil skyde på jeg har prøvet 4+ kabler imellem mine enheder, bortset fra projektoren, der har jeg prøvet 2 hdmi kabler, 2 hdmi til cat6 extender for at undgå signal tab.

Kan gamle el kabler eller manglende jord lave periodiske fejl? Vi har dog fået lavet ny el tavle, og jord i det meste af huset, bortset fra tv stuen, der er mange af de gamle el kabler der er blevet genbrugt, og det er fag folk som der har lavet det ;-) men kan det mon være det?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 21:34
Det kan stadig være dit kabel mellem receiver og projektor. 

Jeg har selv kun brug for 15 m og måtte betale 1800 for et kabel der virkede. Jeg prøvede flere forskellige før det virkede. Så jeg ville flytte rundt for at teste, hvor der er kun brugt korte kabler < 5m hele vejen.
Til top
Carl123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carl123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 23:54
Prøvede lige en sidste gang med en 4K SUPRA High Speed HDMI kabel til 1700kr troede lige der var gevinst, ingen black outs i 4 timer, næste dag så det hele ud af helvede til, med grønne streger osv, var lige ved at blive lykkelig : / 
Har prøvet 7 HDMI løsninger, 3 recievers, tror i bare jeg skal satse på at sende projektoren til rep? der er stadig garanti på den, men jeg frygter at selvom hvis den fejler noget, så gider de ikke bruge tid på periodiske fejl, netop fordi det tager for lang tid, og svært at spotte.

Redigeret af Carl123 - 18-Februar-2018 kl. 00:50
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2018 kl. 07:02
Tester du direkte fra PS3 til projektor når du du oplever fejl ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu